BeneluxSpoor.net forum
Materieel => Neurenberg => Archief 2014 => Topic gestart door: Lolke Bijlsma op 30 januari 2014, 05:24:36
-
Lees net op DSO dat van Biervliet ook met een AFB/NOHAB in de Budget-line komt.
Zie: http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?10,6744924
Wordt nog een duur jaartje voor de NOHAB liefhebbers. Naast Marklin en NMJ hebben we nog een derde keuze.
Groeten,
Lolke
-
Hier de folder foto's uit het DSO draadje:
(http://imageshack.com/a/img20/5508/ajcq.jpg)
(http://imageshack.com/a/img39/791/1g7v.jpg)
-
Zoals bekend hebben we in België ook nog een zeer actieve producent: Van Biervliet. Ter herinnering: zij leveren meerdere gamma's aan producten:
- Van Biervliet: gelimiteerde aantallen in hoogste kwaliteit, in samenwerking met Modern Gala/LSM (o.a. de reeks 60 en 23 en de G2000)
- B Models: grootserieproducten, verdeeld door Rocky Rail (o.a. de reeks 55 en de diverse goederenwagens)
- Budget Line: grootserieproducten in zo hoog mogelijke kwaliteit voor een lagere prijs (reeks 62)
Naast meerdere varianten van de bestaande producties zijn nu weer nieuwe zaken aangekondigd:
In de B Models lijn komt de Belgische locomotor reeks 90/91 en aannemelijk ook de industriële variant ervan die je in hele België zag en ziet en de standaard NMBS-ballastwagen
In de Budgetline lijn komt de bolle neus in zowel de NMBS/CFL (AFB) als de buitenlandse (NoHab) varianten met de correcte aanpassingen van het front ten opzichte van het basismodel
-
Hoi
Flyer NOHAB's
http://imageshack.com/a/img20/5508/ajcq.jpg
http://imageshack.com/a/img39/791/1g7v.jpg
Bart
-
Waar blijft de oude Beneluxlok 25.5????
-
Die komt gewoon in de Van Biervliet lijn en zoals met alle vragen rond Neurenberg elk jaar weer over waar de modellen blijven die eerder aangekondigd waren: Neurenberg gata over de nieuwe aankondigingen en niet het opnieuw aankondigen wat al aangekondigd is geweest ;D
-
Hopelijk komt er ook nog eentje in de uitvoering zoals eerder door Roco uitgebracht, maar zeeeeeeeeeer moeilijk te verkrijgen, zoals ingezet voor de laatste Etoile du Nord (y)
-
Deze bedoel je?
http://www.flickr.com/photos/siccodierdorp/5143790248/
;D
Geloof niet dat Roco deze (met dit nummer) uitgebracht had. NMJ brengt de 5404 wel uit, maar in de huidige (merkwaardige) uitvoering. Dus inderdaad ene goede optie voor Van Biervliet
-
Er waren 2 draadjes over deze leverancier (door Lolke en Sicco). Bij deze heb ik ze samengevoegd.
Gr, Bert
-
Als ik de Flyers bekijk zou 1+1 wel eens 2 kunnen zijn. M.a.w. de aangekondigde VB-9201 kan wel eens de afgebeelde NMBS 5204 zijn en laat ik die nou net graag willen hebben ;)
Gemiste kans voor Roco; Vraag me nu wel af of Van Biervliet deze loc's ook had aangekondigd als Roco wél alle versies had geproduceerd...
-
Hopelijk komt er ook nog eentje in de uitvoering zoals eerder door Roco uitgebracht, maar zeeeeeeeeeer moeilijk te verkrijgen, zoals ingezet voor de laatste Etoile du Nord (y)
Juist, die versie van de 204.004 zou erg leuk zijn in model!
Maar Roco heeft die dus nooit gemaakt. De zelfzame versie die er een beetje opleek had niet alleen een ander loknummer, maar bovendien ook geen dubbele koplampen zoals die 204.004 wel had en nu als 5404 nog steeds heeft.
Naast de versies van donkergroene loks, enkele gele band, vier cijferig nummer én dubbele koplampen een goed voorbeeld van een open markt voor B-Models en/of NMJ!
