... aangezien als ik voor 3 rail zou gaan ik eigenlijk alles heb behalve rails om te starten, terwijl ik nu voor 2 rail kies ik echt alles moet kopen voor ik ook maar 1 treintje kan laten rijden.
Maar bon hier gaat het over 2 rail VS 3 rail en ik ben nu wel van mening dat 2 rail the way to go is voor mij en voor wat ik zoek, alleen is daarmee de kous niet af ook binnen dat segmet is de keuze enorm, maar ook daar geraak ik nu wel uit
Hier een bekeerling. Ben 3 jr. terug overgestapt van 3 naar 2rail. Heb de nodige ervaring met Marklin, M en K-rail. Mijn overstap was ingegeven door de beperkte rail geometrie..... Verder is het een kwestie van smaak en daar valt niet over te twisten. Gr, Ben.
Echter als zou 2rail storing gevoeliger t.o.v. 3rail zijn is echt een fabeltje.
Zeer beperkt. Het boogwissel is R1, het slanke wissel kan er nog net mee door. En ik wilde geen code 100 meer. C-rail is nooit een optie geweest. Ben aan de slag gegaan met Tillig en dat valt goed.Maar zoals je zegt: over smaak valt niet te twisten. Gr, Ben.
Ik heb daar uuuuren mee gespeeld, ik sliep ineen stapelbed waar het onderste bed omgebouwd was tot treinplank, decoratie is er nooit geweest.
En ik wilde geen code 100 meer. C-rail is nooit een optie geweest. Ben aan de slag gegaan met Tillig en dat valt goed.
Kleine correctie: M boogwissel is geen R1. Het maakt een overgang in een boog van R2 naar R3 en omgekeerd. R1 is de industrieboog 45c.