Doel:€250.00
Donaties:€55.00

Per saldo:€-195.00

Steun ons nu!
Actie: steun €2.50 via de Wim Vink kalender 2021!

Laatst bijgewerkt
op 18-10-2020
Algemeen

De stichting

Recente berichten

NCS 41-50 / NS 7001-7010 in messing / Spoor-0 door FritsT
Vandaag om 23:07:40
Bouw "Bahnhofsvorfeld" door charp
Vandaag om 23:05:10
Projekt 083-338 door 44
Vandaag om 23:03:12
H0 NS modellen van verlichting voorzien: Sneak Preview door Carel Ruysink
Vandaag om 23:02:53
CityNightLine 1:1, 1:87 en 1:160 door Rondje_HO
Vandaag om 22:58:09
Stroomdetectie M-Rails en gebruik UTP bekabeling door Klaas Zondervan
Vandaag om 22:56:45
MRDirect aansturen door JMRI door HansQ
Vandaag om 22:54:22
Baanbouw Bosje77 door bosje77
Vandaag om 22:53:54
Krokettenkarren en restauraties LS models door Rondje_HO
Vandaag om 22:53:09
Een nieuw begin in 0 door roadster36
Vandaag om 22:35:04
Probeersel in schaal 0, als dat maar wat wordt! door roadster36
Vandaag om 22:33:14
Martin's geknoei met groen.. door bosje77
Vandaag om 22:26:40
Minimale lengte terugmeldsectie door VvKan
Vandaag om 22:10:43
Fleischmann DB BR218-452-1 door ron.kraaijkamp
Vandaag om 22:05:59
Koppelen Artitec PEC aan Artitec DE-I door Roy van Dijk
Vandaag om 21:59:16
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door bosje77
Vandaag om 21:57:31
Botsing NMBS trein op losgeslagen goederenwagons door Falcon10
Vandaag om 21:55:21
Nieuwe Noorse baan : Nordlandsbanen: Hell Stasjon - Polarsirkelen door Duits-lijntjefan
Vandaag om 21:54:32
Rocrail gebruikersgroep door ron.kraaijkamp
Vandaag om 21:46:33
Roco Plan V geeft zichzelf andere adresnummers door phdirk
Vandaag om 21:38:18
Pendelbaantje: langzamer optrekken en wel meteen stoppen door PeterC
Vandaag om 21:32:19
To sound of niet to sound door Roy van Dijk
Vandaag om 21:30:34
Station Apeldoorn, op foto's en ansichtkaarten door ApeldoRom
Vandaag om 21:08:15
Roco E50 H0 met ESU LokPilot V4.0 na enige tijd rijden onbestuurbaar door Jan-Peter
Vandaag om 21:01:47
Pola Maxi spoor naar Staatsspoor 626 in 0 door roadster36
Vandaag om 20:33:16
Raadplaatje door Arjen52
Vandaag om 19:55:01
Hulp met een baanplan gezocht. 350/420 H0 door dave89
Vandaag om 19:47:39
Live workshop vanuit Bentink in Apeldoorn 12.30 uur door Patrick1975
Vandaag om 19:38:44
De Hef in N schaal... door Twanvuurens
Vandaag om 19:37:57
Trix C-Gleis ballast kleur door Daan in Las Vegas
Vandaag om 18:53:23
  

Auteur Topic: Van Biervliet/B Models 2014 (h0)  (gelezen 44883 keer)

bollen neus

  • Offline Offline
  • Berichten: 2835
Re: Van Biervliet/B Models 2014 (h0)
« Reactie #60 Gepost op: 22 mei 2014, 17:14:36 »
Er staat nog zoveel op het programma dat zal moeten uitkomen, dus ge zult nog heel veel mogen sparen denk ik. ;)

Eric. :)
Groeten vanuit de atelier van de bolle neuzen en Nohabs,Eric.

NS Diesel

  • Gast
Re: Van Biervliet/B Models 2014 (h0)
« Reactie #61 Gepost op: 22 mei 2014, 17:29:54 »
Haha, Dat klopt.

Van Biervliet is erg goed bezig!.

