Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Bouw van de DE-5 uit een bouwset van FRIE door Rob Ellerman
Vandaag om 20:22:56
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door Ronald Halma
Vandaag om 20:13:09
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 20:08:16
Fleischmann Anna ombouw. door puntenglijder
Vandaag om 20:07:25
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 20:02:27
Stalen rijtuigen van NS door spoorzeven
Vandaag om 19:57:10
H0 U-vormig Pendel-rangeer baantje - door Ronald Halma
Vandaag om 19:41:10
Reactiveren van de 0N30 Mumby Lumber baan (ex-JD) by Ronald door Ronald Halma
Vandaag om 19:39:26
Magneet koppelingen voor Bemo door Rob Ellerman
Vandaag om 19:39:09
RhB H0m, Albulisch door Boertje
Vandaag om 19:06:07
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Huup
Vandaag om 18:46:43
Aachenau West door Vroeger
Vandaag om 18:13:54
MiWuLa door Olav
Vandaag om 17:29:24
Br 38 Piko Superen. door puntenglijder
Vandaag om 17:21:08
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door puntenglijder
Vandaag om 17:18:13
23 augustus modelspoorbeurs Houten door nighttrain1
Vandaag om 17:04:20
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door Ronald69
Vandaag om 16:42:47
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 16:29:51
Swalbenburg, N modulebaan door Bjor
Vandaag om 16:08:56
maatvoering AKI door MOVisser
Vandaag om 15:46:52
br 041 334-4 Fleischmann H0 door 008200
Vandaag om 15:31:19
't Boemeltje door RobVille
Vandaag om 15:29:40
Waar plaats ik de seinen op mijn modelbaan? (duitsland, tp. 3) door Ronald Halma
Vandaag om 15:09:55
NS-seinen bij en in een splitsingsstation door 1200blauw
Vandaag om 14:20:57
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 13:55:17
Onvoldoende trekkracht, loc verzwaren? door Biesje
Vandaag om 13:03:12
Roco 70788 2400 met Zimo MX645 acceleratie settings door HugoB123
Vandaag om 12:45:33
Brezelbahn in H0, Duitsland tp III. door Jelmer
Vandaag om 09:20:08
Eyro Interlaken door Bas, Dordrecht
Vandaag om 08:52:15
Shapeways failliet, maar NL tak maakt doorstart door Sven
21 August 2025, 23:24:08

Auteur Topic: ongenoegen uiten  (gelezen 33817 keer)

Peter Korsten

• Offline Offline
Re: ongenoegen uiten
« Reactie #150 Gepost op: 28 August 2007, 08:44:27 »
En Peter K. , je mag me in de gaten houden als een van de boosdoenende namen hier op dit forum,ik heb daar geen moeite mee omdat ik niets onderneem waarvan aangenomen kan worden dat het met expliciete opzet is gedaan.

Eh? Waarom denk je toch steeds dat het altijd over jou gaat? Wanneer we ingrijpen op dit forum (met uitzondering van dit draadje dan, om reacties als "zie je wel" te voorkomen) gaat het vrijwel altijd om de vorm en niet om de inhoud.

Over de vorm van je berichten heb ik weinig klagen; over de inhoud doe ik geen uitspraken, al zou ik als kanttekening willen plaatsen dat ik persoonlijk nooit met naam van mijn bedrijf persoonlijke uitspraken zou doen. Maar dat zijn jouw zaken, niet de mijne.

Citaat
Probeer ook wat meer duidelijkere onderscheiden te maken op de site wat wel en niet mag en in welke rubriek bepaalde dingen wel toegestaan zijn, een voorbeeld van een onderwerp waar nieuwtjes neergezet kunnen worden voor en door zowel 'gewone' mensen en (klein) serie fabrikanten.

