Eelco,DCC decoders zijn ook digitaal. Die DCC remmodules kun je analoog met een schakelaar activeren, gelijk met een sein en/of wisselbediening. Dan zet je de dus een sein op rood en/of wissel fout, analoog met een schakelaar, en de remmodule schakelt mee, om in de gewenste sectie het signaal naar de decoder zodanig anders door te zetten, dat de decoder er op reageert met een rem actie. Dus min of meer wat RE465 ook schetst.Mvg, Michel
IK gebruik zelf ATl+2066 decoders.Die heb ik zodanig ingesteld dat als se het Asymmetrische protocol ontvangen, de lok in 1.8 meter geleidelijk af remt en tot stilstand komt.(dit is de rem weg die bij ons op club gebruikt word)Dit moet ook kunnen men Zimo, Lenz en ESU (Zie handleiding).Als u Duits lezen kan, kan ik u het handboek van Umelec E-Mailen.RE465
Lok remt af met de in de decoder ingestelde vertraging.
Dat plaatje klopt niet. Als ik het schema vergelijk met het aansluitvoorbeeld rechts, dan staan de diodes andersom. Dat is wel erg slordig. Zo weet je als gebruiker nog niet in welke richting de diodes moeten staan.
-Als een wiel op de overgang van een rem en niet rem sectie zit dan zal dit er voor zorgen dat er niet geremd wordt. Beter is het dus om hele secties (waar een hele trein in zit), om te schakelen.