Hey Thijs,Dank je voor het recept. Ik ga die Valejo eens proberen.Ik zag trouwens dat je een plaatsgenoot bent Dit draadje gaat iig in mijn archief voor het moment dat ik mijn sprinter(s) ga aanpakken.Jakop
Mooi stukje werk, maar bij mij weten heeft de tussenbak van de Sprinter toch ook drie deuren ?Ik zie er hier maar twee, of heb ik wat gemist ?
Ben benieuwd naar het resultaat! Valt en staat in mijn ogen altijd met het spuitwerk! Overigens erg jammer dat die tussenbakken van Mastica zo moeilijk te verkrijgen zijn. Zag vandaag in Houten er een liggen, al gebouwd en verschrikkelijk slecht met de kwast geverfd voor het luttele bedrag van 65Euro
En ik me maar afvragen of ik de enige was die dat spul in het vizier had om te gebruiken voor NS-geel en reclamebaanblauw...Vraagje: ik moet dat spul zo'n beetje in het cupje druppelen en er meteen mee gaan spuiten om uitharden tegen te gaan: hoe doe jij dat?
De verf heeft inderdaad de neiging op snel te drogen, bepaalde kleuren zijn ook eigenlijk te dik, of toevallig bij sommige potjes.
Om ophoping van verf in het mondstuk te voorkomen is het belangrijk om eerst wat lucht te laten gaan, dan de verf en ook weer eindigen met lucht. (Lucht - Verf - Lucht). Zo voorkom je spetters of uitdroging in het mondstuk. Verder als het wat dikker is kan het verdund worden met Vallejo Thinner, het schijnt dat kraanwater of gedestilleerd water net zo goed werkt. Ikzelf heb dat nog niet uitgeprobeerd.
Neen, in de verbouwde vlaflipversie heeft de eerste klasse rood/oranje achtige bekleding, de tweede klasse is blauw met een motiefje. Bij de originele versie was de tweede klasse rode skai, de eerste klasse was bekleed met stof in een iets andere rood met grijze hoofdsteunen als ik het goed heb.
Zelfs spuit ik met 1,2 tot 1,3 bar. De spuitafstand weet ik niet eens precies maar zal haast wel overeenkomen. Het is bij mij meer het probleem dat ik er een stuk mee spuit en ik even, om wat voor reden voor een seconde of 5-10 het spuiten moet onderbreken.Daarna lukt verder spuiten vaak niet: ik moet de druk even opvoeren en weer terugdraaien of een druppel water zo goed mogelijk mengen met de verf in het cupje om er weer mee te kunnen werken.Nu probeer ik me te herinneren of ik het al eens met m'n Evolution geprobeerd heb, maar volgens mij wel (het veel kleinere cupje deed me besluiten het eens met dat Vallejo spul te proberen omdat het veel fijner doseerde: bij m'n Badger 150 morste ik vaak verf vanuit het cupje (toegegeven, dat zat vaak wat voller dan nodig was, maar erg handig heb ik de badger met mijn formaat handen, nooit gevonden)
Hoi Thijs,In het boek elektrische treinen in Nederland deel 3 staat op pagina 125 o.a. een plattegrond van een tussenbak. Mocht je dat boek niet hebben, dan kan ik die pagina wel voor je scannen. Ik volg je werkzaamheden op de voet, ben zelf ook een tijdje geleden begonnen met dit rijtuig, maar door verschillende oorzaken niet verder af kunnen maken.Groeten,Bart
Dit is de tweede keer dat ik dit verhaal typ. Ik was net met de laatste zin bezig en ik klik zo alles weg... Dus nu maar een ´verkorte´versie .