Die Uhlenbrock is wel een erg dure oplossing als je meerdere loks moet doen, dan kan je misschien beter je lok digitaliseren met een LoPi basic en die programmeren met een zelfbouw DCC centrale en een computer.
Je zou ook kunnen denken aan "cab-control", de oplossing uit de VS voor analoog meertreinenbedrijf, al decennia oud. Elk blok wordt apart gevoed en kan via een (draai)schakelaar aan een rijregelaar verbonden worden. Je hebt dan uiteraard wel meerdere regelaars nodig, ten minste twee. Voor trein 1 op regelaar 1 schakel je dan elk blok op regelaar 1, voor trein 2 op regelaar 2 schakel je lek blok (vervolgens) op regelaar 2 enzovoort. Je kunt dan per trein in elk blok de snelheid regelen. Het voert wat ver om het hier uit te werken, maar ik denk dat met wat googelen er wel voldoende informatie te vinden is over hoe het werkt.Groeten,Gerard
Zo'n verstelbare weerstand ......
Zoals op de website is aangegeven is de schakeling vanwege de pulsaansturing niet geschikt voor klokankermotoren zoals van Faulhaber of Maxon.