De combinatie diesel en elektrisch is voornamelijk interesant voor regios waar lang niet overal een waslijn hangt. Dat je de US en UK als voorbeelden noemt is dan ook wel heel typerend, daar komt die situatie veel voor.In en om Nederland komt die situatie niet veel voor.
De moderators hebben in dit draadje een aantal malen dringend gevraagd om ons tot de NS te beperken zoals in de titel, dus door aan dat verzoek te voldoen houdt de wereld feitelijk op bij Venlo.Groeten, Alexander
NS ?In Brussel is besloten dat de reizigersdiensten van de NS moeten worden opgesplitst en daarna een aanbestedingscircus moet worden begonnen.Aangezien dat in Nederland weer eens een gigantische faal gaat worden, met leuke verdiensten voor juristen, zijn we al weer heel wat jaartjes verder, met de vraag wie gaat dat / wat betalen.Groeten, Alexander
Het huidige net wordt gevoed uit het 10kV AC net van bijvoorbeeld Enexis, dat gaat dan ook niet meer op.
Denk maar aan de complete lijn uitschakeling die ProRail kent op de paar 25kV lijnen die we gebruiken als er wat gebeurt, bijvoorbeeld aanrijding of brand.Bij 3kV DC kunnen we gewoon in gedeelten schakelen, ook lastig voor reizigers en goederen, maar we kunnen nog redelijk rijden.(De OS en SS staan redelijk dicht bij elkaar, dus we kunnen makkelijk sectioneren)
Ik zou als onderneming dan toch voor de goedkoopste gaan, wat overigens al aardig doeltreffend is, behoorlijk meer vermogen.Langzaam stapt ProRail al omhoog naar 8000 Amp bij 1,8kV, als we dan de spanning dan ook nog kunnen verhogen naar 3kV, dan is het af te nemen vermogen toch al aardig verhoogd.
Waarom niet?