Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Hoe programmeer ik de snelheid van mijn lok met de multimuis? door henk
Vandaag om 11:38:58
Spoor 1 loc omschakelen van analoog naar digitaal. door Tjalling
Vandaag om 11:33:13
Aachenau West door Wim Vink
Vandaag om 11:30:17
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wies
Vandaag om 11:29:59
NS bestelt 36 Flirt Flex treinstellen door Dave.......
Vandaag om 11:11:49
Rangeerbaantje cementfabriek Rhätische Bahn (H0m) door Benelux795
Vandaag om 10:44:05
Welsh Smalspoor in 0-16,5 / NG7 door RobbertJan
Vandaag om 10:40:43
Fleischmann 4178 NS4903 pimpen naar NS4905 door Karben
Vandaag om 10:39:45
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 10:25:38
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 09:58:16
Bf Kibronn door Benelux795
Vandaag om 00:06:32
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Wim Vink
22 November 2025, 23:23:11
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
22 November 2025, 23:16:12
VERPLAATST: Liliput schaal N door Reinout van Rees
22 November 2025, 22:18:37
VERPLAATST: Gezocht: Digikeijs DR4088LN LocoNet GND door Reinout van Rees
22 November 2025, 22:09:04
VERPLAATST: Fleischmann 7375 (BR103) onderdelen gevraagd door Reinout van Rees
22 November 2025, 21:54:31
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door puntenglijder
22 November 2025, 21:22:43
Smeren, vet, olie, enz door Charles_
22 November 2025, 20:52:08
Roco 1753 (nieuw generatie) bevestiging panto's door System-M
22 November 2025, 20:33:30
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door nighttrain1
22 November 2025, 20:05:20
S88N bezetmelder door Patrick Smout
22 November 2025, 19:40:19
Roco 1200 DCC Sound ratelende aandrijving. door VAM65
22 November 2025, 18:58:01
Doornvliet door Alewijn
22 November 2025, 18:47:27
Museumdepot Beekbergen in H0 door wob
22 November 2025, 17:26:20
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
22 November 2025, 17:23:20
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door Eriktrein
22 November 2025, 17:22:58
Van 2D afbeelding naar 3D model door defender
22 November 2025, 16:38:01
Stub switches door Hans1963
22 November 2025, 15:18:51
On30 diorama: Sedona Red Rock Canyon, AZ door Frank 123
22 November 2025, 15:14:37
Modelbaan Beltheim. door Paulus
22 November 2025, 15:00:46
  

Auteur Topic: Past ESU powerpack ook op een LokPilot V3?  (gelezen 11708 keer)

Ben

  • Online Online
  • Berichten: 6919
Re: Past ESU powerpack ook op een LokPilot V3?
« Reactie #15 Gepost op: 05 May 2014, 19:16:59 »
Voor een plaatje van de Esu: http://blokpost-nul.blogspot.nl/2012_06_01_archive.html

Even naar beneden scrollen en klikken.

Gr, Ben.

louis.verhagen

  • Offline Offline
  • Berichten: 29
Re: Past ESU powerpack ook op een LokPilot V3?
« Reactie #16 Gepost op: 05 May 2014, 21:41:47 »
Mark

Ik zie er drie draden aan zitten. Ground, U+ (waarschijnlijk), en wat is de derde? Weet jij dat?

Louis

MMTB

  • Offline Offline
  • Berichten: 970
    • Rheinberger Strassenbahn Betriebe
Re: Past ESU powerpack ook op een LokPilot V3?
« Reactie #17 Gepost op: 05 May 2014, 23:05:49 »
De derde draad is "Charge" volgens de handleiding. Ik denk dat hij daarmee kan communiceren dat hij uitstaat tijdens het programeren.

Ik bestel deze week een Esu Powerpack en dan kan ik deze met de Lenz USP1 vergelijken.

Groeten, Mark
Duitse tramstad in H0, een speelbaan in spoor 0 en een nieuwe beursbaan in 0e

PietB

  • Offline Offline
  • Berichten: 530
  • Forum lid sinds December 2007
Re: Past ESU powerpack ook op een LokPilot V3?
« Reactie #18 Gepost op: 06 May 2014, 00:54:54 »
De derde draad is "Charge" volgens de handleiding. Ik denk dat hij daarmee kan communiceren dat hij uitstaat tijdens het programeren.
Nou ik denk dat niet!
Charge is uit het Engels vertaald laden of opladen.
Deze draad wordt gebruikt om de buffer condensator op te laden.

grt Piet.
Ib-650 + loconet-Rosoft apparatuur.

Dirk J

  • Offline Offline
  • Berichten: 1457
Re: Past ESU powerpack ook op een LokPilot V3?
« Reactie #19 Gepost op: 06 May 2014, 08:34:38 »
Deze draad wordt gebruikt om de buffer condensator op te laden.