We hebben de rubriek 'aanbiedingen' voor handelaren en fabrikanten. Dat moet dan inderdaad een aanbieding zijn. Voor nieuwtjes hebben we de 'materieelbespreking', maar dat mag dan niet afkomstig zijn van de fabrikant/handelaar zelf.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

MRP_Peter

• Gast
« Reactie #151 Gepost op: 28 August 2007, 09:01:44 »
Ik had niet zozeer de indruk dat het specifiek over mij zou gaan Peter K.

Voorts als ik een nieuwtje heb zal ik de foto's en info ervan naar jullie toezenden zodat je zelf kunt bepalen waar het terecht moet komen, tesamen met het eventuele commentaar wat je erop mocht hebben,lijkt me een prima oplossing denk ik,tenzij je een andere mening bent aangedaan,maar dat kun je me dan laten weten.
Als je hiervoor een emailadres hebt kun je me dit per PB'tje laten weten,dat vergemakkelijkt het voor mij om info te versturen met wat grotere plaatjes.

met vriendelijke groet,

Peter.

maartenvanderburgt

• Gast
« Reactie #152 Gepost op: 28 August 2007, 09:06:10 »
Voor nieuwtjes hebben we de 'materieelbespreking', maar dat mag dan niet afkomstig zijn van de fabrikant/handelaar zelf.

Eureka !!

Dus heren (klein)producenten, handelaren en grootseriefabrikanten: zorg voor een vriendje en alles komt goed.
Wie wil met mij ruilen? Ik jouw info en jij de mijne. ;D

Producent, importeur, groothandelaar,
Maarten van der Burgt.

Arjan6511

• Offline Offline
    • Filmpjes op YouTube
« Reactie #153 Gepost op: 28 August 2007, 09:24:26 »
Dat is onzin Maarten, valt in dezelfde categorie dat je een vriendje regelt die voor jou alcohol, sigaretten of voor mijn part marihuana gaat kopen als ik je bijdrage lees.

Materieelbespreking is bedoeld voor je nieuwe aanwinst, en waar je mag aangeven wat je er van vindt. Een soort railtest zeg maar van bijvoorbeeld een recentelijk aangeschafte SFFE V60.

MfG, Arjan
« Laatst bewerkt op: 28 August 2007, 09:26:30 door Arjan6511 »
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

maartenvanderburgt

• Gast
« Reactie #154 Gepost op: 28 August 2007, 09:24:42 »
Goeiemorgen Wim!
mag ik jou langs deze weg heel hartelijk danken én complimenteren

Daar sluit ik me geheel bij aan. Ik had dat al gedaan, maar dat is verwijderd voordat hij het kon lezen.

@Esperopt.
Je gebruikt de woorden: verkapte bedreiging.
Wat denk je van de volgende woorden: "Wij hebben besloten dat we geen verdere stappen tegen jou zullen ondernemen.Naar onze mening straf je jezelf al voldoende door op deze manier andere merken te bekritiseren" Einde citaat.
Bedreiging? Nee, natuurlijk niet want de spontaan opgekomen straf is al voldoende. Overigens heb ik nooit antwoord gekregen op de vraag wat die straf dan was en waarvoor dan wel, wat had ik dan misdaan?
(Be)dreigend voor de toekomst: nogal, zie andere opmerkingen over dat je het wel uit je hoofd laat om nog terechte onderbouwde kritiek te leveren.

En wat te denken van: "Ik zal dit met het team bespreken, maar reken op maatregelen". Einde citaat.
Toch ook niet mis te verstaan. Of vergis ik me weer? Want ik zit nog steeds op maatregelen te wachten. Maar ik denk dat ik me inderdaad vergis, want de enige maatregelen die ik hoor/zie zijn intern bij de Stichting.
Heeft alles toch nog zin gehad. ;D

Maarten van der Burgt

PS. Citaten uit niet eerder gepubliceerde historische PB's.
« Laatst bewerkt op: 28 August 2007, 09:28:22 door maarten van der burgt »

Peter van der Leek

• Administrator
  • Offline Offline
    • Somda
« Reactie #155 Gepost op: 28 August 2007, 10:22:35 »
wat had ik dan misdaan?
Ik vind het werkelijk waar onbegrijpelijk dat je deze vraag nog steeds stelt.
Met vriendelijke groet,
Peter van der Leek