Zit eventueel te denken om mijn ACME Traxx van LTE van de hand te toen en een G2000 aan te schaffen van B-models... Past dan wel weer mooi bij de nog uit te komen Tads

Groet, Tim

Peter Crossrail

  • Offline Offline
  • Berichten: 633
Re: Van Biervliet/B Models 2014 (h0)
« Reactie #62 Gepost op: 22 mei 2014, 19:26:43 »
Bij mijn weten zijn de Tads nooit achter een G2000 ingezet. Binnen België zie je ze meestal achter een 7700 of een e-loc. Tot enkele jaren geleden ook met 5500. Verder worden ze in de diverse kalktreinen naar Duitsland ingezet, dus praktisch elk Duits type e-loc kun je er wel voor zetten.

Mvg, Peter

NS Diesel

  • Gast
Re: Van Biervliet/B Models 2014 (h0)
« Reactie #63 Gepost op: 22 mei 2014, 21:45:20 »
Dus ze zullen sneller achter een Traxx van LTE hangen dan een G2000?

Groet, Tim

Sicco Dierdorp

  • Piko fan!
  • Offline Offline
  • Berichten: 2682
    • Flickr
Re: Van Biervliet/B Models 2014 (h0)
« Reactie #64 Gepost op: 22 mei 2014, 21:53:38 »
Ik zou niet weten waarom een LTE loc ooit B Cargo Tads-en zou hebben gereden, nog afgezien van dat hun inzet naar/in Duitsland volgens mij toch echt heel bepekt is met één trein per week. Verder zou ik persoonlijk sowieso eerst eens kijken of er foto's te vinden zijn van bepaalde combinaties voor een investering te doen, maar wie ben ik  :D
We hebben een leider die niet wil leiden, een volk dat niet wil volgen en we hebben niet echt een plan (Lubach, 2020)

NS Diesel

  • Gast
Re: Van Biervliet/B Models 2014 (h0)
« Reactie #65 Gepost op: 22 mei 2014, 22:13:23 »
Klopt,

Natuurlijk speur ik internet af om zo natuur getrouw te rijden ;)  alleen echt bestaande combinatie's worden bij mij ingezet.
Zelf worden de Traxx LTE's ingezet voor chemie- en vooral graantreinen'

maar een tads zal natuurlijk ook niet misstaan.

Zelf zie ik een paar keer per week een 6400 van DB rijden met een stuk 4 of 5 Tads''en tussen Onnen en Veendam
ook dat is een leuke combi met die van Rocky RAIL.

Groet,
Tim

Peter Crossrail

  • Offline Offline
  • Berichten: 633
Re: Van Biervliet/B Models 2014 (h0)
« Reactie #66 Gepost op: 23 mei 2014, 01:34:48 »
De Tads' en die B-Models maakt zijn modellen van de Belgische wagens. Ze worden alleen binnen België ingezet, met uitzondering van twee wekelijkse treinen naar Oberhausen en eentje naar Hagen, beide in Duitsland. De wagens die je in Noord-Nederland ziet zijn andere.

Mvg, Peter

NS Diesel

  • Gast
Re: Van Biervliet/B Models 2014 (h0)
« Reactie #67 Gepost op: 23 mei 2014, 07:19:03 »
Klopt, :-)

De variant die hier rijd is ook 10 meter langer.
Echter is er wel ooit een sleep tads naar Onnen gesleept.
Zoek maar op youtube, "tads onnen"
De reden voor het bezoek zou ik niet weten, ik vermoed om richting Duitsland te gaan om te beladen te worden. Dit heeft 2 week geduurt met soms wel 2 treinen per dag. Een Voith Maxima liet hier zich hier zijn dienst zien om ze vervolgens naar de grens te brengen

Groet, Tim

Arjen-V

  • Offline Offline
  • Berichten: 704
  • Internationaal Cargo-MCN
    • http://www.flickr.com/photos/arjenverlaan/
Re: Van Biervliet/B Models 2014 (h0)
« Reactie #68 Gepost op: 23 mei 2014, 14:36:37 »
De Tads'n die nu gemaakt worden hebben wel degelijk in NL gereden zie hier diverse voorbeelden met diverse tractie soorten: https://www.flickr.com/search/?q=tads&w=40624758@N07
Schaal 1:1 analoog Tijdperk V/VI. En Duisterhuizen  1:87 digitaal Tijdperk V/VI met Multimaus.
Bekijk ook eens de door mij gemaakte en gereden Cabineritten op: https://www.youtube.com/channel/UChuGR8MaMjYiE29gUXZpKQA

Peter Crossrail

  • Offline Offline
  • Berichten: 633
Re: Van Biervliet/B Models 2014 (h0)
« Reactie #69 Gepost op: 23 mei 2014, 15:50:20 »
Hallo Arjen,

Ook dat zijn hele andere wagens. Vergelijk de vorm van de wagen maar eens met hetgene dat B-Models aankondigt.

