Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Liliput schlafwagen set epoche 2 h0 door Stefan88
Vandaag om 20:41:14
schok bij vertrek door Ronald Halma
Vandaag om 20:14:18
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door AP3737
Vandaag om 20:09:19
Houten 23 Augustus 2025 door cor_b
Vandaag om 20:03:09
Holcim Betonmixers 1:87 Modelauto,s door NL-modelspoor
Vandaag om 19:49:56
N-Wagen; Brawa, ESU of Piko door Treinbestuurder
Vandaag om 19:47:39
Ik ben aan het opruimen. door Edsko Hekman
Vandaag om 19:46:24
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Edsko Hekman
Vandaag om 19:43:38
RocRail locomotief verandert van rijrichting na wachten in blok door zofman
Vandaag om 19:32:32
Schets Weistra regeling met arduino UNO door keesg
Vandaag om 19:28:52
wat is het merk van deze bochtwissel door bellejt
Vandaag om 19:27:36
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie. door defender
Vandaag om 19:19:07
Fleischmann Anna ombouw. door puntenglijder
Vandaag om 19:17:42
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door defender
Vandaag om 19:16:29
Ronald doet de Fork Challenge! door hervé
Vandaag om 19:00:12
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 18:59:23
Spoorongeval Duitsland, 27-7-2025 door VictorPM
Vandaag om 18:44:54
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
Vandaag om 17:46:55
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Rob Ellerman
Vandaag om 17:45:46
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 16:15:10
Haperende/Gevoelige Sik: wat te doen? door JoopSpoort
Vandaag om 16:11:23
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 16:09:07
Licentiesleutel YD 7001 door Dirk
Vandaag om 15:58:26
Eerste hulp bij Freecad door MaraNCS
Vandaag om 15:45:56
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Wim Vink
Vandaag om 15:35:06
Raadplaatje door Wouter W
Vandaag om 14:30:56
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Hendrik Jan
Vandaag om 12:34:52
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door Montanbahn
Vandaag om 11:22:07
DCC-decoder geïntegreerd in sein(voet) door Dennis1984
Vandaag om 09:19:38
Roco Line DKW wisseltong zit los, lipje afgebroken door Lobomotion69
Vandaag om 03:17:23

Auteur Topic: Digitaal rijden maar analoog besturen dus 1 probleem om dat mogenlijk te maken  (gelezen 6012 keer)

Eelcoscheers

• Offline Offline
    • Electronica voor een fijne prijs en lage verzendkosten
Re: Digitaal rijden maar analoog besturen dus 1 probleem om dat mogenlijk te maken
« Reactie #15 Gepost op: 10 March 2014, 17:16:17 »
Eelco,

DCC decoders zijn ook digitaal. Die DCC remmodules kun je analoog met een schakelaar activeren, gelijk met een sein en/of wisselbediening. Dan zet je de dus een sein op rood en/of wissel fout, analoog met een schakelaar, en de remmodule schakelt mee, om in de gewenste sectie het signaal naar de decoder zodanig anders door te zetten, dat de decoder er op reageert met een rem actie. Dus min of meer wat RE465 ook schetst.

Mvg, Michel
ja dat klopt michel maar dat zijn standaard bouwpakketten en dat is alleen aansluiten en klaar en dat is juist wat ik niet wil want daar kun je weinig in veranderen naar wens vandaar

RE465

• Offline Offline
Re: Digitaal rijden maar analoog besturen dus 1 probleem om dat mogenlijk te maken
« Reactie #16 Gepost op: 10 March 2014, 17:16:53 »
Klaas

Ik zal het de Heer Urs Meyer wen ik hem weer zie melden.

RE465
RE 465

Eisenbahn-Amateuren Weinfelden-Berg
Beurse Berg (Thurgau) 13 november 2021
Dag der open deur 9/10 Oktober 2021

2015: *

Eelcoscheers

• Offline Offline
« Reactie #17 Gepost op: 10 March 2014, 17:18:29 »
IK gebruik zelf ATl+2066 decoders.

Die heb ik zodanig ingesteld dat als se het Asymmetrische protocol ontvangen, de lok in 1.8 meter geleidelijk af remt en tot stilstand komt.(dit is de rem weg die bij ons op club gebruikt word)

Dit moet ook kunnen men Zimo, Lenz en ESU (Zie handleiding).

Als u Duits lezen kan, kan ik u het handboek van Umelec E-Mailen.

RE465

ik kan duits want ik woon nog geen 10km van de grens af hier in het zonovergoten achterhoek ^^ dus je kan het mailen en dan kan ik gelijk kijken of het een beetje aan te passen is op de baan die ik in mijn hoofd heb.

Eelcoscheers

• Offline Offline
« Reactie #18 Gepost op: 10 March 2014, 17:20:23 »
Lok remt af met de in de decoder ingestelde vertraging.

aha kijk aan das alweer een pluspunt voor de baan van mij nu alleen hopen dat ik het goed aansluit^^ maar dat komt wel goed denk ik alleen de instellingen nog wel goed zetten maar dat lijkt me niet zo'n groot probleem

Eelcoscheers

• Offline Offline
« Reactie #19 Gepost op: 10 March 2014, 17:22:53 »
Dat plaatje klopt niet. Als ik het schema vergelijk met het aansluitvoorbeeld rechts, dan staan de diodes andersom. Dat is wel erg slordig. Zo weet je als gebruiker nog niet in welke richting de diodes moeten staan.

