Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Schets Weistra regeling met arduino UNO door bask185
Vandaag om 08:21:30
Terugverende koppeling door Trein033
Vandaag om 00:31:22
Site DTS Modelspoor uit Ermelo doet het (bij mij) niet meer... door Martin Domburg
Vandaag om 00:23:02
Wat was jullie allereerste loc? door HenkN
04 August 2025, 23:16:43
Liliput karwendel expres onderdelen door Stefan88
04 August 2025, 23:10:39
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door Jos B.
04 August 2025, 23:07:18
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door Ferdinand Bogman
04 August 2025, 22:33:53
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
04 August 2025, 22:31:17
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
04 August 2025, 22:31:16
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal door nighttrain1
04 August 2025, 22:30:14
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
04 August 2025, 22:23:01
Spoor- en tramweg parafernalia door Marc tramt
04 August 2025, 22:08:54
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door defender
04 August 2025, 22:05:30
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door MOVisser
04 August 2025, 22:02:33
Da's Daz 2 door defender
04 August 2025, 21:59:07
Vreemd probleem door Klaas Zondervan
04 August 2025, 21:56:18
Dordrechtse Dwarsliggerwagens door defender
04 August 2025, 21:50:24
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
04 August 2025, 21:47:12
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Benelux795
04 August 2025, 21:36:16
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Martin Domburg
04 August 2025, 21:26:42
Aachenau West door Overet
04 August 2025, 21:24:03
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door grove den
04 August 2025, 21:21:35
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
04 August 2025, 20:56:59
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door spoorijzer
04 August 2025, 20:36:11
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
04 August 2025, 20:18:33
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Sven
04 August 2025, 20:17:22
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
04 August 2025, 19:47:50
DE II van DKM opnieuw bedraden. door Huup
04 August 2025, 19:34:29
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
04 August 2025, 18:21:43
Lokpilot 4 defect door spock
04 August 2025, 16:12:46
  

Auteur Topic: Hoe was Rail 2014 en wat is er aan je vingers blijven plakken...  (gelezen 26350 keer)

Sven

  • Offline Offline
  • Berichten: 8332
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
Re: Hoe was Rail 2014 en wat is er aan je vingers blijven plakken...
« Reactie #75 Gepost op: 23 February 2014, 21:06:12 »
Die watermolen staat op Neu Birkenfeld van MSC Spijkspoor
Ah, fameus voor hun mooie banen!
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

T.Spat

  • Offline Offline
  • Berichten: 2961
Re: Hoe was Rail 2014 en wat is er aan je vingers blijven plakken...
« Reactie #76 Gepost op: 23 February 2014, 21:25:58 »
Ik zou gisteren gaan, maar was verhindert :P

Mvg,

Tis
********

zuylen

  • Offline Offline
  • Berichten: 4517
Re: Hoe was Rail 2014 en wat is er aan je vingers blijven plakken...
« Reactie #77 Gepost op: 23 February 2014, 22:09:24 »
Een Tran Sounddecoder. Dit was voor mij een proefaankoop. In ieder geval was het een goedkope sounddecoder met stoomlocgeluid. Ik hoop dat deze bevalt. Zal wel een standaard geluid in zitten.
zuylen is helaas in januari 2025 overleden

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9885
    • belse roestkraam
Re: Hoe was Rail 2014 en wat is er aan je vingers blijven plakken...
« Reactie #78 Gepost op: 23 February 2014, 22:17:35 »
FRISTI.

Ernst-Jan

  • Offline Offline
  • Berichten: 1354
  • PTR
    • Draaistel
Re: Hoe was Rail 2014 en wat is er aan je vingers blijven plakken...
« Reactie #79 Gepost op: 23 February 2014, 22:23:56 »
Goh, was me nou niet opgevallen ;D.

Ronaldk

  • Offline Offline
  • Berichten: 8813
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
Re: Hoe was Rail 2014 en wat is er aan je vingers blijven plakken...
« Reactie #80 Gepost op: 23 February 2014, 22:27:40 »
Mij ook niet  ;D  ;D

Wat was het vandaag rustig... het viel gewoon op. Jammer voor de beursorganisatie en de deelnemers. Een drukkere dag is altijd leuker.

Groet Ronald.
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

ingenium

  • TM
  • Offline Offline
  • Berichten: 4350
    • Modeltrein projecten
Re: Hoe was Rail 2014 en wat is er aan je vingers blijven plakken...
« Reactie #81 Gepost op: 23 February 2014, 22:34:01 »
Ja, sorry, iedereen was hier bij mij thuis de baan afbouwen voor OntraXS...  ;D
Ben geitjes voeren en bloemetjes plukken, doei...

Niks

  • Offline Offline
  • Berichten: 207
  • TM
Re: Hoe was Rail 2014 en wat is er aan je vingers blijven plakken...
« Reactie #82 Gepost op: 23 February 2014, 23:05:00 »
Nietus... Ik heb op rail nog aan Oosterbeek zitten bouwen :P

Overigens twee donorpostbakken gescoord, eentje voor Koos en een voor mezelf.

Oja... En 't was inderdaad erg rustig...

