ik rijd nu met een Roco lokmaus. iemand ervaring met het aansturen van de wissels hier mee??(en dan met name het overzicht houden van de standen) of mischien andere sugesties?
Overstappen op een multimaus zou een optie kunnen zijn. De standen staan per wissel dan aangegeven op het display als je het betreffende wissel selecteert.
Mijn lange ervaring is, dat je soms razend snel moet ingrijpen door een wissel om te zetten zodat de boel niet op elkaar vliegt.
Je zult me misschien wel een zeurpiet vinden,
maar wissels bedienen door voorselectie op een beknopt digitaal apparaat met een petieterig schermpje kan welicht "leuk" zijn als je een klein baantje hebt met een viertal wissels, die je "kalmpjes"in de juiste stand kan zetten alvorens een trein in beweging te zetten.
... . Eerst op een schermpje de wissel in kwestie "oproepen" en hem dan pas kunnen omzetten is écht op zijn minst vele seconden te laat, met alle schade die daarbij aan het materieel kan ontstaan.
In dat geval ben je ondanks je lange ervaring gezakt voor het examen treindienstleider.
... nu is het probleem dat ik wel anologe wisselmotoren kan gaan kopen, maar als ik dat dan later digitaal wilgaan doen dan moet ik weer nieuwe kopen. dan doe ik het liever in een keer goed. ...nu nog een nieuw vraag is het aan te raden om wisselmotoren aan te schaffen de middelste railstaaf ompolen? of worden die tongen niet zo snel vuil?