Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€0.00
Per saldo:
€-250.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Berkina Volvo met Viessmann taxi bord
door
ruudns
Vandaag
om 20:03:34
3e US Convention op 11 en 12 april 2026, locatie De Pol Aalten NL
door
Sven
Vandaag
om 19:58:29
Tandwielen Fleischmann BR 80
door
stoombr38
Vandaag
om 19:56:49
sluitverlichting op paar goederenwagens 3 rail
door
ruudns
Vandaag
om 19:38:09
Rondje door Lissabon met Lijn 28
door
Sven
Vandaag
om 19:32:29
Modelwensen 2026
door
grossraumwagen
Vandaag
om 19:14:51
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Karben
Vandaag
om 19:00:51
Yamorc 7001 dood
door
Hasenwald
Vandaag
om 18:39:06
Laatste beurs voor Piet Peetoom (Godfather Models& Supply) 10/11 januari a.s.
door
Ronald Halma
Vandaag
om 18:27:52
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Schachbrett
Vandaag
om 18:16:23
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
Silvolde
Vandaag
om 17:51:59
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5
door
NS264
Vandaag
om 17:13:20
Bahnstrecke 5867
door
Ronald Halma
Vandaag
om 16:50:11
Goede wensen voor 2026
door
Wim Vink
Vandaag
om 16:15:16
MoBaBro.de
door
Marco1044
Vandaag
om 15:52:36
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation.
door
Jelmer
Vandaag
om 15:45:01
Van Eijs naar Wijlre en naar Schin op Geul
door
dennie
Vandaag
om 15:44:20
Treinverkeer in het oostblok, grensoverschrijdend?
door
Benelux795
Vandaag
om 15:31:10
"Jede Stunde, jede Klasse": DB Intercity '79
door
ES44C4
Vandaag
om 14:58:44
Combine als lading: welke wagon geeft het beste resultaat
door
DJV
Vandaag
om 14:51:13
REE Modèles 2022, nieuws van de fabrikant.
door
kar
Vandaag
om 14:14:55
Molendaal, h0-baan, Nederlands tintje, Periode III-heden. 2,6x1,4m
door
Juroen
Vandaag
om 13:16:54
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 12:58:11
Pfarrerwinkel bahn
door
puntenglijder
Vandaag
om 12:35:42
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
Frits C
Vandaag
om 12:25:58
Bouwverslag BlueBrixx BR 01 No.108054 (plusminus 1:18)
door
gdh
Vandaag
om 12:16:48
foto's van "Nederlandse" Tds'en
door
Wies
Vandaag
om 11:52:20
US diorama in H0
door
Ronald Halma
Vandaag
om 11:46:27
Binnenverlichting van 4 DDM1 rijtuigen laten draaien op 1 decoder.
door
Jos B.
Vandaag
om 11:40:33
Aachenau West
door
Wim Vink
Vandaag
om 11:14:41
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Waarom zijn er veel plan-V's in Tilburg-Reeshof?
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Waarom zijn er veel plan-V's in Tilburg-Reeshof? (gelezen 1065 keer)
thijsdekok
Offline
Berichten: 163
dyslectie
Waarom zijn er veel plan-V's in Tilburg-Reeshof?
«
Gepost op:
26 April 2014, 17:10:29 »
Hallo allemaal
Ik heb een vraag vandaag komen er heel veel plan-v tjes ik woon langs het spoor tussen tilburg reeshof en gilze rijen en ik had gehoord dat ze alleen tot tilburg universiteit reden en niet verder omdat ik ze ook nooit voor bij zie komen zal dat maar zijn maar vandaag zie ik zo veel langs komen en geen slt's meer ik vroeg me daarom af waarom dat was ik hoop dat iemand hier antwoord op heeft
Groetjes Thijs
«
Laatst bewerkt op: 26 April 2014, 22:50:19 door Bert van Gelder. Reden: Titel nu met hoofdletters...
»
Gelogd
Youtube:
https://m.youtube.com/results?q=traxx013&sm=3
Emiel_nl
Offline
Berichten: 586
Re: heeft iemand eenig idee waarom er zo veel plan-v tjes rijden in tilburg reeshof
«
Reactie #1 Gepost op:
26 April 2014, 18:12:38 »
Dat heeft te maken met Koningsdag vandaag. De materieelomloop is totaal anders dan op een normale werkdag. Zodoende dat er in de omloop van de treinseries Utrecht-Tiel/Utrecht-Den Bosch-Breda vandaag mat'64 zit.
Groetjes,
Emiel
Gelogd
Floris Dilz
Nervensäge.
Offline
Berichten: 9898
Re: heeft iemand eenig idee waarom er zo veel plan-v tjes rijden in tilburg reeshof
«
Reactie #2 Gepost op:
26 April 2014, 18:59:03 »
Tja, lui die van de koningsdagviering af komen met wat biertjes in hun blaas kun je beter niet in zo'n kut-SLT zetten he...
Gelogd
meer over mijn hobby
meer over mijn leven
meer over mijn werk
één druk op de knop. huhuhu.
AlfaArjen
Offline
Berichten: 819
NS in het echt, FS in 1:87
Re: heeft iemand eenig idee waarom er zo veel plan-v tjes rijden in tilburg reeshof
«
Reactie #3 Gepost op:
26 April 2014, 19:22:40 »
Da's niet de reden Floris, ook treinen met toilet zijn niet echt netjes na zo'n dag als deze.
De reden vanwege het wijzigen van de omloop heeft een technische, en dat heeft te maken met het overnemen van een noodrem reizigers door de machinist. Op een dag als deze vinden er enorm veel onterechte noodremtrekkingen plaats door 'lolbroeken'. Bij V-IRM en SLT kunnen wij als machinist de noodrem "overnemen" zoals dat heet, wat ons in staat stelt om de trein op een gunstigere plaats tot stilstand te brengen. Een noodremming in een tunnel of op een brug is niet echt handig, en met dit systeem kunnen wij dus de trein zo plaatsen dat het voor hulpdiensten gemakkelijk is om de trein te bereiken. Met koninginnedag trok men in het verleden om de haverklap aan de noodrem, waarna mensen de deuren openden ( ook door noodbediening ) en iedereen over het spoor begon te lopen. Het spreekt voor zich dat dat enorme chaos heeft veroorzaakt. Daarom is het zo, dat zoveel mogelijk V-IRM en SLT wordt ingezet in de gebieden waar je geen noodremtrekkingen wilt hebben ( Amsterdam, Eindhoven, Breda, Leiden ). Een ideaalbeeld dat alle grote steden alleen worden aangedaan door materieel met noodremovername kan natuurlijk niet zolang we nog ouder materieel hebben. Maar dat is de reden dat de gehele materieelomloop omgegooid wordt. Natuurlijk speelt een stukje capaciteitsverdeling ook nog mee
Wel of geen toilet speelt geen rol, treinen zijn op een dag zoals deze vaak dermate druk dat je er niet eens doorheen kan lopen
«
Laatst bewerkt op: 26 April 2014, 19:24:39 door AlfaArjen
»
Gelogd
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Waarom zijn er veel plan-V's in Tilburg-Reeshof?