Nu weet ik niet of dit komt door vuil (ik zie namelijk niks) of door iets anders.
Ikzelf durf niet veel te doen omdat het allemaal fragiel aanvoelt en ikzelf net als mijn zoontje sinds vorig jaar pas met modelspoor bezig ben. Hopelijk hebben jullie tips voordat ik per ongeluk iets kapot maakt.
Wat mij opvalt is dat het slechte branden op bepaalde gedeelte van de baan gebeurt en dat wanneer er met een lichte druk op de wagon wordt gedrukt de lampen beter branden. Blijkbaar maakt de wagon slecht contact. Maar het rare is dat de witte lichten er geen last van hebben ondanks dat deze de zelfde stroom afnemers gebruiken.
Maar het rare is dat de witte lichten er geen last van hebben ondanks dat deze de zelfde stroom afnemers gebruiken.
Hiermee was het knipperde licht opgelost.
HalloIk zelf heb ook een Roco TEE ram, aan vuile wielen ligt het niet want de spannings doorvoer wordt vanaf de motorbak tot de stuurstand met stroomvoerende koppelingen uitgevoerd. Zowel de motor bak als de stuurstand neemt stroom op, als je last hebt van vuile wielen dan zal ook de motor onregelmatig draaien. Wel kan het zijn dat de omschakel contact op de wielen vuil is, ook kan het zijn dat de stroomvoerende koppelingen niet goed zijn, dit is makkelijk te verhelpen door te wagens van elkaar te scheiden weer weer te koppelen, goed in de gaten houdend dat de stroomvoerende veertjes op de koppelingen goed worden doorverbonden. De stroomvoerende koppeling is 4 polig, twee voor de rail spanning en twee voor de binnen verlichting.Ik zelf heb dit omschakel contact verwijderd en een functie decoder ervoor ingebouwd, dit probleem heb ik dus niet.Groeten Frans