Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Intermittende kortsluiting door Lobomotion69
Vandaag om 02:57:06
Bauarbeiten im gange door Wim Vink
17 June 2025, 23:26:51
Rails roestig verven door Ferdinand Bogman
17 June 2025, 23:21:16
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
17 June 2025, 23:15:32
Frans loodsje et cetera door Scratchbuilt
17 June 2025, 22:54:41
Station Roodeschool door MOVisser
17 June 2025, 22:45:22
Klein baantje 1200x1200mm door Laenderbahn27
17 June 2025, 22:32:53
Defecte spanningsregelaar - Esu Ecos 2 - EcoSlink extended door spock
17 June 2025, 22:28:16
TEE treinstel krijgt nieuwe plaats na vertrek uit NTM door Longtall203
17 June 2025, 22:23:30
Stalen D 4 deurs spoor 0 door j.ossebaar
17 June 2025, 22:05:45
Hoe TrainController met Z21 start te runnen op laptop die alleen wifheeft? door AlbertG
17 June 2025, 21:54:10
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
17 June 2025, 21:47:19
US diorama in H0 door wob
17 June 2025, 21:39:14
Reactiveren van de 0N30 Mumby Lumber baan (ex-JD) by Ronald door Ronald Halma
17 June 2025, 21:28:37
Br 38 Piko Superen. door wob
17 June 2025, 21:17:09
Aachenau West door wob
17 June 2025, 21:10:25
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
17 June 2025, 20:54:52
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Olav
17 June 2025, 20:42:15
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald69
17 June 2025, 20:15:59
Reizigersmaterieel Twentelijn in de jaren '70 door Mispoes
17 June 2025, 20:11:21
Kwaliteit Piko hondekop vs hondekop uit startset door Petertje
17 June 2025, 19:54:04
Piko Smart Control Wlan Problemen.. door Modeltreinmulder
17 June 2025, 19:01:17
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Vroeger
17 June 2025, 18:02:55
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
17 June 2025, 15:50:25
Dubbelom, een boekenplankspoorbaan in H0 door Peter Kleton
17 June 2025, 09:49:40
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door Huup
17 June 2025, 09:27:54
  

Auteur Topic: Neurenberg 2014 verslag Het Groterdam Project  (gelezen 56448 keer)

Floris

  • Offline Offline
  • Berichten: 4957
    • www.flickr.com/photos/florisleeuw/
Re: Neurenberg 2014 verslag Het Groterdam Project
« Reactie #30 Gepost op: 04 February 2014, 17:03:51 »
Was er nog iets over Heljan te melden, in het bijzonder over de class 66?

In dit bericht Sprecht der heer Vandersteen (Rockyrail) uber diese loks gelaube ich  ;D

Hier wordt nog het een en ander verteld in het "Steinkohlen Deutsch"  ;D ;D

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22446
Re: Neurenberg 2014 verslag Het Groterdam Project
« Reactie #31 Gepost op: 04 February 2014, 17:09:06 »
Aha, danke veelmaals. Over pakweg twee maanden is de bedoeling, als ik het goed heb begrepen.
Ach, de man doet het wel.  (y)
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

NKoploper

  • Offline Offline
  • Berichten: 41
  • The sweet sound of running engines
Re: Neurenberg 2014 verslag Het Groterdam Project
« Reactie #32 Gepost op: 04 February 2014, 20:45:40 »
Hallo Chris,

Zit met veel plezier je verslagen door te lezen. Erg bedankt voor de moeite om het allemaal te noteren en fotograferen. (y)

System-M

  • Offline Offline
  • Berichten: 506
Re: Neurenberg 2014 verslag Het Groterdam Project
« Reactie #33 Gepost op: 04 February 2014, 22:50:22 »
Heb net het hele verslag gelezen, want was net zoals vele anderen wel erg benieuwd. Wat een werk moet je eraan gehad hebben. Maar enorm bedankt, Chris!

grt
Marc
Grt
Marc

Rob van Kooy

  • Offline Offline
  • Berichten: 469
Re: Neurenberg 2014 verslag Het Groterdam Project
« Reactie #34 Gepost op: 04 February 2014, 23:28:41 »
Was er nog iets over Heljan te melden?

Dag henk

Dat is een vraag die ik me ook stel. Een tijdje geleden waren er op de Heljan site - niet al te duidelijk overigens - kopeinden van een paar rijtuigen te zien, en die leken  me "iets nieuws" te zijn . Bovendien las ik  "ergens iets" (ik ben volledig vergeten waar) over Deense rijtuigen met opvallend brede ramen die Heljan zou plannen. Ik heb wel eens venomen dat dergelijke rijtuigen werden ingezet op de "goudkustlijn " van/naar Kopenhagen om de langs die kustlijn riant wonende en naar ik aanneem dus rijke forenzen  een aangename- en wellicht luxueuze reis -  van huis naar werk en terug te verschaffen.....

Wie weet méér?

Rob

Gert1

  • Gast
Re: Neurenberg 2014 verslag Het Groterdam Project
« Reactie #35 Gepost op: 04 February 2014, 23:40:42 »
Ik weet meer.  :)
Heljan komt al jaren niet meer zelf naar de Spielwarenmesse.

Wel zijn er modellen van het merk te zien op andere stands.
Zo vertegenwoordigt Lemke het merk in Duitsland en is er daar (weet ik uit eigen ervaring) vaak wel iets te zien.
Dit jaar waren er blijkens de foto's modellen van de Class 66 van Heljan te zien op de stand van Rocky Rail.

