Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Al mijn goede ideeën... door Karst Drenth
Vandaag om 11:42:58
NTM P1 in Schaal-1 door MaraNCS
Vandaag om 11:39:38
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 11:35:28
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 11:33:00
Rio Grande Southern - Lizard Head Pass door Hans GJ
Vandaag om 11:30:20
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:27:15
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 11:03:05
Bauarbeiten im gange door Dave.......
Vandaag om 10:55:26
Variaties op Station Zetten Andelst in HO door Duikeend
Vandaag om 10:54:40
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 10:42:29
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door BartvD
Vandaag om 09:32:19
Onze Nederlandse Stoomlocomotieven (nieuwe druk) door R v/d Hoven
Vandaag om 09:24:48
Internationale Spoor 0 en 1 dagen in Gießen, 23 en 24 maart, 2024 door bernhard67
Vandaag om 08:42:53
De Hondsrugbaan door mass am see
Vandaag om 08:15:11
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 08:00:19
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door J. Moors
Vandaag om 01:00:05
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door WimM
Vandaag om 00:42:50
Raadplaatje door Magic
27 maart 2024, 23:27:03
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ronald Halma
27 maart 2024, 23:17:30
Bouw van materieel 40 treinstellen door Pauldg
27 maart 2024, 22:45:06
Martijn's rariteitenkabinet door Martijn193
27 maart 2024, 22:30:17
Beekdaelen in H0 door Link
27 maart 2024, 22:17:23
Les Billards du Vivarais door Hans1963
27 maart 2024, 22:08:52
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door BrightonBelle
27 maart 2024, 21:57:24
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
27 maart 2024, 21:47:16
Lima Koploper ombouwen door Menno 1846
27 maart 2024, 21:31:51
Piko NS 2015 stroomafname probleem door brutus
27 maart 2024, 21:16:45
Zwederbaan door nighttrain1
27 maart 2024, 20:44:09
opbouw treinbaan weer opgepakt door teun van drunen
27 maart 2024, 19:21:25
PB models: koplopers (voorbespreking) door Marnit
27 maart 2024, 18:58:04
  

Auteur Topic: Wie twijfelde nog aan de kwaliteit van Fleischmann?  (gelezen 10484 keer)

MartOnTheWeb

  • Offline Offline
  • Berichten: 859
    • MartOnTheWeb
Wie twijfelde nog aan de kwaliteit van Fleischmann?
« Gepost op: 11 juli 2006, 11:38:31 »
Tijdens een langdurige 'Stresstest' is een Fleischmann diesellocomotief serie 218 als winnaar uit de bus gekomen.
De locomotief was goed voor bijna 3000 km.
De eerste afvaller liet het al na 537 km afweten.

Meer weten: http://www.fleischmann-ho.nl/index-5.htm
Het is voorbij. Eens houd het op.
Na ruim 60 jaar komt er einde aan de modelspoorhobby!

mmhajvth

  • fulltime busy
  • Offline Offline
  • Berichten: 3272
  • IC met 1762+1773 op Ht richting Mt op 23-4-06
    • Markenburg
Re: Wie twijfelde nog aan de kwaliteit van Fleischmann?
« Reactie #1 Gepost op: 11 juli 2006, 11:43:12 »
Interesante test!
En een hoop kilometers!  ;)

Ik rijd NS en zo realistisch mogelijk, dus die van mij moeten wel eens kapot zijn  ;D
Maar desondanks heb ik wel een aantal FL* modellen

Met vriendelijke groet,

Mark
love to build realistic     let's be kind.

Davy

  • Gast
Re: Wie twijfelde nog aan de kwaliteit van Fleischmann?
« Reactie #2 Gepost op: 11 juli 2006, 13:11:07 »
Marklin was tweede met ruim 2500 km. Al is de vijfpolige motor in het huidge assortiment niet meer overheersend. Ben benieuwd hoeveel km een klokankermotor zou kunnen halen. Of een loc met de nieuwe sinusmotor.

Brawa derde met ruim 2200 km
Roco vierde met bijna 1600 km


En dan helemaal onderaan was Piko.
De Piko loc haalde met 2 motoren maar 537 km.

