....En dan mag men gelijk ook gaan nadenken over een fraaie stam voor achter de 1201 en 1202, want dat ratjetoe wat er nu door het NSM ingezet wordt.....Jeroen
Van een 6300 cylinderblok zijn denk ik alleen de cylinder- en schuifvoeringen en de bouten te gebruiken voor een 3900 Eelco
En als men zin heeft in een heel ander techniekveld: denk dan eens aan een nieuwe motorwagen voor de NS DE-IV TEE. Maar dan wel dusdanig ingericht dat deze TEE in de toekomst zonder problemen ook naar het buitenland kan.
Waarom niet? Het is een onafhankelijk systeem wat in moet kunnen grijpen (wat praktisch inhoud dat het op de TL moet zijn aangesloten om de rem te kunnen bedienen). Het kost dus wat ruimte in je cabine en hier en daar moet aparatuur geplaatst worden. Als je daar een beetje rekening mee houd gaat dat prima.
In het lijstje staat één serie waarvan bij de bouw een samenwerking met een museumlijn heel wenselijk en hopelijk ook heel aangenaam zou zijn. (Hint: het is geen 6000, maar wat dan?)
Het is iets meer dan dat, de tractie moet ook nog afgeschakeld worden.
Inderdaad, en dat systeem is door ons ontwikkeld en daar zijn we erg trots op.En nu maar hopen dat niemand na het ontwaken uit een natte droom vind, dat alle stoomlocs met hoofdlijntoelating hiermee uitgerust moeten worden want dat gaat in de papieren lopen. De volledige set van zo'n zeven handelingen kost ongeveer 3,5 ton.Frank
In dit soort gevallen mis ik echt een sarcasme-emoticon En inderdaad, leuk hoor zo'n replica van een NS 3500, maar er staat nog zo enorm veel origineel spul te wachten op restauratie. Waarom niet daar al die tijd en energie in steken ipv nu al weer te gaan kijken naar de opvolger van wat in mijn ogen op dit moment nog steeds niet veel meer is dan een luchtkasteel.Eelco
De volledige set van zo'n zeven handelingen kost ongeveer 3,5 ton.
Dat is wel erg veel... Is het dan erg luxe uitgevoerd?