Gaat het dan om level 1 of 2?
ERTMS staat aan het begijn van zijn ontwikkeling, en daardoor zijn er makkelijker dingen aan te passen of er aan toe te voegen.
Kan het zo zijn dat ATB op het einde van zijn technisch kunnen is?
Ik ben een leek op deze materie.Maar ik heb hier toch een vraag over.Kan het zo zijn dat ATB op het einde van zijn technisch kunnen is?Daar bedoel ik mee, het werkt nu vrij goed, maar als je verder wild, zoals hogere snelheid gaat dat zeer moeilijk.ERTMS staat aan het begijn van zijn ontwikkeling, en daardoor zijn er makkelijker dingen aan te passen of er aan toe te voegen.Nu zal het wel zeer veel hoofdbrekens kosten om dit systeem goed aan de praat te krijgen, al is het maar dat wel geen ervaring is met het geheel. Of te wel, de pers zal wel vele vette artikelen gaan schrijven in de toekomst hier over.Groeten, Frits
Naar mijn mening is het belachelijk.Het heeft zoveel nadelige punten.-Shunting op de emplacementen (alleen de snelheid max 40 km/u wordt bewaakt) Niets beter dan ATB.-Level 2 hangt samen met een verbinding met het RBC. Vervalt deze verbinding heb je niets meer en sta je stil...-Level 1 bij seinbeeld verbetering moet je wachten met de remmenlossen en optrekken tot je de "infill" balise bent gepasseerd.-De blokken zijn op de Betuweroute ongeveer 3 km. De huidige blokken zijn veelal 1 km. snelle treinopvolging is geen sprake van.-De alertheid van de machinist wordt heel erg op de proef gesteld. Alle informatie komt binnen in de loc, waarom nog naar buiten kijken?ATB accepteert in de code die ze afgeeft ongeveer 2 tot 5 km erboven op. Bij ERTMS kan dit 9 km/u zijn.Het is NIET veiliger en zeker NIET betrouwbaarder. ATB VV is in mijn ogen perfect. Dat zochten we toch de bewaking onder de 40 km/u?Gr. Silvester
Ik als leek begrijp de eerste 3 punten niet helemaal.Ik bedoel, er zitten vaktermen in die ik niet begrijp.Wil de die voor de leken uitleggen?
-Shunting op de emplacementen (alleen de snelheid max 40 km/u wordt bewaakt) Niets beter dan ATB.-Level 2 hangt samen met een verbinding met het RBC. Vervalt deze verbinding heb je niets meer en sta je stil...-Level 1 bij seinbeeld verbetering moet je wachten met de remmenlossen en optrekken tot je de "infill" balise bent gepasseerd.
Iemand met meer technische kennis zal ongetwijfeld je argumenten onderuit kunnen halen, maar dat kan ik ook al met je opmerking over de afstanden van de balises.En nee, ATB is helemaal niet perfect. Kijk maar hier:http://nl.wikipedia.org/wiki/ATB_Eerste_Generatie#Nadelen_ATB-EGEn dat is volgens mij wat als eerste door ERTMS vervangen gaat worden.- Peter