Verder kan ik de liefhebbers melden dat Heljan bezig is met een Lynette. De website van Heljan zelf is zeer zuinig met informatie en ook op hun Facebook-pagina staat niks. Mijn bron is dan ook iemand uit DK die bij Heljan werkt en heel af en toe wat informatie prijs geeft.

Heljan lijkt zich, afgezien van de opdrachten van grote klanten, te hebben toegelegd op het Engelse schaal 00 gebeuren en daarnaast nog een beetje aan de Deense markt te denken. Vroeger waren ze nog wel te zien op evenementen in Duitsland, zoals in Keulen en Dortmund, maar dat is inmiddels ook afgelopen.

Wie graag op de hoogte wil blijven van verder nieuws over de Lynette kan mij per PB zijn email-adres sturen, dan mail ik t.z.t. wel wat ik weet.

mvg,
Gert

Rob van Kooy

  • Offline Offline
  • Berichten: 469
Re: Neurenberg 2014 verslag Het Groterdam Project
« Reactie #36 Gepost op: 05 February 2014, 23:25:30 »

Wie graag op de hoogte wil blijven van verder nieuws over de Lynette kan mij per PB zijn email-adres sturen, dan mail ik t.z.t. wel wat ik weet.

Dag Gert,

En als je wat te weten komt over nieuwe Heljanrijtuigen (met name vierassers) meld je dat dan op het forum of moet ik je ook voor die aangelegenheid een PB sturen?  Het is niet zo dat ik via jou achter bedrijfsgeheimen van Heljan wil komen, maar het is wel leuk als ik verneem dat ik iets op een forum kan bekijken.

Gegroet,

Rob

Gert1

  • Gast
Re: Neurenberg 2014 verslag Het Groterdam Project
« Reactie #37 Gepost op: 06 February 2014, 06:32:54 »
Hallo Rob,

Dat mailen had ik meer bedacht omdat ik dan simpelweg een paar adressen in een mailinglist kan zetten in mijn mailbox.
Tegen de tijd dat er echt nieuw is ben ik immers waarschijnlijk alweer vergeten wie er hier naar gevraagd hadden, want Heljan is niet bepaald erg vlot. Vandaar.

mvg,
Gert

Floris

  • Offline Offline
  • Berichten: 4957
    • www.flickr.com/photos/florisleeuw/
Re: Neurenberg 2014 verslag Het Groterdam Project
« Reactie #38 Gepost op: 17 March 2014, 10:10:38 »
Was er nog iets over Heljan te melden, in het bijzonder over de class 66?

Inmiddels van een grote leverancier in DLD een mail gekregen dat uitlevering "in Kurze" volgt.

Prijspeil:

DC             EUR 259,90
DC-SND     EUR 379,75
WS-SND    EUR 379,50

Waarschijnlijk in NL ca 5-10% er bij......

Waar is de tijd dat je een Mehano Cl66 voor EUR 130,00 kocht...... :-\

Simplex

  • Offline Offline
  • Berichten: 7282
Re: Neurenberg 2014 verslag Het Groterdam Project
« Reactie #39 Gepost op: 17 March 2014, 10:13:57 »
"Waarschijnlijk in NL ca 5-10% er bij......"

Dan bestel je hem in Zweden, kun je hem meteen voor 10 euro
laten vervuilen (keuze uit 3 gradaties) en de verzendkosten zijn 12 euro....
Mvh Steef

Petertrein81

  • Offline Offline
  • Berichten: 2408
  • Taurus en Vectron fan!!
Re: Neurenberg 2014 verslag Het Groterdam Project
« Reactie #40 Gepost op: 17 March 2014, 10:44:03 »
Dit zijn prijzen waarbij je toch met een schuin oog wel naar een class 66 lok van ESU kunt gaan kijken.
Als ik het mij goed herinner zit de ESU op rond de 375 euri in NL.

Groet Peter,

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22446
Re: Neurenberg 2014 verslag Het Groterdam Project
« Reactie #41 Gepost op: 17 March 2014, 15:55:21 »
Ja, maar die ESU kan ik niet zonder al die toeters en bellen kopen die ik helemaal niet wil.

"Waarschijnlijk in NL ca 5-10% er bij......"

Dan bestel je hem in Zweden, kun je hem meteen voor 10 euro
laten vervuilen (keuze uit 3 gradaties) en de verzendkosten zijn 12 euro....

Waar Steef?
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Petertrein81

  • Offline Offline
  • Berichten: 2408
  • Taurus en Vectron fan!!
Re: Neurenberg 2014 verslag Het Groterdam Project
« Reactie #42 Gepost op: 18 March 2014, 08:40:56 »
Ja, maar die ESU kan ik niet zonder al die toeters en bellen kopen die ik helemaal niet wil.
Die toeters en bellen kunnen allemaal uit. En dan heb je gewoon een mooi gedetailleerd model.

Groet Peter,

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22446
Re: Neurenberg 2014 verslag Het Groterdam Project
« Reactie #43 Gepost op: 23 March 2014, 08:58:02 »
Ja, maar ik heb er dan wel voor betaald. Zit toch nog wel een verschil van €140 tussen de kaalst mogelijke versies.

Inmiddels van een grote leverancier in DLD een mail gekregen dat uitlevering "in kurze" volgt.

Welke leverancier is dat Floris? Ik kan maar slecht aankondigingen van dit model vinden.
« Laatst bewerkt op: 23 March 2014, 09:33:55 door henk »
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Floris

  • Offline Offline
  • Berichten: 4957
    • www.flickr.com/photos/florisleeuw/
Re: Neurenberg 2014 verslag Het Groterdam Project
« Reactie #44 Gepost op: 23 March 2014, 10:49:08 »
WL uit Muenster