MRP_Peter

• Gast
« Reactie #156 Gepost op: 28 August 2007, 10:38:22 »
Het is jammer Maarten dat je mij kennelijk associeert met het maken van (belangrijke of invloedrijke) vriendjes hier op de site.
Laat ik even 1 ding hieromtrend duidelijk maken aan je:
Ik doe absoluut niet aan het voeren van vriendjespolitiek,noch dat ik vormen van vriendjes politiek nodig heb om het een en ander aan de man te brengen.
Dat sommige mensen dit wel doen of noodzakelijk achten is hun eigen zaak en niet de mijne.

Het feit dat ik in het vervolg betreffende nieuwtjes voortaan rechtstreeks naar een van de moderators stuur is puur vanwege het beleid op deze site zodat ze zelf kunnen bepalen waar het in terecht moet komen.
Een herhaling van wat er zich allemaal eerder heeft afgespeeld zit ook ik niet echt op te wachten,noch het feit dat ik mezelf iedere keer weer een vorm van 'verdediging' moet aanmeten,teneinde duidelijk te maken wat of hoe mijn doelstellingen op dit forum zijn.

Ik hoop dat het voor jou duidelijk is Maarten(en voor de anderen ook).

met vriendelijke groet,

Peter.

mmhajvth

• fulltime busy
  • Offline Offline
  • IC met 1762+1773 op Ht richting Mt op 23-4-06
    • Markenburg
« Reactie #157 Gepost op: 28 August 2007, 10:54:58 »
Zucht...

Jongens volgens mij vergeten we zo langzamerhand 1 ding.
Het is hier een modelspoor forum. Ter bevordering van de hobby...  8)

Ik heb even opgezocht... het forum "ik gooi met modder door oude koeien uit de sloot te halen" bestaad nog niet, dus voor de mensen die nog een gat in de markt zien?!... I wish you all much luck!  ;)

Dus de tip van vandaag: zet die PC uit, pak een lekker pilsje, en gaat in de zon zitten te bedenken wat je kan doen ter bevordering van de hobby!

En zodra je zelfgemaakte foto's en filmpjes hebt kan die PC weer aan.   ;)

Veel succes en vooral plezier!

Alvast bedankt!

m.v.g.

Mark
love to build realistic     let's be kind.

cbx

• Offline Offline
« Reactie #158 Gepost op: 28 August 2007, 11:05:20 »
Privé-leven en werk gescheiden houden.

Zoals scheepbouwers in een schip waterdichte schotten aanbrengen om te voorkomen dat het door een enkel groot lek kan zinken, zo legt een verstandig mens zich erop toe zijn werk en privé-leven gescheiden te houden. Als werk, ontspanning en huiselijk leven in elkaar overvloeien bederven eventuele ruzies of problemen in het een ook het genoegen van een ander.
Je ziet je collega waarmee je ruzie hebt terug in de sportschool of het café waar je dagelijks komt. Als een huisvriend waarmee je ruzie hebt gekregen, ook een collega van je is, ga je de volgende morgen niet vrolijk naar je werk omdat je weet dat je hem daar weer tegen zult komen. Door zoveel mogelijk schotten in je leven aan te brengen bewerk je dat je bij ongenoegen in de ene afdeling op verhaal kunt komen in een andere. Je lost de problemen daarmee niet op, maar beperkt wel de schade.

Kijk ik heb ook een toko waarin  twee zonen werkzaam zijn, rijd een dikke Mercedes en verkoop ook consument producten en heb een leven als een luis. Daarnaast rijd ik al 42 jaar verschillende motoren en heb ook nog last van een treinenvirus. Maar ik zal op geen enkel forum met mijn zakennaam willen staan. Zie een forum als een familie, en daar moet je mee gaan wandelen, niet handelen.
 ;D

maartenvanderburgt

• Gast
« Reactie #159 Gepost op: 28 August 2007, 11:06:02 »
Het is jammer Maarten dat je mij kennelijk associeert met het maken van (belangrijke of invloedrijke) vriendjes hier op de site.