Klaas wat ben je weer scherp en ja klopt dat de diodes anders in het rechter plaatjes verkeerd staan maar de linker is in principe genoeg lijkt mij maar toch wel een aandachtspuntje van het gehele picture

RE465

• Offline Offline
« Reactie #20 Gepost op: 10 March 2014, 17:30:35 »
U Heeft een PB

RE465
RE 465

Eisenbahn-Amateuren Weinfelden-Berg
Beurse Berg (Thurgau) 13 november 2021
Dag der open deur 9/10 Oktober 2021

2015: *

Eelcoscheers

• Offline Offline
« Reactie #21 Gepost op: 10 March 2014, 19:28:57 »
jep klopt en hier ben ik nog wel ff mee bezig om dat te gaan lezen  ;) maar in ieder geval bedankt want wat ik zo zie zal dit veel helpen bij mijn schakelingen

mvg Eelco

Timo

• Team encyclopedie
  • Offline Offline
« Reactie #22 Gepost op: 11 March 2014, 12:49:09 »
Voor wie het nog interessant vindt een link met de verschillende manieren van remmen en de voor en nadelen.
Übersicht über Bremssysteme (Signalhalt)

Volgens mij wordt remmen met het asymmetrische signaal, Lenz ABC, door alle moderne decoders ondersteund.

Puntjes van aandacht:
-Als een wiel op de overgang van een rem en niet rem sectie zit dan zal dit er voor zorgen dat er niet geremd wordt. Beter is het dus om hele secties (waar een hele trein in zit), om te schakelen.
-Dit werkt mooi voor situaties met een berekende stop. Voor een noodstop is niet natuurlijk niet bruikbaar. Zelf zou ik dus nog een failsave inbouwen. Wordt het rode sein toch gepasseerd schakel dan de hele spanning af.

Timo
Verzonden vanaf mijn desktop met Firefox

Klaas Zondervan

• Online Online
    • Pagina van klaas
« Reactie #23 Gepost op: 11 March 2014, 14:01:31 »
-Als een wiel op de overgang van een rem en niet rem sectie zit dan zal dit er voor zorgen dat er niet geremd wordt. Beter is het dus om hele secties (waar een hele trein in zit), om te schakelen.
Je hoeft niet perse te wachten met omschakelen tot de trein in de remsectie zit. De kracht van het ABC systeem is dat je probleemloos van het normaal gevoede spoor naar de asymmetrische sectie kunt rijden. Het eigenlijke afremmen begint dan als de trein in zijn geheel in de asymmetrische sectie zit.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Eelcoscheers

• Offline Offline
Dat plaatje klopt niet. Als ik het schema vergelijk met het aansluitvoorbeeld rechts, dan staan de diodes andersom. Dat is wel erg slordig. Zo weet je als gebruiker nog niet in welke richting de diodes moeten staan.

Beetje laat maar weinig tijd gehad maar hierbij mijn bevindingen met deze schakeling......
conclusie het werkt niet.... helaas... maar er zal vast iets zijn wat ik out doe dus hierbij mijn dingen die ik gedaan heb:
heb het met de 4 diodes gedaan en ook omgekeerd(dus beide plaatjes),geen enkel reactie van de loc want deze rijd gewoon door.
instellingen gekeken van de loc decoder maar ook niet veel wijzer geworden want ik kan er niks over vinden of ik snap het niet en bij dat 2de zal het bijna zeker wel liggen want digitaal is leuk maar er lastig om alles goed in te stellen vooral voor een beginner.
Het gaat hier om de TAMS LD-G-32 loc decoder in combi met de roco 10764 centrale met rode multimaus.

kan iemand mij verder helpen want ik kom er niet meer uut (helaas)?

henk

• Offline Offline
De decoder moet het ondersteunen en ik kan in de handleiding van de Tams decoders zo gauw niet vinden dat dit het geval is.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Wim Ros

• BHV
  • Offline Offline
  • Alleen de waarheid ligt in het midden.
    • Perrongeluk
Eelco,

Tams decoders ondersteunen het ABC systeem niet, zal hiermee dus nooit werken.

Groetjes
Intellibox via LocoNet-Interface met s88 via een s88 naar LocoNet adapter.Of L.NET-S88SD16-N Marklin 6021 via een 63820, LocoNet-Interface en een s88 naar LocoNet adapter. Lenz Digital Plus via  LI101F of s88XPressNetLi s88SD16-n. http://rosoft.boards.net

henk

• Offline Offline
Kijk aan.
Ik weet niet hoeveel decoders je al hebt die ABC niet ondersteunen Eelco en dus ook hiet of vervangen een dure grap wordt. Daar komt bij dat de ervaringen die ik heb gehoord over het ABC systeem niet eenduidig positief zijn. Ook met geschikte decoders werkt het meestal, daar komt het ongeveer op neer. Je kunt ook op de site zoeken naar ervaringen.

De koninklijke weg voor wat Eelco wil is de remgenerator. Belachelijk duur, maar je hebt er maar eentje nodig, het werkt goed en met alle DCC-decoders.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Eelcoscheers

• Offline Offline
Hmmm oke weer wat geleerd hahaha
Ik ben nieuw in het digitale en ben begonnen met 1 goedkope decoder dus kan die dus makkelijk vervangen.
Bedankt voor de reacties ik moet dus opzoek gaan naar een decoder met abc systeem.
Deze decoder kwam van conrad en wou het proberen maar nog advies waar ik goede decoders vandaan kan halen?

Mvg eelco

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Klaas Zondervan

• Online Online
    • Pagina van klaas
Het ABC systeem is een uitvinding van Lenz (hoewel dat soms wordt tegengesproken). Dus je zou daar kunnen beginnen.
De ESU LokPilot herkent het ABC systeem ook. Het is altijd slim om vantevoren de on-line handleiding te lezen voordat je een decoder aanschaft.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.