Mvg, Peter

Arjen-V

  • Offline Offline
  • Berichten: 704
  • Internationaal Cargo-MCN
    • http://www.flickr.com/photos/arjenverlaan/
Re: Van Biervliet/B Models 2014 (h0)
« Reactie #70 Gepost op: 23 mei 2014, 16:03:09 »
Idd iets andere knik in het plaatwerk....
Schaal 1:1 analoog Tijdperk V/VI. En Duisterhuizen  1:87 digitaal Tijdperk V/VI met Multimaus.
Bekijk ook eens de door mij gemaakte en gereden Cabineritten op: https://www.youtube.com/channel/UChuGR8MaMjYiE29gUXZpKQA

Arjan6511

  • Offline Offline
  • Berichten: 2862
Re: Van Biervliet/B Models 2014 (h0)
« Reactie #71 Gepost op: 23 mei 2014, 16:33:29 »
Klopt, :-)

De variant die hier rijd is ook 10 meter langer.
Echter is er wel ooit een sleep tads naar Onnen gesleept.
Zoek maar op youtube, "tads onnen"
De reden voor het bezoek zou ik niet weten, ik vermoed om richting Duitsland te gaan om te beladen te worden. Dit heeft 2 week geduurt met soms wel 2 treinen per dag. Een Voith Maxima liet hier zich hier zijn dienst zien om ze vervolgens naar de grens te brengen

Groet, Tim

http://www.youtube.com/watch?v=yLwwmmpD-To

Als dit het filmpje is wat je bedoelt staat de reden in de tekst die er bij staat  ;)

De langere wagens worden ook beladen met DBM en hebben (in mijn tijd in Onnen in elk´geval) het Duitse Mainzlar als bestemming. Deze zijn in model te verkrijgen van Roco.
Groeten, Arjan

NS Diesel

  • Gast
Re: Van Biervliet/B Models 2014 (h0)
« Reactie #72 Gepost op: 23 mei 2014, 16:55:29 »
Klopt!

Die bedoelde ik.

Hmm vreemd, want er rijd al vaste dolime trein richting Nedmag. Ik denk dat dit een tijdelijke opdracht is geweest, want nu rijden alleen nog maar een stuk of 4 lange wagens een paar keer heen en weer, plus de gebruikelijke dolime shuttle.

Het klopt dat Roco ze ook heeft. Alleen vind ik ze niet echt mooi omdat ze zo lang zijn.  De tads zijn een stukje kleiner.
En als het om details gaat dan wint B-Models

Dank voor de info. Ik had niet verder gekeken bij het  filmpje ;)

Groet, Tim

Arjan6511

  • Offline Offline
  • Berichten: 2862
Re: Van Biervliet/B Models 2014 (h0)
« Reactie #73 Gepost op: 23 mei 2014, 16:59:51 »
Maakt niet uit hoor, mis ook wel eens iets.

vwb de lengte gaat mijn voorkeur ook uit naar de wagens van B-models, laat ze maar komen. Moet nog wel even wennen aan de prijs.
Groeten, Arjan

W. Thomas

  • Offline Offline
  • Berichten: 1114
  • 145 025 met de ambrogio KLV door Köln süd
    • flickr foto's van treinen
Re: Van Biervliet/B Models 2014 (h0)
« Reactie #74 Gepost op: 23 mei 2014, 17:42:29 »
Als het goed is heb ik ze nog voor 129.90 per set omdat ik voor 5 mei 2013 de wagons heb besteld.

Moet zeggen dat de wagen die in nürnberg stond wel erg goed uitzag, ook kwa kleine details.
Ik zelf ben regelmatig in aachen west en aan de montzenroute te vinden dus ik zie ze geregeld langskomen.
Keine Minsch dä es perfek'

Voor al mijn treinen foto's http://www.flickr.com/photos/37440353@N08/
en mijn modelbaan in aanbouw
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,37661.0.html