Ik hoop dat het voor jou duidelijk is Maarten(en voor de anderen ook).
Peter.

Ik associeer je daar niet mee, in tegendeel, gezien jouw reacties, waar ik het meestal volledig mee eens ben. Daarom vind ik die zinsnede van de andere Peter zo raar.

Voor mij is het helemaal duidelijk.

Maarten van der Burgt.

maartenvanderburgt

• Gast
« Reactie #160 Gepost op: 28 August 2007, 11:07:09 »
Ik vind het werkelijk waar onbegrijpelijk dat je deze vraag nog steeds stelt.

Geef er dan een keer antwoord op.

Maarten van der Burgt.

Chris

• Offline Offline
    • Het Groterdam Project
« Reactie #161 Gepost op: 28 August 2007, 11:30:37 »
Goed.....

Heel verhaal opgeschreven, weer verwijderd.
Dit moet ik thuis doen, niet hier in Spanje.

Wel jammer te zien wat er allemaal in deze draad staat.
Daar kom ik vrijdag op terug. Zeer uitgebreid zelfs....

Dan zal ik eens een stukje ongenoegen uiten naar enkelen...

Nu ga ik weer richting zwembad.  ;)

« Laatst bewerkt op: 28 August 2007, 11:39:20 door Chris van Diesen »

Peter van der Leek

• Administrator
  • Offline Offline
    • Somda
« Reactie #162 Gepost op: 28 August 2007, 11:56:39 »
Geef er dan een keer antwoord op.
Dat antwoord heb je reeds ontvangen, maar op speciaal verzoek hier nogmaals:

Jouw bericht over de ICK's zat vol met terechte kritiek, goed onderbouwde argumenten waarom het model niet voldoet. Kritiek zoals we kritiek graag zien, niet alleen maar wat roepen, maar daarbij ook aangeven wat er beter had gekund en beschrijven dat het ook daadwerkelijk beter had gekund.

Maar:
de formulering van je bericht liet helaas wel te wensen over. Zo werd de fabrikant werkelijk met de grond gelijk gemaakt om de fouten die hij heeft gemaakt en gebruikte je op diverse plaatsen hoofdletters waar wij ze (volgens de netiquette) niet willen zien.
Had je het gehouden bij een opsomming van de kritiek en bijbehorende argumenten met respect voor de fabrikant en met inachtneming van de netiquette, dan hadden we je bericht absoluut laten staan en zelfs genomineerd voor een aparte pagina in de rubriek "Materieeltest".
Met vriendelijke groet,
Peter van der Leek

Peter Korsten

• Offline Offline
« Reactie #163 Gepost op: 28 August 2007, 12:26:59 »
Specifiek, termen als "eikels", "stom" (3x), "knetterende vloek", "prutsers", "minachting" en de hele teneur van het bericht.

Duidelijker kunnen we het toch echt niet uitleggen.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

stig

• Offline Offline
« Reactie #164 Gepost op: 28 August 2007, 12:31:24 »
Als het alleen om de vorm van het bericht ging, waarom dit dan:

De volgende besluiten zijn genomen:

- Onze algemene voorwaarden zullen worden aangepast zodat personen die zich commercieel met de hobby bezig houden zich niet meer (negatief) kunnen uitlaten over merken of modellen van concullega's. We staan dat dus ook niet meer toe op persoonlijke titel, een persoon is wat ons betreft onlosmakelijk verbonden met zijn rol binnen de modelspoorwereld.

Als het alleen om de vorm van het bericht ging, hoef je de persoon in kwestie alleen maar aan te spreken op het feit dat je hier niet uit je plaat mag gaan...

Ik doe dit niet om te pesten ofzo, maar wil een beetje duidelijkheid forceren. Maw. denk er allemaal nog eens goed over na.
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)