Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De bouw van een DE-3 als versterking voor de DE-5 door Frank 123
Vandaag om 06:54:14
Rail away door Eelco Storm
Vandaag om 06:29:49
Trix 22128 EETC 1200 - 175 Jaar spoorwegen DCC Sound - Decoder plots dood. door Ben
Vandaag om 05:57:51
Platine vraag door henk
Vandaag om 05:37:56
Jaques Crousteaux, Poissons et Homards door daan2353
Vandaag om 00:28:35
Bitry Bascule in 0e, een nieuw baantje op Micromodules door daan2353
03 December 2025, 23:50:58
PEC Postrijtuig koppelen met ander materieel zonder Scharfenbergkoppeling. door Ronald A.
03 December 2025, 23:40:37
Piko blauwe 1000 door Benelux795
03 December 2025, 23:38:23
Voordelige treinkaartjes door Seinhuis
03 December 2025, 23:29:01
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door grossraumwagen
03 December 2025, 23:22:36
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Frank103
03 December 2025, 22:49:56
Da's Daz 2 door Huup
03 December 2025, 22:40:08
Altburg. een analoge, opklapbare Märklinbaan door daan2353
03 December 2025, 22:21:37
On30 diorama: Sedona Red Rock Canyon, AZ door Ronald Halma
03 December 2025, 22:19:18
Bahnstrecke 5867 door Jelmer
03 December 2025, 22:18:59
13 en 14 december Christmas-Express door Seinhuis
03 December 2025, 21:30:50
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door NS264
03 December 2025, 20:36:08
Hoe maak ik de stroomvoerende koppeling van een Fleischmann Plan V los? door PeterV
03 December 2025, 20:35:06
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank 123
03 December 2025, 20:19:15
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door puntenglijder
03 December 2025, 19:22:02
W.V. Kalender 2026 door puntenglijder
03 December 2025, 19:18:38
US diorama in H0 door Ronald Halma
03 December 2025, 19:17:26
Test van een Rapido Trains GE 44 tonner Claremont and Concord door Frank 123
03 December 2025, 19:03:52
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door 1200blauw
03 December 2025, 18:07:08
Roco 290 digtaliseren door Ferdinand Bogman
03 December 2025, 17:47:00
Raadplaatje door hervé
03 December 2025, 17:06:37
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door spoorijzer
03 December 2025, 16:26:50
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door g-j
03 December 2025, 16:21:03
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
03 December 2025, 15:26:11
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
03 December 2025, 14:08:37
  

Auteur Topic: Van Biervliet/B Models 2014 (h0)  (gelezen 59317 keer)

bollen neus

  • Offline Offline
  • Berichten: 4764
Re: Van Biervliet/B Models 2014 (h0)
« Reactie #60 Gepost op: 22 May 2014, 17:14:36 »
Er staat nog zoveel op het programma dat zal moeten uitkomen, dus ge zult nog heel veel mogen sparen denk ik. ;)

Eric. :)
Groeten vanuit de atelier van de bolle neuzen en Nohabs,Eric.

NS Diesel

  • Gast
Re: Van Biervliet/B Models 2014 (h0)
« Reactie #61 Gepost op: 22 May 2014, 17:29:54 »
Haha, Dat klopt.

Van Biervliet is erg goed bezig!.

Zit eventueel te denken om mijn ACME Traxx van LTE van de hand te toen en een G2000 aan te schaffen van B-models... Past dan wel weer mooi bij de nog uit te komen Tads

Groet, Tim

Peter Crossrail

  • Offline Offline
  • Berichten: 642
Re: Van Biervliet/B Models 2014 (h0)
« Reactie #62 Gepost op: 22 May 2014, 19:26:43 »
Bij mijn weten zijn de Tads nooit achter een G2000 ingezet. Binnen België zie je ze meestal achter een 7700 of een e-loc. Tot enkele jaren geleden ook met 5500. Verder worden ze in de diverse kalktreinen naar Duitsland ingezet, dus praktisch elk Duits type e-loc kun je er wel voor zetten.

