Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De spoorhaven van Zuidbarge. door BramFokke
Vandaag om 13:40:32
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door Eric B
Vandaag om 13:32:48
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 12:52:37
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 12:52:02
Roco traxx 'Eurocity': suggestie 2e nummer doorgeven door the_gold
Vandaag om 12:51:24
Oersik etsplaat spoor 0, bouwverslag door moonlicht
Vandaag om 12:45:01
Rondom Charlois door Benelux795
Vandaag om 12:38:17
Bevestigen Digikeijs DR7111 lichtsein door kar
Vandaag om 12:30:05
Revier Rheinbrenner (H0) door Arjan6511
Vandaag om 12:24:35
Minibaan Visserskaai H0 door Dave.......
Vandaag om 11:30:51
Station Odijk Rangeer terrein - Marklin C - H0 door bask185
Vandaag om 11:27:19
ESU V5 Decoder setting door Ben
Vandaag om 11:23:27
Koemo ballastlijm; welk alternatief? door Ronald69
Vandaag om 11:22:16
LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets door FritsT
Vandaag om 11:18:35
3D print wagons: de benodigde onderdelen door Floris Dilz
Vandaag om 11:17:02
Modellbau Lingen 2026 door Ronald69
Vandaag om 11:14:54
Goede wensen voor 2026 door AdLoc
Vandaag om 11:01:02
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Erwin 054
Vandaag om 10:56:58
"Spoor op Vleugels" in H0 door Pinkelpa
Vandaag om 10:45:36
Toon hier je (model)TRAM foto's. door System-M
Vandaag om 10:45:07
Beginnersvraag Märklin Delta "Circus Mondolino" door henk
Vandaag om 10:19:09
RhB modelbaan in Aanbouw die Scalettabahn Davos-Dürrboden door Hollandserhbfan
Vandaag om 10:09:05
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 09:55:45
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 09:40:29
Resin kits best met of zonder grondlaag door cor_b
Vandaag om 09:39:51
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 09:20:23
EifelBurgenBahn door Jelmer
Vandaag om 09:02:12
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door Jelmer
Vandaag om 08:55:09
Railion 1606 Harderwijk. door spoorijzer
Vandaag om 08:45:34
Terschellinger Spoor door spoorijzer
Vandaag om 08:25:50
  

Auteur Topic: Update: baan in de tropen  (gelezen 883723 keer)

Joost O

  • Offline Offline
  • Berichten: 644
Re: Update: baan in de tropen
« Reactie #2595 Gepost op: 03 March 2020, 02:24:26 »
Buenas noches Hans,

da´s toch leuk, dat plaatje in reactie nr. 2582 posten en meteen 300.000 hits krijgen  ;D ;D

Gefeliciteerd en houd ons bezig tot de 600.000 !!!

Joost

Eric B

  • Offline Offline
  • Berichten: 8023
  • NS tijdperk II(c)/III
    • Obdam in h0
Re: Update: baan in de tropen
« Reactie #2596 Gepost op: 03 March 2020, 09:46:54 »
Proficiat Hans, Zum Wohl!
Fotodijkje en fotodiorama
Obdam
Als alles meeloopt hebben we morgen een optocht.

Hans Grasmaijer

  • Offline Offline
  • Berichten: 3318
Re: Update: baan in de tropen
« Reactie #2597 Gepost op: 03 March 2020, 15:35:38 »
Heren bedankt voor de leuke reacties.
Ja, zum Wohl!


Tschuss Genossen

phdirk

  • Offline Offline
  • Berichten: 1970
Re: Update: baan in de tropen
« Reactie #2598 Gepost op: 03 March 2020, 17:11:26 »
Hans,

Ook van harte met dit mooie jubileum. In ieder geval op naar de volgende mijlpaal, 500.000 hits.
Met beste groeten,

Dirk Meijer

NS264

  • Offline Offline
  • Berichten: 9108
  • Het leven op de weg.
    • Midland
Re: Update: baan in de tropen
« Reactie #2599 Gepost op: 03 March 2020, 22:37:34 »
 (y)

Dat we nog maar van de bouw kunnen mee genieten.
Werkspoor modulen weer aktief. Swalbenburg in N de pauze stand.
Johnny Cash: All I do is drive.

Hans Grasmaijer

  • Offline Offline
  • Berichten: 3318
Re: Update: baan in de tropen
« Reactie #2600 Gepost op: 04 March 2020, 11:27:44 »
Bedrading vervangen.

In verband met het nieuwe bedieningspaneel wordt alle bedrading vernieuwd, bestaande bedrading volledig verwijderd.
Ok, verder met de bouw, dwz, eerst de oude bedrading verwijderen.
Mijn vrouw is een weekje in de kampung, kan ik de baan uit elkaar trekken en delen buiten de treinenkamer parkeren  :)

De delen: nog twee in de treinenkamer, drie delen erbuiten, twee in de gang en eentje in de logeerkamer. En niemand die erover klaagt.