Opvallend is dat de twee oudste merken ook als beste uit de bus komen.
En dat goedkoop ook gevolgen heeft voor de kwaliteit.
« Laatst bewerkt op: 11 juli 2006, 13:28:57 door Davy »

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 25180
    • Pagina van klaas
Re: Wie twijfelde nog aan de kwaliteit van Fleischmann?
« Reactie #3 Gepost op: 11 juli 2006, 13:38:46 »
Ben benieuwd hoeveel km een klokankermotor zou kunnen halen.
De levensduur van een klokankermotor wordt sterk bepaald door het gebruik. Faulhaber geeft bij nominaal toerental en niet te zware belasting een levensduurverwachting van 1000 uur. Dus reken maar uit.

Durksz

  • Offline Offline
  • Berichten: 141
  • H0e - smalspoor
Re: Wie twijfelde nog aan de kwaliteit van Fleischmann?
« Reactie #4 Gepost op: 11 juli 2006, 15:49:43 »
ik wist het wel....... ;)
Fleischmann heeft nu definitief de beste motor.

@ davy, de oudste merken hebben de meeste tijd gehad om hun motoren door te ontwikkelen en te verbeteren.

tis niet verrassend dat piko de minste km. aan kan, matig motortje.

Hedzer

Jean_Hoogstad

  • Offline Offline
  • Berichten: 59
Re: Wie twijfelde nog aan de kwaliteit van Fleischmann?
« Reactie #5 Gepost op: 11 juli 2006, 17:29:29 »

Het woord 'kwaliteit' in de titel wordt verward met het woord 'duurzaam'.

Wat getest is, is de 'duurzaamheid' van motor en aandrijving en dat is slechts een aspect van 'kwaliteit'.
Fleischmann is in deze test de winnaar in duurzaamheid.
   
Voor het predikaat 'beste kwaliteit' moet m.i. meer van de loc getest en beoordeeld worden.
Of leg ik nu zout op de slakken?   ;)


Groet,
Jean

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 25180
    • Pagina van klaas
Re: Wie twijfelde nog aan de kwaliteit van Fleischmann?
« Reactie #6 Gepost op: 11 juli 2006, 17:53:48 »
Jean,
wat mij betreft sla je de spijker op zijn kop.
Ik vind zo'n test wel interessant, maar ik ben er niet echt van onder de indruk.

marco

  • Offline Offline
  • Berichten: 581
Re: Wie twijfelde nog aan de kwaliteit van Fleischmann?
« Reactie #7 Gepost op: 11 juli 2006, 17:55:56 »
deze test zegt helemaal niets over de gebruikte motoren in het algemeen want daar is het aantal geteste motoren te klein voor. De enige conclusie die ik kan trekken is dat van de vier geteste motoren de Fleischmann er als beste uitkomt, niets meer, niets minder.

groet,
marco-
Oldskool Fleischmann H0 Tandradbaan & NS TP 3/4.

tons

  • Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
  • Berichten: 5
    • D.E.T.S.
Re: Wie twijfelde nog aan de kwaliteit van Fleischmann?
« Reactie #8 Gepost op: 11 juli 2006, 17:56:39 »
Als je het dan toch over slakken hebt. Als iedereen nu is ga berekenen hoeveel rondjes dat op zijn baan is.

Bij 537.000m en een rondje van 10m, blijven er 53.700 rondjes te rijden over. Ik weet niet hoe het met jullie zit maar als ik 'm binnen een jaar stuk zou willen hebben moet ik iedere dag 147 rondjes rijden. Dat ga ik niet halen.

Duurzaamheid is prima maar het moet wel praktisch blijven.
N-thousiast

mmhajvth

  • fulltime busy
  • Offline Offline
  • Berichten: 3272
  • IC met 1762+1773 op Ht richting Mt op 23-4-06
    • Markenburg
Re: Wie twijfelde nog aan de kwaliteit van Fleischmann?
« Reactie #9 Gepost op: 11 juli 2006, 18:14:52 »
Daarom,... en voor die enkele idi**t die dat toch doet, kan een locje in de meeste gevallen ook nog wel gerepareerd worden.
Mocht het echt het einde zijn, kan je altijd nog overwegen een werkplaats te maken op je baan met echte miniatuur loc's met echte miniatuur brokken/defecten..  ;D

Met vriendelijke groet,

Mark
love to build realistic     let's be kind.