Mvg, Peter

NS Diesel

  • Gast
Re: Van Biervliet/B Models 2014 (h0)
« Reactie #63 Gepost op: 22 May 2014, 21:45:20 »
Dus ze zullen sneller achter een Traxx van LTE hangen dan een G2000?

Groet, Tim

Sicco Dierdorp

  • Nostalgist
  • Offline Offline
  • Berichten: 3679
    • Flickr
Re: Van Biervliet/B Models 2014 (h0)
« Reactie #64 Gepost op: 22 May 2014, 21:53:38 »
Ik zou niet weten waarom een LTE loc ooit B Cargo Tads-en zou hebben gereden, nog afgezien van dat hun inzet naar/in Duitsland volgens mij toch echt heel bepekt is met één trein per week. Verder zou ik persoonlijk sowieso eerst eens kijken of er foto's te vinden zijn van bepaalde combinaties voor een investering te doen, maar wie ben ik  :D

NS Diesel

  • Gast
Re: Van Biervliet/B Models 2014 (h0)
« Reactie #65 Gepost op: 22 May 2014, 22:13:23 »
Klopt,

Natuurlijk speur ik internet af om zo natuur getrouw te rijden ;)  alleen echt bestaande combinatie's worden bij mij ingezet.
Zelf worden de Traxx LTE's ingezet voor chemie- en vooral graantreinen'

maar een tads zal natuurlijk ook niet misstaan.

Zelf zie ik een paar keer per week een 6400 van DB rijden met een stuk 4 of 5 Tads''en tussen Onnen en Veendam
ook dat is een leuke combi met die van Rocky RAIL.

Groet,
Tim

Peter Crossrail

  • Offline Offline
  • Berichten: 642
Re: Van Biervliet/B Models 2014 (h0)
« Reactie #66 Gepost op: 23 May 2014, 01:34:48 »
De Tads' en die B-Models maakt zijn modellen van de Belgische wagens. Ze worden alleen binnen België ingezet, met uitzondering van twee wekelijkse treinen naar Oberhausen en eentje naar Hagen, beide in Duitsland. De wagens die je in Noord-Nederland ziet zijn andere.

Mvg, Peter

NS Diesel

  • Gast
Re: Van Biervliet/B Models 2014 (h0)
« Reactie #67 Gepost op: 23 May 2014, 07:19:03 »
Klopt, :-)

De variant die hier rijd is ook 10 meter langer.
Echter is er wel ooit een sleep tads naar Onnen gesleept.
Zoek maar op youtube, "tads onnen"
De reden voor het bezoek zou ik niet weten, ik vermoed om richting Duitsland te gaan om te beladen te worden. Dit heeft 2 week geduurt met soms wel 2 treinen per dag. Een Voith Maxima liet hier zich hier zijn dienst zien om ze vervolgens naar de grens te brengen

Groet, Tim

Arjen-V

  • Offline Offline
  • Berichten: 760
  • Internationaal Cargo-MCN
    • https://www.youtube.com/channel/UChuGR8MaMjYiE29gUXZpKQA
Re: Van Biervliet/B Models 2014 (h0)
« Reactie #68 Gepost op: 23 May 2014, 14:36:37 »
De Tads'n die nu gemaakt worden hebben wel degelijk in NL gereden zie hier diverse voorbeelden met diverse tractie soorten: https://www.flickr.com/search/?q=tads&w=40624758@N07
Schaal 1:1 analoog Tijdperk V/VI. En Duisterhuizen  1:87 digitaal Tijdperk V/VI met Multimaus.
Bekijk ook eens de door mij gemaakte en gereden Cabineritten op: https://www.youtube.com/channel/UChuGR8MaMjYiE29gUXZpKQA

Peter Crossrail

  • Offline Offline
  • Berichten: 642
Re: Van Biervliet/B Models 2014 (h0)
« Reactie #69 Gepost op: 23 May 2014, 15:50:20 »
Hallo Arjen,

Ook dat zijn hele andere wagens. Vergelijk de vorm van de wagen maar eens met hetgene dat B-Models aankondigt.