Piet, weet je dat (en zo ja, hoe weet je dat?) of denk je dat?
« Laatst bewerkt op: 06 May 2014, 08:36:17 door Dirk J »

Timo

  • Team encyclopedie
  • Offline Offline
  • Berichten: 4655
Re: Past ESU powerpack ook op een LokPilot V3?
« Reactie #20 Gepost op: 06 May 2014, 16:14:27 »
De plaatjes van de power packs zijn overduidelijk step up converters om van de +-5V van een GoldCap weer naar rijspanning te gaan. :) Omdat de boel ook is te programmeren met powerpack denk ik dat die charge pin een charge enable pin is. Waarmee het power pack wordt verteld dat er geladen mag worden. Zou het eigenlijk eens moeten gaan meten  ;D


Timo
Verzonden vanaf mijn desktop met Firefox

PietB

  • Offline Offline
  • Berichten: 530
  • Forum lid sinds December 2007
Re: Past ESU powerpack ook op een LokPilot V3?
« Reactie #21 Gepost op: 06 May 2014, 17:36:49 »
Piet, weet je dat (en zo ja, hoe weet je dat?) of denk je dat?
Dirk ik houd er niet van om een vraag te beantwoorden met een wedervraag, maar ik doe het nu toch maar even.
Wat zou het anders moeten zijn?
Heb jij een idee?
De uitleg van Timo is ook een plausibele.

grt Piet.
Ib-650 + loconet-Rosoft apparatuur.

Dirk J

  • Offline Offline
  • Berichten: 1457
Re: Past ESU powerpack ook op een LokPilot V3?
« Reactie #22 Gepost op: 06 May 2014, 18:24:03 »
Piet, de naam van een aansluiting kan soms erg misleidend zijn, heb ik ervaren. Bovendien vond ik vanuit technisch perspectief het niet zo voor de hand liggend. Vandaar dat ik benieuwd was of jouw conclusie alleen een vermoeden is op grond van de naam, of dat je meer weet van het PowerPack dan ik.

Ik acht het niet waarschijnlijk (dat is dus mijn vermoeden, en geen gegeven) dat de charge aansluiting bedoeld is als voeding om de goldcap te laden. Ik ga mee met Timo in het vermoeden dat het een logisch signaal is dat het laadproces enabled of disabled. Daarbij kan ik me voorstellen dat de PowerPack tijdens het laden het "levercircuit" deels of geheel uitschakelt, of op een andere manier terugleveren tijdens het laden voorkomt. Er zijn best wel wat argumenten waarom dat handig of zelfs noodzakelijk kan zijn.

Goed, dat is allemaal gefilosofeer, we zullen eerst meer moeten weten van het PowerPack voordat we conclusies kunnen trekken. Ik heb hier geen PowerPack waar ik zo aan meten kan, anders hing ik hem aan de scoop. Timo, wanneer ga je meten?  ;)

Timo

  • Team encyclopedie
  • Offline Offline
  • Berichten: 4655
Re: Past ESU powerpack ook op een LokPilot V3?
« Reactie #23 Gepost op: 06 May 2014, 20:34:42 »
Heb helaas geen powerpack, wel een Lopi 4 en een scope. Helaas heb ik alleen niet even makkelijk een centrale om de boel te testen... Ik zal eens kijken of ik het binnenkort eens kan meten.


Timo
Verzonden vanaf mijn desktop met Firefox

PietB

  • Offline Offline
  • Berichten: 530
  • Forum lid sinds December 2007
Re: Past ESU powerpack ook op een LokPilot V3?
« Reactie #24 Gepost op: 06 May 2014, 20:53:12 »
Heb helaas geen powerpack, wel een Lopi 4 en een scope.
Heb je die powerpack wel nodig dan voor een test?
Als je de Lopi4 in de programmeer modus zet dan zal de aansluiting waar de 'charge' van de powerpack op komt van status moeten veranderen, als jou theorie waar is.

grt Piet.
Ib-650 + loconet-Rosoft apparatuur.

Timo

  • Team encyclopedie
  • Offline Offline
  • Berichten: 4655
Re: Past ESU powerpack ook op een LokPilot V3?
« Reactie #25 Gepost op: 06 May 2014, 22:13:12 »
Waarschijnlijk wel te doen maar kan zijn dat de pull up of down in de powerpack zit. Maar ik doe een gok, laag bij charge, en float bij run.


Timo
Verzonden vanaf mijn desktop met Firefox

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8087
Re: Past ESU powerpack ook op een LokPilot V3?
« Reactie #26 Gepost op: 07 May 2014, 08:52:35 »
Ik neig ook het meest naar een enable/disable signaal.
Als je in de handleiding van de powerpack kijkt zie je ook dat bij analoog bedrijf de powerpack uitgeschakeld wordt.
Naam kan dus inderdaad wat misleidend zijn al kan je ook beargumeteren dat de naam zegt of er geladen moet worden of niet  8)
Gr.
Eric