Doel:€250.00
Donaties:€85.00

Per saldo:€-165.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 21-04-2020
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Een kleine baan in een grote schaal: Laden en lossen in 1:22.5 door NS1220
Vandaag om 15:17:18
lengte bezetmeldsectie bij n-spoor door Albert4
Vandaag om 15:15:16
Trix Express lok maakt piepend geluid en hapert, suggesties? door NS1220
Vandaag om 15:11:46
's-Heer Heinkenspolder door Joran
Vandaag om 15:03:16
Verfraaien D-trein rijtuigen door Ronald69
Vandaag om 15:03:04
Roco wissels schakelen maar één kant op (DCC), maar analoog 14-16VAC beide kante door henk
Vandaag om 14:58:13
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald69
Vandaag om 14:51:37
Rijtuigen op De Meer door R v/d Hoven
Vandaag om 14:50:05
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 14:47:31
Doornvliet door cor_b
Vandaag om 14:38:23
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Hans van de Burgt
Vandaag om 14:35:25
Buitenlust door FritsT
Vandaag om 14:33:41
Van Biervliet/B Models 2019, nieuws van de fabrikant door Chris
Vandaag om 14:20:51
BNLS-Werkspoor - Bouw 3900 van DJH/Modelloco met tips voor beginners door TonM
Vandaag om 14:07:20
Roco z21 verbinden met 10764 werkt niet! door Hans sprinter
Vandaag om 13:16:06
Digikeijs DR4018: Seinen aansturen door Martin Hornis
Vandaag om 13:06:25
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 12:59:40
Projekt 083-338 door KJB
Vandaag om 12:58:52
Fleischmann Profi-rails, productie wordt gestaakt! door NS1220
Vandaag om 12:57:19
Heuvelland, een tentoonstellingsbaantje in H0 door Klaas Zondervan
Vandaag om 12:51:25
Intermodellbau 2020 Dortmund 13-16 augustus door Ronald Halma
Vandaag om 12:50:25
Spoor III in Nederland gebruikt? door Klaas Zondervan
Vandaag om 12:37:57
LS-Models 2020, nieuws van de fabrikant. door Rondje_HO
Vandaag om 12:19:30
Imitatiekoppelingen modellen aanpassen/verbeteren door Casmir
Vandaag om 12:03:15
NL baan: Frotterdam in h0 door Haradigi
Vandaag om 11:33:00
marklin nieuws door ns2011
Vandaag om 11:26:47
Soldeerapparaat kopen, aanbevelingen? door 1795
Vandaag om 11:21:06
Richting stoomlocomotief bij pendeltreinen. door Deetrein
Vandaag om 11:07:45
BMB 00-modulebaan, Algemeen. door St00mboy
Vandaag om 10:29:45
NTM goederenwagens in Spoor-0 door 1795
Vandaag om 10:06:32
  

Auteur Topic: EC Berner Oberland, samenstelling gezocht (draadje 2)  (gelezen 12235 keer)

Dewey

  • Offline Offline
  • Berichten: 112
EC Berner Oberland, samenstelling gezocht (draadje 2)
« Gepost op: 08 mei 2014, 15:54:19 »
Hallo,

Voor mijn, nog te bouwen, modelbaan heb ik ervoor gekozen om het station van Därligen aan de lijn Spiez - Interlaken Ost na te bouwen. Over deze lijn hebben aardig wat bonte en interessante (inter)nationale treinen gereden en deze wil dan ook graag wel in model inzetten.

Als eerste trein wou ik de EC Interlaken Ost - Amsterdam samenstellen. Als trekkracht heb ik de BLS 171 "Därligen" al binnen, maar de sleep erachter is wat lastiger. Zelf heb ik al wat gezocht en heb het onderstaande gevonden. Zou iemand kunnen kijken of dit correct is en wat er nog toegevoegd moet worden?

Samenstelling:

Re 4/4 BLS, Apm (Roco 44769), Apm (Roco 44771), WRmh (Verscheidene Lima nummers ), Bpm (Roco 44770), Bpm (Roco 44770) en Bpmbd (Roco ....?)

Nou ben ik benieuwd of er ook desnoods alternatieven voor het moeilijk te verkrijgen Lima rijtuig zijn.

Alvast bedankt!