-
Als ik de Flyers bekijk zou 1+1 wel eens 2 kunnen zijn. M.a.w. de aangekondigde VB-9201 kan wel eens de afgebeelde NMBS 5204 zijn en laat ik die nou net graag willen hebben ;)
Gemiste kans voor Roco; Vraag me nu wel af of Van Biervliet deze loc's ook had aangekondigd als Roco wél alle versies had geproduceerd...
Ik had dezelfde uitkomst van die rekensom ;D
IK heb het in een grijs verleden wel eens met hun gehad over al die varianten die Roco niet uitgebracht heeft. Ik denk dat ze het sowieso gedaan zouden hebben, net als bij de 62: Roco brengt feitelijk één en een enkele standaardvariant uit en VBV kijkt wel naar de onderlinge verschillen
-
Erg leuk allemaal, maar weer een lijndiesel, geen rangeerdiesel.
Gelukkig bijten een Budget line en een Roco 62 elkaar niet, dus dat zal bij de bolle neuzen ook wel niet zo zijn.
-
Ik denk dat Roco het nu wel laat, om alsnog de gewilde varianten uit te brengen (met zoveel concurrentie van VBV, Marklin/Trix en NMJ!)
VBV moet alleen wat minder naar het Rocomodel kijken, want die knik in de handgrepen naast de cabine hoort dus niet bij de AFB-loc's!
-
Nog meer aardappelkevers ;D
VBV kan natuurlijk gewoon bij de 204004 of de 202020
gaan kijken....
Een reeks 91 daar word ik heel blij van, die was al zo'n 10 jaar geleden
aangekondigd bij LS models, dus ik ben benieuwd :D
Mvg,
Tis
-
De 91 is, bij mijn weten, ooit éénmaal als 'studie' aangegeven in een folder, nooit echt concreet zoals de rangeerlocs. De laatste keer dat ik André Witmeur (partner Jocadis in deze) sprak voor zijn overlijden was het nog steeds ene studie, wel de bedoeling het ooit te doen, maar niet concreet. Nu is het dus ineens wel heel concreet. (y)
-
Ben wel benieuwd of ze met nieuwe containers komen plus draagwagens natuurlijk
-
is er al wat bekend over de TADS waggons (van biervliet) die vorig jaar zijn aangekondigd.
Deze zitten in de kalktreinen tussen Hermalle en Oberhausen en wil ik graag een paar van hebben.
-
Nog steeds gepland voor komende halfjaar
-
Ik ga voor de gereviseerde Deen, laat de Märklin en NMJ's maar zitten
-
Nog steeds gepland voor komende halfjaar
Bedankt,
Dan ga ik eens een mail sturen naar van biervliet hoe ze te bestellen zijn.
-
Rocky-Rail, valt dat ook onder Van Biervliet? en zo ja, hebben die nog wat nieuws aangekondigd??
-
Rocky Rail is alleen de verdeler
-
Ben wel benieuwd of ze met nieuwe containers komen plus draagwagens natuurlijk
Er stonden modellen van 30ft bulkcontainers, 20ft tankcontainers, 40 low-cube containers en koelcontainers. Ik heb echter nog geen concrete samenstellingen met wagens inclusief artikelnummers gezien. Tot nu toe zijn alleen de twee pagina's met G2000 varianten als pdf verschenen. De rest heb ik nog niet gezien.
Mvg, Peter
-
Meestal volgt een week of wat na Neurenberg een uitgebreide folder met alle nieuwe nummers en uitvoeringen
-
Er stonden modellen van 30ft bulkcontainers, 20ft tankcontainers, 40 low-cube containers en koelcontainers. Ik heb echter nog geen concrete samenstellingen met wagens inclusief artikelnummers gezien. Tot nu toe zijn alleen de twee pagina's met G2000 varianten als pdf verschenen. De rest heb ik nog niet gezien.
Mvg, Peter
Ook stond er een 45ft container als ik het goed gezien heb. Naast de G2000 pdf's met daarin een behoorlijk aantal nieuwe varianten (onder andere een groene RRF, blauwe Husa met klein logotje en 2 RTB's zijn er ook al scans verschenen van de ketelwagens.
