Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Exact-Train 2025 door Falkenberg
Vandaag om 22:51:05
Portland ID, OR; een 2-turnout Inglenook door Ronald door Ronald Halma
Vandaag om 22:50:35
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 22:49:22
13 september 25 jaar Huider, Huider Express stoomtrein door Seinhuis
Vandaag om 22:11:53
PWM regelaar Kato 22018 sx standaard controller door Pollux
Vandaag om 21:21:08
Overstap naar HTM door Jan Bennink
Vandaag om 21:19:33
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 21:12:07
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
Vandaag om 21:06:37
Vandaag bij pon door Jean-Pierre
Vandaag om 21:04:48
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 20:56:29
Layne, Somewhere South. door Ronald Halma
Vandaag om 20:54:52
Halling aandrijvingen door Jan Bennink
Vandaag om 20:53:20
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ronald Halma
Vandaag om 20:52:20
Bauarbeiten im gange door 741230
Vandaag om 20:33:17
Z21 en het programeren met de Z21App. door bask185
Vandaag om 19:56:37
Handleiding van de Roco kraan 46901 NS kraan 482 door NL-modelspoor
Vandaag om 19:35:49
Raadplaatje door V200-G2000
Vandaag om 19:27:53
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door RobVille
Vandaag om 19:24:12
Rookgenerator wil niet werken, van piko 50652 = BR 93 in Rocrail door jack is back
Vandaag om 19:23:44
13 en 14 september Open Monumentendag door Seinhuis
Vandaag om 19:05:45
Voordelige treinkaartjes door Seinhuis
Vandaag om 18:35:29
Rheinburg, TP V/VI door william_2
Vandaag om 18:12:22
Kibri station CALW ingekort als NS station door grossraumwagen
Vandaag om 18:04:36
Veevervoer ss/ ns door klusser
Vandaag om 18:03:37
BNLS-Werkspoor - Railhopper SM90 door Joz
Vandaag om 18:01:35
Stalen D 4 deurs spoor 0 door AB 7216
Vandaag om 17:24:33
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
Vandaag om 17:02:06
Wijzigen functies-functietoetsen PBModels ICRmh rijtuigen door Lex-trein
Vandaag om 17:02:06
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door IJmc
Vandaag om 16:44:52
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 16:13:16
  

Auteur Topic: NS 1200, vergelijking Lima, Fleischmann, Matrix, Philotrain en Roco  (gelezen 130314 keer)

Daan de leeuw

  • Offline Offline
  • Berichten: 186
Re: NS 1200, vergelijking Lima, Fleischmann, Matrix, Philotrain en Roco
« Reactie #180 Gepost op: 14 December 2014, 09:48:49 »
Antwoord; er is geen ombouwverslag...
Reden; Er valt niet zoveel om te bouwen want de kap was al bijna goed  :)
Dat hadden die Italianen wel voor elkaar  ;D
Het is een ACTS 1253
Schoongemaakt en geschuurd, strak afgeplakt en gespoten met Tamya spuitbus verf.
Er zijn alleen nieuwe roosters en schop platen(onder de deuren) opgezet
Ooit heeft Ger Knijf die geleverd.
Opschriften van Kleinspoor.
Voorts led verlichting (gewoon met die grote dingen die precies door de lampgaten passen)
en later nog een decoder zodat hij op de digitale baan zijn rondjes kan rijden.
En ja hij maakt nog steeds meer herrie als een Trix met of zonder geluid.
Als ik nu naar latere pimpbeurten kijk bij 1200'en had ik toen ook de handrailings los aan oeten zetten,
dan was hij nog mooier geweest.