Groeten Dewey
« Laatst bewerkt op: 15 mei 2016, 00:50:56 door Bert van Gelder. Reden: Titel »

Miljoenenlijn

  • Offline Offline
  • Berichten: 327
Re: Correcte samenstelling EC Berner Oberland
« Reactie #1 Gepost op: 08 mei 2014, 17:24:11 »
Hallo ,

Heb je mail gelezen Over de Berner Oberland ,mijn vraag is  , welk tijdperk?
Heb zelf de  Berner Oberland EC 6 Of EC 7van Hamburg -Chur.
Die bestaat uit 3x Apm,EW4 speisewagen ,6x Bpm,kan met en zonder versterkingsrijtuigen,meestal twee.van DB of SBB.
RestauratieRijtuig zijn een tijd lang van de DB geweest,omdat ze een gebrek hadden aan die rijtuigen.
Dit weet ik 200% zeker want ik reis ieder Jaar met deze trein naar Zwitserland.
De trein van af Amsterdam naar Interlaken  heeft een korter versie 3x Apm en 5x ,Bpm met of zonder restauratie.
Nou rijden ze zelfs met de gemoderniseerde EW4e niet te vergeten de ex Cisalpin rijtuigen.
Er rijden ook geheel Duitse garnituren in deze treinen,maar licht eigenlijk aan welk tijdperk.
Panoramarijtuig is maar heel kort in deze treinen geweest,omdat die rijtuigen te duur waren in huur.
Als nog meer wil weten kun je bij You Tube Berner Oberland Of EC 6 of 7 intoetsen.
Succes met het vinden van de rijtuigen,de Vauban is ook een mooie trein om na te bootsen,is maar een tip ;) :D   

Groet

Jo

Dewey

  • Offline Offline
  • Berichten: 112
Re: Correcte samenstelling EC Berner Oberland
« Reactie #2 Gepost op: 08 mei 2014, 17:51:00 »
Hallo,

Ik wil de EC Berner Oberland Amsterdam - Interlaken rond 1997 samenstellen. Voor 1993 is ook prima. Als de panorama wagon, maar mee rijdt. Had op internet al de samenstelling gevonden alleen vind het lastig om daar artikelnummers van modelspoorfabrikanten aan te koppelen.

De Vauban is inderdaad ook mooi, maar reed niet naar Interlaken. Mijn prioriteit is nu om eerst die treinen na te bouwen en later de andere EC's die over BLS terrein reden.

In ieder geval bedankt!

Groeten Dewey

Stalen D

  • Offline Offline
  • Berichten: 15
Re: Correcte samenstelling EC Berner Oberland
« Reactie #3 Gepost op: 08 mei 2014, 19:03:20 »
Hoi Dewey,

Heb je dit draadje al gezien?

http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,18320.0.html


Succes

Dick

Dewey

  • Offline Offline
  • Berichten: 112
Re: Correcte samenstelling EC Berner Oberland
« Reactie #4 Gepost op: 08 mei 2014, 19:10:53 »
Hallo Dick,

Bedankt! Dat was wat ik zocht.

Groeten Dewey

ES44AC

  • Offline Offline
  • Berichten: 660
Re: Correcte samenstelling EC Berner Oberland
« Reactie #5 Gepost op: 09 mei 2014, 09:05:22 »
zie p.b.

Dewey

  • Offline Offline
  • Berichten: 112
Re: Correcte samenstelling EC Berner Oberland
« Reactie #6 Gepost op: 09 mei 2014, 15:48:20 »
PB terug gestuurd.

Michiel 80

  • Offline Offline
  • Berichten: 561
    • Spoorbaan van de Van Dijken
Re: Correcte samenstelling EC Berner Oberland
« Reactie #7 Gepost op: 14 mei 2016, 22:19:46 »
Even af stoffen...
Er zijn trouwens ook meerdere draadjes over de Berner Oberland / Rembrandt / SBB rijtuigen / restauratierijtuigen die deels dezelfde informatie geven.
Wellicht een idee bij de treinsamenstellingen een draadje te openen, waarin de samenstellingen van EC's beschreven worden en een deel van de andere draadjes te verwijderen...

Hierbij de samenstellingen van de Rembrandt. Zoals te zien is, is de samenstelling nog wel eens veranderd.

« Laatst bewerkt op: 15 mei 2016, 12:45:24 door Michiel 80 »

Chris2412

  • Offline Offline
  • Berichten: 1432
  • Machinist internationaal Lineas Nl
Re: Correcte samenstelling EC Berner Oberland
« Reactie #8 Gepost op: 14 mei 2016, 22:37:06 »
Dit blijft toch een van mijn favorieten.