-
Owja, die 45ft was ik nog vergeten....
-
Er stonden modellen van 30ft bulkcontainers, 20ft tankcontainers, 40 low-cube containers en koelcontainers. Ik heb echter nog geen concrete samenstellingen met wagens inclusief artikelnummers gezien. Tot nu toe zijn alleen de twee pagina's met G2000 varianten als pdf verschenen. De rest heb ik nog niet gezien.
Mvg, Peter
super ! Ben benieuwd, moet er nog een paar hebben ;D
-
http://www.ferrovie.info/forum/viewtopic.php?f=26&t=24782&start=75
Halverwege de pagina, container en wagons verder op deze site een heleboel leuke foto's
grtz
-
Leuk die prototype Eaos zonder deuren...... kan me nog herinneren dat die ook naar Nederland kwamen met containers.....
Overigens iemand ook de grootspoor foto op de achtergrond opgevallen??? Ik denk weet bijna zeker dat Roco weer eens te lang gewacht heeft....... ;D
-
Dat denk ik ook ;) Het viel me al op dat niemand het nog was opgevallen ;D
-
Van Biervliet heeft inderdaad plannen voor een v100. Nadat ik ze er over vertelde over het gat v100 zijn we er nu al een jaar mee bezig ongeveer. Ze hadden er nog nooit van gehoord maar waren direct enthousiast. Vandaar dat er nu foto's van mij te zien waren op Neurenberg :). Helaas mocht ik het eerder nog niet delen maar nu mag het bekend worden.
-
Inderdaad. Ze timmeren lekker aan de weg zo, dat was zelfs die Italianen al opgevallen ;)
-
Voor mij persoonlijk was van Biervliet een redelijk onbekend fenomeen. Als ik echter nu bekijk wat zij al reeds hebben gebracht en laten zien in Neurenberg dan kan ik niet anders zeggen als zijn erg goed bezig. Zeker als ze de prijzen laag kunnen houden. Ben echt een fan aan het worden van deze in mijn ogen wat ondergewaardeerde fabrikant.
-
http://www.ferrovie.info/forum/viewtopic.php?f=26&t=24782&start=75
Halverwege de pagina, container en wagons verder op deze site een heleboel leuke foto's
grtz
Bedankt (y), ziet er goed uit (y)
-
Ook stond er een 45ft container als ik het goed gezien heb. Naast de G2000 pdf's met daarin een behoorlijk aantal nieuwe varianten (onder andere een groene RRF, blauwe Husa met klein logotje en 2 RTB's zijn er ook al scans verschenen van de ketelwagens.
Weet iemand waar die Pdf's te vinden zijn? vind alleen die Nohab pdf....
-
Ik weet niet zeker of deze bedoeld wordt, maar deze staat gewoon op de homepage van Van Biervliet:
http://www.vanbiervliet.com/pdf/nieuw-2013.pdf
-
Deze is van 2013.
Nu wachten op de 2014 versie...
-
Hier (http://www.youtube.com/watch?v=fdRWptEsZBs&feature=c4-overview-vl&list=PLcAzWtkyH6HYH_JvrINGWVjYxa0r61in3) wordt nog het een en ander verteld in het "Steinkohlen Deutsch" ;D ;D
-
Website van B-Models is eindelijk vernieuwd. Nog niet helemaal compleet maar is na een hele tijd eindelijk weer een fatsoenlijk overzicht te vinden van de modellen. Helaas heeft VanBiervliet meerdere merken en hebben ze nog niet allemaal een nieuwe site gekregen ;D
B-Models (http://www.b-models.be/)
-
Niet slecht voor een bedrijfje dat met een winkeltje begonnen is in een kamertje van een villa, een flinke anderhalve decenia terug, en als Marklin dealer. (voorheen was er wel iets op een andere locatie, maar geen shop)
Is na de verhuis naar de huidige locatie (= een oud cinema gebouw), geleidelijk verder blijven groeien.
En op de vraag van de klanten is men dan gaan uitbreiden naar de verkoop van andere merken.