René

  • Smalloot in de volle breedte
  • Offline Offline
  • Berichten: 2515
  • Team Mitropa
Re: Wie twijfelde nog aan de kwaliteit van Fleischmann?
« Reactie #10 Gepost op: 11 juli 2006, 19:03:40 »
Zo'n test zegt mij niet veel.

Als je zo'n test nu eens echt goed uit zou voeren dan waren er van de onderzochtte merken meer verschillende locs en per model meerdere exemplaren.

Bij zo'n test zou wel eens kunnen blijken dat niet altijd hetzelfde merk als beste uit de bus komt en dat er wel eens aanzienlijke verschillen kunnen zijn tussen de modellen van één merk. Op die manier is ook erg goed te zien wat de spreiding is.
René Wolf, bekijkt het breed en spoort smal
www.rwfoto.nl

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re: Wie twijfelde nog aan de kwaliteit van Fleischmann?
« Reactie #11 Gepost op: 11 juli 2006, 19:12:42 »
Ik vind het wel een omslachtige methode om je flenzen naar RP-25 af te draaien... ;)
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

vt175

  • Offline Offline
  • Berichten: 358
  • Diespe
    • Model4rail
Re: Wie twijfelde nog aan de kwaliteit van Fleischmann?
« Reactie #12 Gepost op: 11 juli 2006, 19:19:16 »
Ik vindt het een goede test, alleen wat heb je er aan ???
Je weet nu dat deze F* lok het langst heeft gereden.
Maar deze lok doet het niet meer, net als de overige geteste modellen.

Aan zulke destructieve testen heb je als gebruiker niet zo veel  :'(.

Als gebruiker heb je er meer aan een verwachte levensduur op basis van statistische gegevens verkregen uit een groot aantal testen.
Je kan dan zelf ook nog met de lok rijden  ;D

Jeroni

  • BAM!
  • Offline Offline
  • Berichten: 2132
  • Créateur du corridor
Re: Wie twijfelde nog aan de kwaliteit van Fleischmann?
« Reactie #13 Gepost op: 11 juli 2006, 19:55:10 »
Nouja, je leest dat bericht, en je denkt: grappige test. Toevallig blijkt dat de Fleischmann loc het 't langst volhield. Lekker belangrijke informatie als je toevallig een Piko-trein wilde gaan kopen.

"Wat heb je aan zo'n test"

Nou niks natuurlijk. Het was volgens mij ook geen test voor de gemiddelde gebruiker van treintjes. Gewoon publiciteit. En in deze voor Fleischmann een leuke opsteker.

Ik neem ook aan dat de (soms blijk gevend van enige kleine frustraties/wenkbrauwfronsingen) titel van dit topic enige vraagtekens opriep. Ik vond de titel persoonlijk niet echt erbij passen want -zoals inderdaad al gezegd- het zegt niks over de kwaliteit van de Fleischmann loc. Die reed toevallig 't langste......misschien was de Piko wel een "maandagmorgen-loc".

Gr

J


OskarKCS

  • Offline Offline
  • Berichten: 150
  • Car System Baantje
Re: Wie twijfelde nog aan de kwaliteit van Fleischmann?
« Reactie #14 Gepost op: 11 juli 2006, 20:25:42 »
Er word inderdaad de duurzaamheid van deze motor mee bewezen maar als je na zoveel jaar nog steeds maar een motortje op een draaistel levert vind ik het nou niet echt geweldig. :-[

Als ik mijn F 1200 vergelijk met mijn Roco 1600 ( cardan aandrijving met middenmotor en vliegwiel en op ALLE assen aangedreven) en naar o.a. de wegligging kijk dan ga ik toch voor Roco. Of de een meer kilometer aflegt boeit me niet zo.
Een foutloos verleden is géén garantie voor een foutloze toekomst!