Grtz
Daan
Mvg Daan

Hollandspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 174
Re: NS 1200, vergelijking Lima, Fleischmann, Matrix, Philotrain en Roco
« Reactie #181 Gepost op: 14 December 2014, 09:53:30 »
Dank u voor de toelichting. Zouden de spullen van Ger Knijf nog verkrijgbaar zijn?
Soms spoor ik, soms niet

dh3201

  • Offline Offline
  • Berichten: 2517
Re: NS 1200, vergelijking Lima, Fleischmann, Matrix, Philotrain en Roco
« Reactie #182 Gepost op: 14 December 2014, 10:46:50 »
In de vergelijking tussen de Roco en Trix valt me op dat de bodem op gelijke hoogte is, en de bovenkant van de bufferbalk ook. Maar de neus van de Trix is duidelijk hoger.
Eigenlijk alles vanaf de roosters tot aan het dak is hoger.
Ook vallen de gele railingen op de neus bij de Trix in negatieve mate op.
Dat deze bij Roco grijs zijn (ook al hoort het in het echt half geel/half grijs te zijn), maakt ze al subtieler.
Bij de gepimpte Lima mis ik ze niet eens (de kunst van het weglaten?).
Kind 1: Kijk een goederentrein!
Kind 2: Nee joh, dat noem je een betere trein

Floris

  • Offline Offline
  • Berichten: 4957
    • www.flickr.com/photos/florisleeuw/
Re: NS 1200, vergelijking Lima, Fleischmann, Matrix, Philotrain en Roco
« Reactie #183 Gepost op: 14 December 2014, 10:53:11 »
Bij de gepimpte Lima mis ik ze niet eens (de kunst van het weglaten?).

+1!

Daan de leeuw

  • Offline Offline
  • Berichten: 186
Re: NS 1200, vergelijking Lima, Fleischmann, Matrix, Philotrain en Roco
« Reactie #184 Gepost op: 14 December 2014, 10:58:45 »
Zouden de spullen van Ger Knijf nog verkrijgbaar zijn?

Of de spullen nog verkrijgbaar zijn weet ik niet, je zou het hem kunnen vragen.
Wel weet ik dat ik toen, en dat is al een paar jaar geleden de laatste restjes van hem heb mee gekregen.

Grtz
Daan
Mvg Daan

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22557
Re: NS 1200, vergelijking Lima, Fleischmann, Matrix, Philotrain en Roco
« Reactie #185 Gepost op: 14 December 2014, 11:20:36 »
Er staan verschillende ombouwverslagen op alleen al deze site. Even de zoekfunctie gebruiken.
Dit is bijvoorbeeld een hele mooie.
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,11297.0.html
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Ascona

  • Offline Offline
  • Berichten: 485
Re: NS 1200, vergelijking Lima, Fleischmann, Matrix, Philotrain en Roco
« Reactie #186 Gepost op: 14 December 2014, 11:29:28 »
Duidelijke foto's. Thnx.
De ronding van het geel op de neus valt zo wel op,in een direct vergelijk best storend.
De roosters zijn bij de marklin fraaier,bij roco te grof,zien er echt opgeplakt uit.
Grepen blijven het grote minpunt bij de marklin,maar maakd. ze maar mij grijs,scheelt al een heel eind. Mijn voorlopige conclusie,als je geen problemen hebt met de aandrikving is t lood om om oud ijzer en hebben ze beide hun minpunten
Groetjes Patrick

janw

  • Offline Offline
  • Berichten: 2218
  • Bruggen-IG:
Re: NS 1200, vergelijking Lima, Fleischmann, Matrix, Philotrain en Roco
« Reactie #187 Gepost op: 14 December 2014, 17:03:54 »
Antwoord; er is geen ombouwverslag...
Reden; Er valt niet zoveel om te bouwen want de kap was al bijna goed  :)
Dat hadden die Italianen wel voor elkaar  ;D

Niet mooier maken dan het is: er moet echt wel wat aan de Lima kap gebeuren. Zie het hierboven aangehaalde ombouwverslag (en de foto's op p. 6 in dit draadje).
Neemt niet weg dat die 1224 hierboven inderdaad zeer overtuigt!
« Laatst bewerkt op: 14 December 2014, 17:07:06 door janw »

