De verbinding Amsterdam--Rotterdam via Haarlem is sinds de opening van de Schiphollijn niet meer de hoofdverbinding tussen beide steden, dus dat die verbinding in de jaren niet verbeterd is, maar verslechterd is logisch.De Benelux was/is onderdeel van NS Internationaal/Highspeed en niet van NS Reizigers.Dirk
Zolang producten van NS Internationaal/NS HiSpeed in paden rijden, waar reguliere NS / HRN treinen dan voor vervallen (lekker goedkoop binnen het zelfde concern) en ook gewoon binnenlandse reizigers mee nemen, blijft het voor mij HRN werk.
Tegenwoordig heeft men het patroon van de IC Amsterdam-Enschede 15 minuten omgegooid, maar de IC Berlijn niet. De IC rijdt nu dus consequent met 30 intervallen en de IC op zichzelf staand met 120 intervallen, waarbij hij nu wel als niet HRN beschouwd kan worden.
Terug naar de BNL: NS had het voornemen deze te schrappen. Tot aan Roosendaal kon de minister daar iets over zeggen: voorgeschreven was, dat NS de BNL moest vervangen door een vervangende binnenlandse intercity. Door capaciteitsgebrek is deze er niet gekomen.