Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ronald Halma
Vandaag om 14:40:16
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Ronald Halma
Vandaag om 14:39:19
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
Vandaag om 14:38:45
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door Ronald Halma
Vandaag om 14:38:13
Fleischmann Profi rails aan Roco Line rails zonder bedding koppelen door Ferdinand Bogman
Vandaag om 14:37:17
Camp 3 door Ronald Halma
Vandaag om 14:35:52
Vreemd probleem door AP3737
Vandaag om 14:35:31
Aachenau West door wob
Vandaag om 14:30:54
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door Scratchbuilt
Vandaag om 14:27:09
Lokpilot 4 defect door bellejt
Vandaag om 14:20:18
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 14:07:16
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
Vandaag om 13:51:41
Prestige Models : ervaringen door willyTEE
Vandaag om 13:48:15
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
Vandaag om 13:45:09
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 13:39:42
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 13:22:20
DE II van DKM opnieuw bedraden. door paazhaas
Vandaag om 13:04:47
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal door sncf231e
Vandaag om 12:55:31
Bahnstrecke 5867 door RobVille
Vandaag om 12:43:51
Heroplage Artitec Plan W? door André82
Vandaag om 12:33:36
Wat was jullie allereerste loc? door bellejt
Vandaag om 12:33:26
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 12:26:30
USA-sampler met Amtrak, april/mei 2008 door jerdenberg
Vandaag om 12:13:23
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 11:46:15
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Montanbahn
Vandaag om 11:32:55
Verschillen in S88N terugmelder Rosoft m.b.t. door Montanbahn
Vandaag om 11:24:38
Kreisbahn nach Bad Bimmelberg (0,42m2) door spoorijzer
Vandaag om 11:16:04
Arlbergbahn.. ? door spoorijzer
Vandaag om 11:13:32
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 11:02:57
Fleischmann Anna ombouw. door defender
Vandaag om 11:00:27
  

Auteur Topic: Hoe was Rail 2014 en wat is er aan je vingers blijven plakken...  (gelezen 26190 keer)

Sven

  • Offline Offline
  • Berichten: 8331
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
Re: Hoe was Rail 2014 en wat is er aan je vingers blijven plakken...
« Reactie #75 Gepost op: 23 February 2014, 21:06:12 »
Die watermolen staat op Neu Birkenfeld van MSC Spijkspoor
Ah, fameus voor hun mooie banen!
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

T.Spat

  • Offline Offline
  • Berichten: 2961
Re: Hoe was Rail 2014 en wat is er aan je vingers blijven plakken...
« Reactie #76 Gepost op: 23 February 2014, 21:25:58 »
Ik zou gisteren gaan, maar was verhindert :P

Mvg,

Tis
********

zuylen

  • Offline Offline
  • Berichten: 4517
Re: Hoe was Rail 2014 en wat is er aan je vingers blijven plakken...
« Reactie #77 Gepost op: 23 February 2014, 22:09:24 »
Een Tran Sounddecoder. Dit was voor mij een proefaankoop. In ieder geval was het een goedkope sounddecoder met stoomlocgeluid. Ik hoop dat deze bevalt. Zal wel een standaard geluid in zitten.
zuylen is helaas in januari 2025 overleden

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9885
    • belse roestkraam
Re: Hoe was Rail 2014 en wat is er aan je vingers blijven plakken...
« Reactie #78 Gepost op: 23 February 2014, 22:17:35 »
FRISTI.

Ernst-Jan

  • Offline Offline
  • Berichten: 1354
  • PTR
    • Draaistel
Re: Hoe was Rail 2014 en wat is er aan je vingers blijven plakken...
« Reactie #79 Gepost op: 23 February 2014, 22:23:56 »
Goh, was me nou niet opgevallen ;D.

Ronaldk

  • Offline Offline
  • Berichten: 8813
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
Re: Hoe was Rail 2014 en wat is er aan je vingers blijven plakken...
« Reactie #80 Gepost op: 23 February 2014, 22:27:40 »
Mij ook niet  ;D  ;D

Wat was het vandaag rustig... het viel gewoon op. Jammer voor de beursorganisatie en de deelnemers. Een drukkere dag is altijd leuker.

Groet Ronald.
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

ingenium

  • TM
  • Offline Offline
  • Berichten: 4350
    • Modeltrein projecten
Re: Hoe was Rail 2014 en wat is er aan je vingers blijven plakken...
« Reactie #81 Gepost op: 23 February 2014, 22:34:01 »
Ja, sorry, iedereen was hier bij mij thuis de baan afbouwen voor OntraXS...  ;D
Ben geitjes voeren en bloemetjes plukken, doei...

Niks

  • Offline Offline
  • Berichten: 207
  • TM
Re: Hoe was Rail 2014 en wat is er aan je vingers blijven plakken...
« Reactie #82 Gepost op: 23 February 2014, 23:05:00 »
Nietus... Ik heb op rail nog aan Oosterbeek zitten bouwen :P

Overigens twee donorpostbakken gescoord, eentje voor Koos en een voor mezelf.

Oja... En 't was inderdaad erg rustig...