Daan de leeuw

  • Offline Offline
  • Berichten: 186
Re: NS 1200, vergelijking Lima, Fleischmann, Matrix, Philotrain en Roco
« Reactie #188 Gepost op: 14 December 2014, 18:21:30 »


En aan die 1224 is dus weinig meer gedaan spuiten(gewoon spuitbusjes)/nieuwe roosters en opschriften, meer niet....
Het is maar net welke versie je wil hebben en/of je beginner bent of niet, met weinig kan je dus een heel leuk modelletje neerzetten.
Mijn ombouwbeschrijving was trouwens een antwoord op de vraag van HOllandspoor; "is er een ombouwbeschrijving van die 1224"

Grtz
Daan
« Laatst bewerkt op: 14 December 2014, 21:59:06 door Bert van Gelder. Reden: Om te antwoorden de REAGEER-knop gebruiken, niet de CITAAT-knop. »
Mvg Daan

Hollandspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 174
Re: NS 1200, vergelijking Lima, Fleischmann, Matrix, Philotrain en Roco
« Reactie #189 Gepost op: 15 December 2014, 08:44:36 »
Daan,
Nogmaals bedankt voorde reacties. Het was van mijn kant slechts een herhaling van de vraag die door Jamie was gesteld en die nog on beantwoord was.

Frans
Soms spoor ik, soms niet

Besselspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 5364
  • Team Mitropa - OHMB
Re: NS 1200, vergelijking Lima, Fleischmann, Matrix, Philotrain en Roco
« Reactie #190 Gepost op: 15 December 2014, 09:21:32 »
Als ik nu naar latere pimpbeurten kijk bij 1200'en had ik toen ook de handrailings los aan moeten zetten,

Dan krijg je zoiets:

Ik moet alleen een keer zin krijgen om hem af te bouwen. De lampen aanpassen, blauwe lijstjes op de zijruiten, roosters updaten, bevestigingsgat in de zijkant camoufleren, handrails aan de bufferbalk, kortkoppelschachten, en dan de techniek nog moderniseren...misschien wacht ik toch maar op de Roco.
RETROBAHN A.G.

ad.M

  • Offline Offline
  • Berichten: 752
Re: NS 1200, vergelijking Lima, Fleischmann, Matrix, Philotrain en Roco
« Reactie #191 Gepost op: 15 December 2014, 10:46:46 »
Kan iemand 'n foto maken met de neuzen tegen elkaar, van de lima en de Roco 1200 ?
 zoals dit ook al gedaan is tussen de Trix en de Roco.
Daarmee is, dacht ik ,de vergelijking in hoogte compleet.

Bartje81

  • Offline Offline
  • Berichten: 1226
Re: NS 1200, vergelijking Lima, Fleischmann, Matrix, Philotrain en Roco
« Reactie #192 Gepost op: 19 December 2014, 12:55:29 »
Wat zeggen de kenners? Is het NS-logo van de Roco 1204 & 1219 te klein of niet? Ik heb wel eens gehoord dat er in het echt
ook een tijdje een paar 1200'en zijn geweest met een kleiner logo.

Maar of dat ook de 1204 & 1219 waren; ik kan er op internet niet zo snel een foto van vinden.... ?

1200blauw

  • Offline Offline
  • Berichten: 2911
  • Twentelijn 1968-1980
Re: NS 1200, vergelijking Lima, Fleischmann, Matrix, Philotrain en Roco
« Reactie #193 Gepost op: 19 December 2014, 14:02:05 »
Het lijkt erop dat Roco de verhouding van de neus van de Lima heeft overgenomen en Marklin die van Philo. Grappige constatering eigenlijk. Het. Roco model oogt.sportiever, maar wie benadert de werkelijkheid nu het meest?

rene w.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1298
Re: NS 1200, vergelijking Lima, Fleischmann, Matrix, Philotrain en Roco
« Reactie #194 Gepost op: 19 December 2014, 20:22:18 »
kale neus nog in de fabriek..


foto: http://www.npogeschiedenis.nl