Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Piko NS 5/600 Hippel 2025 door prutser
Vandaag om 00:22:55
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Syb030
Vandaag om 00:01:32
Klompentrein door grossraumwagen
04 October 2025, 23:17:25
Zelfbouw HSM stoomloc Argus-Vesta serie door Tomasso
04 October 2025, 23:14:03
Da's Daz 2 door Huup
04 October 2025, 22:50:57
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door Paul1969
04 October 2025, 22:45:46
Spoorwegkanon Leopold Krupp K5 (E) door _Sjors_
04 October 2025, 22:37:43
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door Klaas Zondervan
04 October 2025, 22:36:38
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald69
04 October 2025, 22:33:52
4 oktober modelspoorbeurs Houten door Rob Ellerman
04 October 2025, 22:26:24
Afscheidsrit ICR rijtuigen 27 september 2025 door Thom
04 October 2025, 22:18:32
Brandstofportaal in Spoor 0 (B. Semblat) door sncf231e
04 October 2025, 21:50:39
Stalen rijtuigen van NS door Modellbahnwagen
04 October 2025, 21:12:32
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
04 October 2025, 20:49:44
Tram reageert niet door phdirk
04 October 2025, 20:47:32
Pendel module door Golden Oldie
04 October 2025, 20:03:45
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's door Rob Bennis
04 October 2025, 19:52:47
Mehano/Lemke Class66 Decoder instellingen door Chrisjantje
04 October 2025, 18:51:06
Probleem met Trix 6409 (22762) door Chrisjantje
04 October 2025, 18:24:01
Problemen met Marklin Startup 29124 door Wumpus
04 October 2025, 17:36:11
Märklin 2025 door Rob Ellerman
04 October 2025, 17:33:50
TurnControl: aansluiting verwijderen door Eenerspoor
04 October 2025, 16:37:19
Modelspoor Dagen bij de ModelSpoorgroep 's-Hertogenbosch 2025 door Caterpillar
04 October 2025, 15:58:29
Station Roodeschool door Torikoos
04 October 2025, 14:57:19
De wijntrein door Frits C
04 October 2025, 14:43:27
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door thevandijks
04 October 2025, 14:17:40
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
04 October 2025, 14:10:21
Baan weer opgebouwd na vervangen dakraam door bmwpiet
04 October 2025, 13:51:04
NS-1000 in spoor-1 door FritsT
04 October 2025, 13:31:41
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door Ronald69
04 October 2025, 13:28:44
  

Auteur Topic: Waarom zijn er veel plan-V's in Tilburg-Reeshof?  (gelezen 1044 keer)

thijsdekok

  • Offline Offline
  • Berichten: 163
  • dyslectie
Waarom zijn er veel plan-V's in Tilburg-Reeshof?
« Gepost op: 26 April 2014, 17:10:29 »
Hallo allemaal

Ik heb een vraag vandaag komen er heel veel plan-v tjes ik woon langs het spoor tussen tilburg reeshof en gilze rijen en ik had gehoord dat ze alleen tot tilburg universiteit reden en niet verder omdat ik ze ook nooit voor bij zie komen zal dat maar zijn maar vandaag zie ik zo veel langs komen en geen slt's meer ik vroeg me daarom af waarom dat was  ik hoop dat iemand hier antwoord op heeft

Groetjes Thijs :)
« Laatst bewerkt op: 26 April 2014, 22:50:19 door Bert van Gelder. Reden: Titel nu met hoofdletters... »

Emiel_nl

  • Offline Offline
  • Berichten: 586
Dat heeft te maken met Koningsdag vandaag. De materieelomloop is totaal anders dan op een normale werkdag. Zodoende dat er in de omloop van de treinseries Utrecht-Tiel/Utrecht-Den Bosch-Breda vandaag mat'64 zit.
Groetjes,
Emiel

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9890
    • belse roestkraam
Tja, lui die van de koningsdagviering af komen met wat biertjes in hun blaas kun je beter niet in zo'n kut-SLT zetten he...

AlfaArjen

  • Offline Offline
  • Berichten: 819
  • NS in het echt, FS in 1:87
Da's niet de reden Floris, ook treinen met toilet zijn niet echt netjes na zo'n dag als deze.  :P

De reden vanwege het wijzigen van de omloop heeft een technische, en dat heeft te maken met het overnemen van een noodrem reizigers door de machinist. Op een dag als deze vinden er enorm veel onterechte noodremtrekkingen plaats door 'lolbroeken'. Bij V-IRM en SLT kunnen wij als machinist de noodrem "overnemen" zoals dat heet, wat ons in staat stelt om de trein op een gunstigere plaats tot stilstand te brengen. Een noodremming in een tunnel of op een brug is niet echt handig, en met dit systeem kunnen wij dus de trein zo plaatsen dat het voor hulpdiensten gemakkelijk is om de trein te bereiken. Met koninginnedag trok men in het verleden om de haverklap aan de noodrem, waarna mensen de deuren openden ( ook door noodbediening ) en iedereen over het spoor begon te lopen. Het spreekt voor zich dat dat enorme chaos heeft veroorzaakt. Daarom is het zo, dat zoveel mogelijk V-IRM en SLT wordt ingezet in de gebieden waar je geen noodremtrekkingen wilt hebben ( Amsterdam, Eindhoven, Breda, Leiden ). Een ideaalbeeld dat alle grote steden alleen worden aangedaan door materieel met noodremovername kan natuurlijk niet zolang we nog ouder materieel hebben. Maar dat is de reden dat de gehele materieelomloop omgegooid wordt. Natuurlijk speelt een stukje capaciteitsverdeling ook nog mee  ;) Wel of geen toilet speelt geen rol, treinen zijn op een dag zoals deze vaak dermate druk dat je er niet eens doorheen kan lopen ;D
« Laatst bewerkt op: 26 April 2014, 19:24:39 door AlfaArjen »