Met het soms uitblijven van goede ondersteuning en onvoldoende juiste afwerkingen van de modellen van de traditionele fabrikanten en het alsmaar uitblijven van leveringen, zocht men naar alternatieven.
Met de juiste contacten en een goed inzicht in op de markt (lees opmerkingen van de klanten), gingen ze aankloppen bij een (toen nog) klein fabrikant (Modern Gala).
Nu is er daar filevorming voor de producties van kleinserie modellen.
De zaakvoerders gaan voor een goede opvolging van hun modellen. De proto-modellen keren nogal veel terug naar afzender voor verdere verbeteringen.
De voorbeelden van het ontwikkelingsproces zijn steevast te bewonderen in hun shop.
En de opmerkingen van klanten blijven meestal niet in dovenmansoren.
Ik kijk al uit naar de nieuwe modellen. Vooral die "Bolle Neuzen" boeien mij.
-
Afwerking is nog niet helemaal top, maar dat zal wel met de prijs te maken hebben.
Dat betreft dan ook alleen het spuitwerk, schijnbaar is daar een methode gebruikt die zeer kostenbesparend is. Je moet dus voor je zelf bepalen of het aanvaardbaar is.
Overigens was het spuitwerk van mijn reeks 55 van B models ook niet geweldig.
Op modellen tot eind jaren 90 was spuitwaas heel normaal, wat dat betreft zijn we nu betere kwaliteit gewend.
-
Overigens was het spuitwerk van mijn reeks 55 van B models ook niet geweldig.
Al moet ik zeggen dat de aangekondigde 5510 er een stuk beter uit ziet dan de eerdere blauwe 55'ers (5515 en 5529). Daar was vooral de overloop bij de seinen vrij wazig te noemen.
Ik vind ze bij deze loc netjes in elkaar overlopen, lekker strakke lijnen.
(http://www.ferrovie.info/forum/download/file.php?id=64712&sid=2c6e1d5a19560ddcfcdf69b9ae9f80f1)
Fotootje van www.ferrovie.info gehaald.
Gr Niels
-
Dat kan heel goed kloppen, ik heb zo'n eerdere 55er.
-
Overigens was het spuitwerk van mijn reeks 55 van B models ook niet geweldig.
Ik heb eens 2 modellen van de reeks 55 naast elkaar zien staan, de gewone gele (ik dacht de 5538) en een TVM-55. Het viel mij toen op dat het spuitwerk (en ook de kleur) op de TVM-versie al een stuk beter was dan de 5538.
Ook de recent uitgebrachte 5523 ziet er qua kleur en spuitwerk prima uit.
Kortom, ze hebben in de loop der tijd hun proces wel verbeterd! (Daarom ben ik ook wel blij dat nu pas de TP-IV versie uitkomen ;) )
Groeten, Edwin
-
Al bekend wanneer de blauwe 5510 uitgeleverd gaat worden? Heb speciaal gewacht op de tijdperk IV variant. Ziet er goed uit zo. (y)
Jeroen
-
Ik heb dus weer duidelijk te vroeg een 55er van B models gekocht ::)
Als voorpret de echte 5510 ;D
(https://lh3.googleusercontent.com/-98A5yE6HrPs/RoaCaojU1uI/AAAAAAAAAjk/VLwGtDjdd6o/w768-h576-no/ygpEED4.jpg)
-
Die 5510 zou als een van de eerst volgende uitgeleverd moeten worden; ik gok dat dit medio maart zal worden. Ben erg benieuwd ;)
-
Is er al wat meer bekend over de levertijd van de de reeks 25.5?
-
Op z'n vroegst 2015 aldus van Biervliet toen ik hem sprak op Houten. Geen capaciteit bij Modern Gala.
Gr, Ben.
-
Dat is een Modern Gala/LSM product dus nee, elke voorspelling daarover zou volledige non-informatie zijn
-
Ook ik heb interesse in de Tads van B-models.
Zostraks een mailtje gestuurd of er al een datum in zicht is voor de wagens (y)
ik zie een sleep van 16 stuks wel zitten.