Chris80

  • Offline Offline
  • Berichten: 3381
    • Zeedoorn
Re: Hoe was Rail 2014 en wat is er aan je vingers blijven plakken...
« Reactie #83 Gepost op: 23 February 2014, 23:35:21 »
Was het alleen zondag zo rustig, of zaterdag ook? Misschien omdat er (naar mijn idee), weinig echt bekende banen waren?

Groet,
Chris

roadster36

  • Offline Offline
  • Berichten: 5554
  • Team Mitropa
Re: Hoe was Rail 2014 en wat is er aan je vingers blijven plakken...
« Reactie #84 Gepost op: 23 February 2014, 23:37:09 »
Ik vond het gisteren ook niet echt wild met de bezoekers.

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Online Online
  • Berichten: 8241
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re: Hoe was Rail 2014 en wat is er aan je vingers blijven plakken...
« Reactie #85 Gepost op: 24 February 2014, 10:32:02 »
Tja, concurrentie uit Goes en Ontraxs in het vooruitzicht was misschien niet zo gunstig voor het bezoekersaantal :-\

Vond het wel een leuke beurs, zat leuke banen gezien.
Bijna niets gekocht, 2 Duitse tijdschriften en lijm, maar ik was ook niet voor de verkoop naar Houten gegaan.

Dit keer lopend van het station omdat het er niet naar uitzag dat er snel een pendelbusje zou komen opdagen. ::)
Vr. groeten,
Bob

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22519
Re: Hoe was Rail 2014 en wat is er aan je vingers blijven plakken...
« Reactie #86 Gepost op: 24 February 2014, 10:42:34 »
Zondagochtend in ieder geval altijd lekker rustig. Loc verkocht, geld geïnvesteerd in een boek en wat wisselaandrijvingen. Daarna op mijn gemak de baantjes bekeken. Dat is leuk, altijd een relaxte besteding van een zondagochtend, maar ik denk niet dat ik ieder jaar even zou gaan als ik niet op vijf minuten rijden zou wonen.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Geoffrey_

  • Offline Offline
  • Berichten: 206
Re: Hoe was Rail 2014 en wat is er aan je vingers blijven plakken...
« Reactie #87 Gepost op: 24 February 2014, 11:20:51 »
Zondagochtend was heerlijk rondlopen inderdaad, een paar juweeltjes gezien die voor een leuke afwisseling hebben gezorgd. De beurs was voor mijn gevoel in oppervlak ook groter dan Eurospoor.

Sander Fondse

  • Offline Offline
  • Berichten: 2106
  • MSc Micro-Electronics
Re: Hoe was Rail 2014 en wat is er aan je vingers blijven plakken...
« Reactie #88 Gepost op: 24 February 2014, 13:03:14 »
Ik vond de beurs prima. De entrée, tsja ...  De 'kleine vergoeding'  voor de bezoekers moet toch ook ergens vandaan komen. Dit is bij lange na niet genoeg voor hun kosten, maar toch een mooi gebaar. Met dit jaar veel interessants uit Frankrijk. Een vrij grote FREMO-stijl 0 baan met Amerikaans materiaal, de standaard banen van de Zwitserse modelbouwgroepen (uit NL). enzovoort. Ook de race-banen van Railgroep Utrecht. Er zijn mensen die het leuk vinden. Enkele plus en minnen

+ Mooie Amerikaanse baan uit Frankrijk
+ Veel mooie kleine rangeerbanen
+ Enkele klassikers die gewoon mooi blijven

- Entrée vrij duur
- Parkeerplaats is 1 grote modderpoel
- Voor mij de 'Lahntalbahn in N'. Dit is mijns inziens een project dat hun boven hun hoofd is gegroeid, wat resulteerde in een baan die voor een groot deel niet werkte. Alle seinen waren kapot of buiten werking, treinen hadden moeite met de overgangen tussen de modules en veel plaatsen die al in ruw-bouw waren bij Eurospoor en eerdere evenementen waren nog steeds slechts als 'ruw-bouw'. Naar Eigen zeggen van de bouwers zijn de bijna alleen nog maar bezig met fouten en storingen repareren. Erg jammer, want toch een mooie baan.
- Ik kon geen testbaan vinden, wel erg onhandig

Wat nam ik mee

- Een boek en tijdschrift, elk voor 2 euro
- VideoExpress 125
- de Brekina NE81 van de SWEG
Ho, Duitsland, 1951-1995. Van alles wat.17 *'en voor raden

Han Zijlstra

  • Forumlid, hobbyist & leverancier:Trainspecials! Decodershop! Sceneryshop!
  • Offline Offline
  • Berichten: 4291
  • The Right Track, Your track!
    • Trainspecials
Re: Hoe was Rail 2014 en wat is er aan je vingers blijven plakken...
« Reactie #89 Gepost op: 24 February 2014, 13:14:58 »
Voor de vingertjes? ;)
Han Zijlstra is op maandag 24 november 2014 overleden.

ESU Ecos, Littfinski, Kuehn, Zeller, Piko, Roco Multimaus, Massoth, Zimo, NMJ, Athearn, BLI, Kadee, Fleischmann, Roco, Proto, MDS, LGB, Bachmann,Hufing,  USA en .... de blikken trein van mijn Vader!