Bij de 766 zaten de strippen er ook in, zijn er nu even uit voor revisie. De neus vormt trouwens het lucht kanaal, heb ik op tekening gezien (aangegeven met pijltjes), de luchthappers 'happen' lucht wat in de neus komt en onder de cabine twee kokers naar de tractiemotoren gaat. Misschien dat daarom de cabine wat tochtig is, niet alleen vanwege de zij(klap)ramen? Mocht het zomers nou erg warm zijn in de cabine, kan je dus het toegangsdeurtje van de cabine naar de neus open zetten, komt er vast wel wat koele lucht de cabine in Groeten Edwin.
Maar hoe kreeg men dan die platen daartussen? Daar is amper ruimte voor namelijk. Treinen bouwen in is volgens mij niet zo simpel.Pim
Jammer dat met het verdwijnen van dit soort industrie en de scheepsbouw ook de kennis over dit soort plaatbewerkingen is verdwenen.
De beplating wordt in een lasmal op zijn plaats gehouden en vervolgens gelast aan de binnenzijde, niet boven het hoofd maar dus vertikaal/horzontaal.Koopmans