Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door Paul1969
Vandaag om 17:32:34
Spoorwegkanon Leopold Krupp K5 (E) door _Sjors_
Vandaag om 17:32:31
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 17:23:46
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
Vandaag om 17:03:11
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door DJV
Vandaag om 16:41:42
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Pauldg
Vandaag om 16:31:45
't Boemeltje door Huup
Vandaag om 16:20:13
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door Loki
Vandaag om 16:03:43
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Rick
Vandaag om 15:20:48
Polderbaan(tje) 0,3m2 door GD
Vandaag om 14:36:26
Bauarbeiten im gange door 741230
Vandaag om 14:31:05
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's door puntenglijder
Vandaag om 14:29:27
Afscheidsrit ICR rijtuigen 27 september 2025 door Hennie
Vandaag om 14:28:53
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door VAM65
Vandaag om 14:17:51
Bollenwagen, diverse vragen door grossraumwagen
Vandaag om 14:03:58
NS-1000 in spoor-1 door daempfer
Vandaag om 13:42:34
Klompentrein door grossraumwagen
Vandaag om 13:15:21
4 oktober modelspoorbeurs Houten door Martijn193
Vandaag om 13:11:02
Minibaan Visserskaai H0 door Sikko
Vandaag om 12:11:02
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:59:26
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Ronald69
Vandaag om 11:43:28
Station Roodeschool door Benelux795
Vandaag om 10:34:41
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door william_2
Vandaag om 10:18:35
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 09:49:57
Zelfbouw HSM stoomloc Argus-Vesta serie door orientexpress
Vandaag om 09:30:46
Problemen met Marklin Startup 29124 door NL-modelspoor
Vandaag om 08:11:33
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 05:01:20
Da's Daz 2 door Huup
04 October 2025, 22:50:57
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door Klaas Zondervan
04 October 2025, 22:36:38
Brandstofportaal in Spoor 0 (B. Semblat) door sncf231e
04 October 2025, 21:50:39
  

Auteur Topic: Waarom zijn er veel plan-V's in Tilburg-Reeshof?  (gelezen 1049 keer)

thijsdekok

  • Offline Offline
  • Berichten: 163
  • dyslectie
Waarom zijn er veel plan-V's in Tilburg-Reeshof?
« Gepost op: 26 April 2014, 17:10:29 »
Hallo allemaal

Ik heb een vraag vandaag komen er heel veel plan-v tjes ik woon langs het spoor tussen tilburg reeshof en gilze rijen en ik had gehoord dat ze alleen tot tilburg universiteit reden en niet verder omdat ik ze ook nooit voor bij zie komen zal dat maar zijn maar vandaag zie ik zo veel langs komen en geen slt's meer ik vroeg me daarom af waarom dat was  ik hoop dat iemand hier antwoord op heeft

Groetjes Thijs :)
« Laatst bewerkt op: 26 April 2014, 22:50:19 door Bert van Gelder. Reden: Titel nu met hoofdletters... »

Emiel_nl

  • Offline Offline
  • Berichten: 586
Dat heeft te maken met Koningsdag vandaag. De materieelomloop is totaal anders dan op een normale werkdag. Zodoende dat er in de omloop van de treinseries Utrecht-Tiel/Utrecht-Den Bosch-Breda vandaag mat'64 zit.
Groetjes,
Emiel

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9890
    • belse roestkraam
Tja, lui die van de koningsdagviering af komen met wat biertjes in hun blaas kun je beter niet in zo'n kut-SLT zetten he...

AlfaArjen

  • Offline Offline
  • Berichten: 819
  • NS in het echt, FS in 1:87
Da's niet de reden Floris, ook treinen met toilet zijn niet echt netjes na zo'n dag als deze.  :P

De reden vanwege het wijzigen van de omloop heeft een technische, en dat heeft te maken met het overnemen van een noodrem reizigers door de machinist. Op een dag als deze vinden er enorm veel onterechte noodremtrekkingen plaats door 'lolbroeken'. Bij V-IRM en SLT kunnen wij als machinist de noodrem "overnemen" zoals dat heet, wat ons in staat stelt om de trein op een gunstigere plaats tot stilstand te brengen. Een noodremming in een tunnel of op een brug is niet echt handig, en met dit systeem kunnen wij dus de trein zo plaatsen dat het voor hulpdiensten gemakkelijk is om de trein te bereiken. Met koninginnedag trok men in het verleden om de haverklap aan de noodrem, waarna mensen de deuren openden ( ook door noodbediening ) en iedereen over het spoor begon te lopen. Het spreekt voor zich dat dat enorme chaos heeft veroorzaakt. Daarom is het zo, dat zoveel mogelijk V-IRM en SLT wordt ingezet in de gebieden waar je geen noodremtrekkingen wilt hebben ( Amsterdam, Eindhoven, Breda, Leiden ). Een ideaalbeeld dat alle grote steden alleen worden aangedaan door materieel met noodremovername kan natuurlijk niet zolang we nog ouder materieel hebben. Maar dat is de reden dat de gehele materieelomloop omgegooid wordt. Natuurlijk speelt een stukje capaciteitsverdeling ook nog mee  ;) Wel of geen toilet speelt geen rol, treinen zijn op een dag zoals deze vaak dermate druk dat je er niet eens doorheen kan lopen ;D
« Laatst bewerkt op: 26 April 2014, 19:24:39 door AlfaArjen »