Mvg, Peter

Arjen-V

  • Offline Offline
  • Berichten: 760
  • Internationaal Cargo-MCN
    • https://www.youtube.com/channel/UChuGR8MaMjYiE29gUXZpKQA
Re: Van Biervliet/B Models 2014 (h0)
« Reactie #70 Gepost op: 23 May 2014, 16:03:09 »
Idd iets andere knik in het plaatwerk....
Schaal 1:1 analoog Tijdperk V/VI. En Duisterhuizen  1:87 digitaal Tijdperk V/VI met Multimaus.
Bekijk ook eens de door mij gemaakte en gereden Cabineritten op: https://www.youtube.com/channel/UChuGR8MaMjYiE29gUXZpKQA

Arjan6511

  • Offline Offline
  • Berichten: 4836
    • Filmpjes op YouTube
Re: Van Biervliet/B Models 2014 (h0)
« Reactie #71 Gepost op: 23 May 2014, 16:33:29 »
Klopt, :-)

De variant die hier rijd is ook 10 meter langer.
Echter is er wel ooit een sleep tads naar Onnen gesleept.
Zoek maar op youtube, "tads onnen"
De reden voor het bezoek zou ik niet weten, ik vermoed om richting Duitsland te gaan om te beladen te worden. Dit heeft 2 week geduurt met soms wel 2 treinen per dag. Een Voith Maxima liet hier zich hier zijn dienst zien om ze vervolgens naar de grens te brengen

Groet, Tim

http://www.youtube.com/watch?v=yLwwmmpD-To

Als dit het filmpje is wat je bedoelt staat de reden in de tekst die er bij staat  ;)

De langere wagens worden ook beladen met DBM en hebben (in mijn tijd in Onnen in elk´geval) het Duitse Mainzlar als bestemming. Deze zijn in model te verkrijgen van Roco.
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

NS Diesel

  • Gast
Re: Van Biervliet/B Models 2014 (h0)
« Reactie #72 Gepost op: 23 May 2014, 16:55:29 »
Klopt!

Die bedoelde ik.

Hmm vreemd, want er rijd al vaste dolime trein richting Nedmag. Ik denk dat dit een tijdelijke opdracht is geweest, want nu rijden alleen nog maar een stuk of 4 lange wagens een paar keer heen en weer, plus de gebruikelijke dolime shuttle.

Het klopt dat Roco ze ook heeft. Alleen vind ik ze niet echt mooi omdat ze zo lang zijn.  De tads zijn een stukje kleiner.
En als het om details gaat dan wint B-Models

Dank voor de info. Ik had niet verder gekeken bij het  filmpje ;)

Groet, Tim

Arjan6511

  • Offline Offline
  • Berichten: 4836
    • Filmpjes op YouTube
Re: Van Biervliet/B Models 2014 (h0)
« Reactie #73 Gepost op: 23 May 2014, 16:59:51 »
Maakt niet uit hoor, mis ook wel eens iets.

vwb de lengte gaat mijn voorkeur ook uit naar de wagens van B-models, laat ze maar komen. Moet nog wel even wennen aan de prijs.
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

W. Thomas

  • Offline Offline
  • Berichten: 1241
  • 145 025 met de ambrogio KLV door Köln süd
    • flickr foto's van treinen
Re: Van Biervliet/B Models 2014 (h0)
« Reactie #74 Gepost op: 23 May 2014, 17:42:29 »
Als het goed is heb ik ze nog voor 129.90 per set omdat ik voor 5 mei 2013 de wagons heb besteld.

Moet zeggen dat de wagen die in nürnberg stond wel erg goed uitzag, ook kwa kleine details.
Ik zelf ben regelmatig in aachen west en aan de montzenroute te vinden dus ik zie ze geregeld langskomen.
Keine Minsch dä es perfek'

Voor al mijn treinen foto's http://www.flickr.com/photos/37440353@N08/
en mijn modelbaan in aanbouw
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,37661.0.html