Chris80

  • Offline Offline
  • Berichten: 3381
    • Zeedoorn
Re: Hoe was Rail 2014 en wat is er aan je vingers blijven plakken...
« Reactie #83 Gepost op: 23 February 2014, 23:35:21 »
Was het alleen zondag zo rustig, of zaterdag ook? Misschien omdat er (naar mijn idee), weinig echt bekende banen waren?

Groet,
Chris

roadster36

  • Offline Offline
  • Berichten: 5554
  • Team Mitropa
Re: Hoe was Rail 2014 en wat is er aan je vingers blijven plakken...
« Reactie #84 Gepost op: 23 February 2014, 23:37:09 »
Ik vond het gisteren ook niet echt wild met de bezoekers.

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8241
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re: Hoe was Rail 2014 en wat is er aan je vingers blijven plakken...
« Reactie #85 Gepost op: 24 February 2014, 10:32:02 »
Tja, concurrentie uit Goes en Ontraxs in het vooruitzicht was misschien niet zo gunstig voor het bezoekersaantal :-\

Vond het wel een leuke beurs, zat leuke banen gezien.
Bijna niets gekocht, 2 Duitse tijdschriften en lijm, maar ik was ook niet voor de verkoop naar Houten gegaan.

Dit keer lopend van het station omdat het er niet naar uitzag dat er snel een pendelbusje zou komen opdagen. ::)
Vr. groeten,
Bob

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22519
Re: Hoe was Rail 2014 en wat is er aan je vingers blijven plakken...
« Reactie #86 Gepost op: 24 February 2014, 10:42:34 »
Zondagochtend in ieder geval altijd lekker rustig. Loc verkocht, geld geïnvesteerd in een boek en wat wisselaandrijvingen. Daarna op mijn gemak de baantjes bekeken. Dat is leuk, altijd een relaxte besteding van een zondagochtend, maar ik denk niet dat ik ieder jaar even zou gaan als ik niet op vijf minuten rijden zou wonen.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Geoffrey_

  • Offline Offline
  • Berichten: 206
Re: Hoe was Rail 2014 en wat is er aan je vingers blijven plakken...
« Reactie #87 Gepost op: 24 February 2014, 11:20:51 »
Zondagochtend was heerlijk rondlopen inderdaad, een paar juweeltjes gezien die voor een leuke afwisseling hebben gezorgd. De beurs was voor mijn gevoel in oppervlak ook groter dan Eurospoor.

Sander Fondse

  • Offline Offline
  • Berichten: 2106
  • MSc Micro-Electronics
Re: Hoe was Rail 2014 en wat is er aan je vingers blijven plakken...
« Reactie #88 Gepost op: 24 February 2014, 13:03:14 »
Ik vond de beurs prima. De entrée, tsja ...  De 'kleine vergoeding'  voor de bezoekers moet toch ook ergens vandaan komen. Dit is bij lange na niet genoeg voor hun kosten, maar toch een mooi gebaar. Met dit jaar veel interessants uit Frankrijk. Een vrij grote FREMO-stijl 0 baan met Amerikaans materiaal, de standaard banen van de Zwitserse modelbouwgroepen (uit NL). enzovoort. Ook de race-banen van Railgroep Utrecht. Er zijn mensen die het leuk vinden. Enkele plus en minnen

+ Mooie Amerikaanse baan uit Frankrijk
+ Veel mooie kleine rangeerbanen
+ Enkele klassikers die gewoon mooi blijven

- Entrée vrij duur
- Parkeerplaats is 1 grote modderpoel
- Voor mij de 'Lahntalbahn in N'. Dit is mijns inziens een project dat hun boven hun hoofd is gegroeid, wat resulteerde in een baan die voor een groot deel niet werkte. Alle seinen waren kapot of buiten werking, treinen hadden moeite met de overgangen tussen de modules en veel plaatsen die al in ruw-bouw waren bij Eurospoor en eerdere evenementen waren nog steeds slechts als 'ruw-bouw'. Naar Eigen zeggen van de bouwers zijn de bijna alleen nog maar bezig met fouten en storingen repareren. Erg jammer, want toch een mooie baan.
- Ik kon geen testbaan vinden, wel erg onhandig

Wat nam ik mee

- Een boek en tijdschrift, elk voor 2 euro
- VideoExpress 125
- de Brekina NE81 van de SWEG
Ho, Duitsland, 1951-1995. Van alles wat.17 *'en voor raden

Han Zijlstra

  • Forumlid, hobbyist & leverancier:Trainspecials! Decodershop! Sceneryshop!
  • Offline Offline
  • Berichten: 4291
  • The Right Track, Your track!
    • Trainspecials
Re: Hoe was Rail 2014 en wat is er aan je vingers blijven plakken...
« Reactie #89 Gepost op: 24 February 2014, 13:14:58 »
Voor de vingertjes? ;)
Han Zijlstra is op maandag 24 november 2014 overleden.

ESU Ecos, Littfinski, Kuehn, Zeller, Piko, Roco Multimaus, Massoth, Zimo, NMJ, Athearn, BLI, Kadee, Fleischmann, Roco, Proto, MDS, LGB, Bachmann,Hufing,  USA en .... de blikken trein van mijn Vader!