Gr,
Tim
-
@tim
Laat even wat weten als je iets van VB hebt gehoord, heb zelf ook 3 sets TADS in bestelling staan.
In een Nürnberg bericht op DSO werd nog van mei gesproken als alles volgens plan zou gaan.
Heb je ze wel al besteld omdat ze vrij kleine oplages worden gemaakt?
De mijne heb ik vorig jaar april voor besteld.
Groeten, wesley
-
Hoi wesley
Goed dat je dat aangeeft.
Zodra er iets bekend is zal ik dat natuurlijk hier aangeven.
ik heb ze nog niet besteld, Waar heb jij ze besteld?
Groet, Tim
-
Vorige week vertelde vanbiervliet dat men hoopt met een week of 3 of 4 dat de bruine versie in de winkel zou zijn.
-
Volgens mij alleen te bestellen via Van Biervliet zelf. is ook productie van Van Biervliet
Gewoon een mailtje gestuurd.
http://vanbiervliet.com/l-bestel.htm (http://vanbiervliet.com/l-bestel.htm)
Zijn alleen in sets van 3 te bestellen.
VB 83001 bruine variant
VB83002 groene variant.
-
Dat scheelt, ik was ook voorlopig naar 3 wagens op zoek. Ik zal ze meteen ook een bestelling sturen.
Hopelijk worden ze volgende maand uitgeleverd! (y)
Natuurlijk komt hier een plaatje, en mocht ik tijd hebben wie weet een materieeltest
Thx! Groet,
Tim
-
Antwoord terug van Van Biervliet.
De wagens zijn reeds in productie, en volgende week word een eerste model terugverwacht
Levering is gepland over 3 maanden voor augustus dit jaar.
De wagens zitten per 3 verpakt de prijs is 144,90 euro
Nog eventjes geduld dus, de wagens zijn in volle productie! (y)
Gelijk ook maar een setje besteld
Groet, Tim
-
Er stonden modellen van 30ft bulkcontainers, 20ft tankcontainers, 40 low-cube containers en koelcontainers. Ik heb echter nog geen concrete samenstellingen met wagens inclusief artikelnummers gezien. Tot nu toe zijn alleen de twee pagina's met G2000 varianten als pdf verschenen. De rest heb ik nog niet gezien.
Mvg, Peter
Hier meer bekend over?
Gr Dave
-
bedankt, dan kan ik nog even sparen ;)
-
Er staat nog zoveel op het programma dat zal moeten uitkomen, dus ge zult nog heel veel mogen sparen denk ik. ;)
Eric. :)
-
Haha, Dat klopt.
Van Biervliet is erg goed bezig!.
Zit eventueel te denken om mijn ACME Traxx van LTE van de hand te toen en een G2000 aan te schaffen van B-models... Past dan wel weer mooi bij de nog uit te komen Tads
Groet, Tim
-
Bij mijn weten zijn de Tads nooit achter een G2000 ingezet. Binnen België zie je ze meestal achter een 7700 of een e-loc. Tot enkele jaren geleden ook met 5500. Verder worden ze in de diverse kalktreinen naar Duitsland ingezet, dus praktisch elk Duits type e-loc kun je er wel voor zetten.
Mvg, Peter
-
Dus ze zullen sneller achter een Traxx van LTE hangen dan een G2000?
Groet, Tim
-
Ik zou niet weten waarom een LTE loc ooit B Cargo Tads-en zou hebben gereden, nog afgezien van dat hun inzet naar/in Duitsland volgens mij toch echt heel bepekt is met één trein per week. Verder zou ik persoonlijk sowieso eerst eens kijken of er foto's te vinden zijn van bepaalde combinaties voor een investering te doen, maar wie ben ik :D
-
Klopt,
Natuurlijk speur ik internet af om zo natuur getrouw te rijden ;) alleen echt bestaande combinatie's worden bij mij ingezet.
Zelf worden de Traxx LTE's ingezet voor chemie- en vooral graantreinen'
maar een tads zal natuurlijk ook niet misstaan.
Zelf zie ik een paar keer per week een 6400 van DB rijden met een stuk 4 of 5 Tads''en tussen Onnen en Veendam
ook dat is een leuke combi met die van Rocky RAIL.