Maar het is inmiddels alweer 5 uur pm, tijd voor mentale ondersteuning bij deze gigantische ingreep.  ::)


Tschuss Genossen

nkob

  • Offline Offline
  • Berichten: 2053
Re: Update: baan in de tropen
« Reactie #2601 Gepost op: 04 March 2020, 17:07:06 »
heel veel succes
megatransport!
groet kees

Joost O

  • Offline Offline
  • Berichten: 644
Re: Update: baan in de tropen
« Reactie #2602 Gepost op: 04 March 2020, 19:36:08 »
Leuke foto´s, zo kunnen we wat meer zien over hoe de baan onderbouwd is.

Vooral de tweede foto van het viaduct is leerzaam, daar kun je zien hoe breed die vier sporen eigenlijk wel zijn. Nog nooit vanaf dat perspectief gezien  (y)

Succes met de herbekabeling... hopen dat je geduld het overleeft!

Groeten,

Joost

Hans Grasmaijer

  • Offline Offline
  • Berichten: 3318
Re: Update: baan in de tropen
« Reactie #2603 Gepost op: 08 March 2020, 07:08:53 »
Is die er ook in het blond?  8)




De Link, she's leaving home:

https://youtu.be/U5JPyRT8UYo
« Laatst bewerkt op: 08 March 2020, 14:37:08 door Hans Grasmaijer. Reden: video toegevoegd »
Tschuss Genossen

Thai-Bundesbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 5771
  • Niet spuwen of spouwen, maar doorbouwen
Re: Update: baan in de tropen
« Reactie #2604 Gepost op: 08 March 2020, 08:35:22 »
 ;D (y) (y) (y)

Helemaal goed Hans

NS264

  • Offline Offline
  • Berichten: 9108
  • Het leven op de weg.
    • Midland
Re: Update: baan in de tropen
« Reactie #2605 Gepost op: 08 March 2020, 09:39:50 »
Dat zijn wel dure 3D prints...  ;D :-X

Gr Koen.
Werkspoor modulen weer aktief. Swalbenburg in N de pauze stand.
Johnny Cash: All I do is drive.

Hans Grasmaijer

  • Offline Offline
  • Berichten: 3318
Re: Update: baan in de tropen
« Reactie #2606 Gepost op: 12 March 2020, 21:30:23 »
Vorspanndienst.

Als het vermogen van een lok onvoldoende is wordt een tweede lok aangekoppeld. De loks worden bij deze techniek afzonderlijk aangestuurd.
(Mehrfachtraktion biedt ook meer vermogen, waarbij de loks door afstandsbediening vanuit de voorste lok worden aangestuurd).
Bij het opvoeren van trekvermogen wordt de maximaal toelaatbare trekkracht bepaald door de toelaatbare kracht in de eerste koppeling achter de loks.

Ook in de scheepvaart, bij hoog water en grote stroomsnelheden, biedt Vorspanndienst extra vermogen.



Hier een video van Vorspanndienst op de Rijn, o.a. bij de zo bekende Loreley bocht.
Door de koppeling, een staaldraad tussen de schepen, krijgt het vrachtschip 1000PS meer vermogen, nodig voor zijn zware Bergfahrt).

https://youtu.be/Uw79ynmmLBs
Tschuss Genossen

Hans Grasmaijer

  • Offline Offline
  • Berichten: 3318
Re: Update: baan in de tropen
« Reactie #2607 Gepost op: 28 March 2020, 07:30:48 »
Uw razende reporter is nog steeds niet te porren voor de aanleg van de nieuwe ringleiding onder de tafels.
Wel een hulpmiddel gekocht om onder de tafel de draden te bevestigen:



Veel leuker is het echte werk van de reporter: rondrijden, kijken, foto's maken en diepte-interviews.
Zo was ik vanochtend bij de trap van station Unterlenzkirch, trap naar spoor 4.
Foto's hieronder, het diepte-interview, nou daarover een volgende keer.







Ach, jaren zestig....
« Laatst bewerkt op: 28 March 2020, 09:22:35 door Hans Grasmaijer »
Tschuss Genossen

Wim Vink

  • Offline Offline
  • Berichten: 26597
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
Re: Update: baan in de tropen
« Reactie #2608 Gepost op: 28 March 2020, 08:32:04 »
Ja de 60's. Dat waren HEEL mooie jaren  ;D ;D
Mijn baan op YouTube:
https://www.youtube.com/watch?v=IzfDZH3_rHo

Met vriendelijke groet,
Wim

AndrevdG

  • Offline Offline
  • Berichten: 2176
    • Baan in Los Angeles
Re: Update: baan in de tropen
« Reactie #2609 Gepost op: 28 March 2020, 08:58:42 »
...en ook een goed bouw jaar ;-)

Interessante trollie Hans, heb die dingen ook ooit eens gezien of in Hamburg of in St. Petersburg om onder de baan te komen (youtube) Ben benieuwd naar je ervaringen.