Vaker meegeweest van Arnhem tot utrecht.

Jammer dat dit allemaal is verdwenen of wordt gereden met ICE.

Groeten chris
De beste manier om een trein te halen is om de vorige net te missen

Michiel 80

  • Offline Offline
  • Berichten: 561
    • Spoorbaan van de Van Dijken
Re: Correcte samenstelling EC Berner Oberland
« Reactie #9 Gepost op: 14 mei 2016, 22:41:16 »
En dan de Berner Oberland, waarvan ook de samenstelling wisselde.


« Laatst bewerkt op: 15 mei 2016, 12:52:15 door Michiel 80 »

Chris2412

  • Offline Offline
  • Berichten: 1432
  • Machinist internationaal Lineas Nl
Re: Correcte samenstelling EC Berner Oberland
« Reactie #10 Gepost op: 14 mei 2016, 22:42:24 »
De samenstelling van de Berner oberland,waar dit draadje over gaat,had toch dezelfde samenstelling als de rembrandt?

Alleen de Rembrandt had Chur als eindbestemming en de Berner oberland Interlaken ost.

Groeten chris
De beste manier om een trein te halen is om de vorige net te missen

Chris2412

  • Offline Offline
  • Berichten: 1432
  • Machinist internationaal Lineas Nl
Re: Correcte samenstelling EC Berner Oberland
« Reactie #11 Gepost op: 14 mei 2016, 22:43:19 »
Wat doet dat bistrorytuig uit Berlin  ertussen?

Verdwaald? ;D

Was toch altijd een bordrestaurant in deze treinen?
« Laatst bewerkt op: 14 mei 2016, 22:44:51 door lok6494 »
De beste manier om een trein te halen is om de vorige net te missen

Miljoenenlijn

  • Offline Offline
  • Berichten: 327
Re: EC Berner Oberland, samenstelling gezocht (draadje 2)
« Reactie #12 Gepost op: 15 mei 2016, 01:18:22 »
Hoi

In die tijd had de SBB die wagens gehuurd omdat men een groot te kort hadden omdat in tegenstelling tot nu de EW4
niet waren toegelaten en zoals de Bord-Bistro werd alles ingezet wat net beschikbaar was.
het zelfde was ,met de panoramarijtuig,als men die elders nodig had werd die vervangen door een eerste klas rijtuig.

mvg

Jo
 

EN446

  • Offline Offline
  • Berichten: 103
Re: EC Berner Oberland, samenstelling gezocht (draadje 2)
« Reactie #13 Gepost op: 15 mei 2016, 09:28:33 »
In die tijd had de SBB die wagens gehuurd omdat men een groot te kort hadden omdat in tegenstelling tot nu de EW4
niet waren toegelaten
De SBB EW IV-restaurants kunnen helemaal niet in Nederland rijden, want ze hebben geen DC-energievoorziening.

Michiel 80

  • Offline Offline
  • Berichten: 561
    • Spoorbaan van de Van Dijken
Re: Correcte samenstelling EC Berner Oberland
« Reactie #14 Gepost op: 15 mei 2016, 10:27:14 »
Wat doet dat bistrorytuig uit Berlin  ertussen?

In het laatste jaar dat deze trein reed (onder het nummer van de Rembrandt) was dit standaard.
Het moet overigens een rijtuig zijn zonder DRIS aan de buitenkant... Plaatje veranderd.
Het type weet ik niet, vermoed een 262.x Maar geen idee welke toelating hadden tot NL.

De samenstelling van de Berner oberland,waar dit draadje over gaat,had toch dezelfde samenstelling als de rembrandt?
Dat is dus niet helemaal waar zoals je ziet.... Begin jaren '90 waren de samenstellingen gelijk, maar het Panorama rijtuig kwam
(veel) eerder terug in de Rembrandt en niet in de Berner Oberland.

het zelfde was ,met de panoramarijtuig,als men die elders nodig had werd die vervangen door een eerste klas rijtuig.

Volgens mij had dat te maken met de toeslag die de SBB voor het rijtuig voor en de NS daar niet voor wilde betalen.
Vandaar dat het rijtuig maar 1 (dienstregeling)jaar is ingezet en toen pas later weer toen de toeslag werd afgeschaft.