Groet,
Tim
-
De Tads' en die B-Models maakt zijn modellen van de Belgische wagens. Ze worden alleen binnen België ingezet, met uitzondering van twee wekelijkse treinen naar Oberhausen en eentje naar Hagen, beide in Duitsland. De wagens die je in Noord-Nederland ziet zijn andere.
Mvg, Peter
-
Klopt, :-)
De variant die hier rijd is ook 10 meter langer.
Echter is er wel ooit een sleep tads naar Onnen gesleept.
Zoek maar op youtube, "tads onnen"
De reden voor het bezoek zou ik niet weten, ik vermoed om richting Duitsland te gaan om te beladen te worden. Dit heeft 2 week geduurt met soms wel 2 treinen per dag. Een Voith Maxima liet hier zich hier zijn dienst zien om ze vervolgens naar de grens te brengen
Groet, Tim
-
De Tads'n die nu gemaakt worden hebben wel degelijk in NL gereden zie hier diverse voorbeelden met diverse tractie soorten: https://www.flickr.com/search/?q=tads&w=40624758@N07
-
Hallo Arjen,
Ook dat zijn hele andere wagens. Vergelijk de vorm van de wagen maar eens met hetgene dat B-Models aankondigt.
Mvg, Peter
-
Idd iets andere knik in het plaatwerk....
-
Klopt, :-)
De variant die hier rijd is ook 10 meter langer.
Echter is er wel ooit een sleep tads naar Onnen gesleept.
Zoek maar op youtube, "tads onnen"
De reden voor het bezoek zou ik niet weten, ik vermoed om richting Duitsland te gaan om te beladen te worden. Dit heeft 2 week geduurt met soms wel 2 treinen per dag. Een Voith Maxima liet hier zich hier zijn dienst zien om ze vervolgens naar de grens te brengen
Groet, Tim
http://www.youtube.com/watch?v=yLwwmmpD-To
Als dit het filmpje is wat je bedoelt staat de reden in de tekst die er bij staat ;)
De langere wagens worden ook beladen met DBM en hebben (in mijn tijd in Onnen in elk´geval) het Duitse Mainzlar als bestemming. Deze zijn in model te verkrijgen van Roco.
-
Klopt!
Die bedoelde ik.
Hmm vreemd, want er rijd al vaste dolime trein richting Nedmag. Ik denk dat dit een tijdelijke opdracht is geweest, want nu rijden alleen nog maar een stuk of 4 lange wagens een paar keer heen en weer, plus de gebruikelijke dolime shuttle.
Het klopt dat Roco ze ook heeft. Alleen vind ik ze niet echt mooi omdat ze zo lang zijn. De tads zijn een stukje kleiner.
En als het om details gaat dan wint B-Models
Dank voor de info. Ik had niet verder gekeken bij het filmpje ;)
Groet, Tim
-
Maakt niet uit hoor, mis ook wel eens iets.
vwb de lengte gaat mijn voorkeur ook uit naar de wagens van B-models, laat ze maar komen. Moet nog wel even wennen aan de prijs.
-
Als het goed is heb ik ze nog voor 129.90 per set omdat ik voor 5 mei 2013 de wagons heb besteld.
Moet zeggen dat de wagen die in nürnberg stond wel erg goed uitzag, ook kwa kleine details.
Ik zelf ben regelmatig in aachen west en aan de montzenroute te vinden dus ik zie ze geregeld langskomen.
-
De bruine variant van de TADS is klaar lees ik op de site.
dan zal de groene ook niet meer zolang op zich aten wachten denk ik.
Heb zelf 1 set bruine en sets groene besteld.
Nu wachten op de 151 van roco.
-
Het kan aan mij liggen, maar als ik op sites zoek op alle mooie producten die ik langs zie komen kan ik dus slecht iets vinden over totale aanbod en bijbehorende prijzen.
Waar kan ik een volledig overzicht van producten en prijzen vinden ?
M
-
Hier de downloads voor VB / B-Models: http://www.vanbiervliet.com/downloads.htm (http://www.vanbiervliet.com/downloads.htm)