Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Overweg aanrijding Meteren donderdag 30 okt door BrightonBelle
Vandaag om 23:25:16
Lodewickshaven door Wim Vink
Vandaag om 23:11:40
Pfarrerwinkel bahn door Wim Vink
Vandaag om 23:09:28
Raadplaatje door Lars Smelter
Vandaag om 23:00:20
Roco 1200 DCC Sound ratelende aandrijving. door spock
Vandaag om 23:00:03
Fleischmann SGMm Deurrubbers? door Duikeend
Vandaag om 22:58:17
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door prutser
Vandaag om 22:56:41
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door prutser
Vandaag om 22:44:17
Station Roodeschool door Benelux795
Vandaag om 22:43:46
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door RetroJack
Vandaag om 22:18:36
Rangeren met een pec door Noordernet
Vandaag om 22:17:15
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 22:13:40
Märklin 2025 door Modellbahnwagen
Vandaag om 22:01:23
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 21:41:33
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Klaas Zondervan
Vandaag om 21:39:30
US diorama in H0 door Spoor010
Vandaag om 21:39:03
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Mitchell
Vandaag om 21:35:10
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Karben
Vandaag om 21:27:58
Rondom Charlois door Arjen52
Vandaag om 21:23:10
mDDM, waarom 3 draaistellen? door Duvel
Vandaag om 20:40:07
NS 8100 in 0 door rolfm
Vandaag om 20:22:16
Wat spoor 1 brouwsels door Frits C
Vandaag om 20:20:29
PPM kranen van Strukton door Eric B
Vandaag om 19:37:07
vrijgavecode z21 centrale door AlbertG
Vandaag om 18:43:56
Bauarbeiten im gange door MaraNCS
Vandaag om 18:05:28
Fotodijkje en fotodiorama door Eric B
Vandaag om 17:59:44
Lasersnijder voor karton door Frits C
Vandaag om 17:41:28
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 17:07:25
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 16:57:43
ACME 2024 met NS ICNG! door VAM65
Vandaag om 16:47:56
  

Auteur Topic: Nederlands spoorplan  (gelezen 16349 keer)

Wil uit ZO drenthe

  • Offline Offline
  • Berichten: 435
Re: Nederlands spoorplan
« Reactie #45 Gepost op: 07 November 2014, 22:02:39 »
Het kruiswissel links kan ook nog een rails worden op geschoven.
Rechts liggen er twee wissels vlak achter elkaar, een naar rechts en een naar links. Waarom? Een drieweg wissel is handiger.
Dan zou je sporenplan er zo uit kunnen zien:


De reden, waarom ik je dit voorleg, is, omdat treinen langs een perron staan. Ze staan niet langs een perron gepropt met de uiteinden net aan langs het perron en er kunnen nu langere treinen langs het perron staan.

Ik heb nog een ideetje voor je goederen sporen, dat ga ik nu uitwerken.

Groetjes
Wil
De nieuwe treintafels staan op hun plek. De eerste rails ligt er

Wil uit ZO drenthe

  • Offline Offline
  • Berichten: 435
Re: Nederlands spoorplan
« Reactie #46 Gepost op: 07 November 2014, 22:28:53 »
Hier is die:


Bij C wordt de locomotief los gekoppeld. Die kan nu bij A via B naar D. Nu kan een rangeer locomotief de wagons over de andere sporen verdelen. Net als bij de echte spoorwegen zijn locomotieven duur, dus die laten ze (en ik) niet een lange tijd werkeloos staan, totdat het aankomst spoor leeg is. Zo is er ook meer ruimte voor huisjes etc.

Groetjes
Wil
« Laatst bewerkt op: 09 November 2014, 09:37:30 door Stuurman Wil. Reden: Er stond:via B naar C. Het moet zijn via B naar D. »
De nieuwe treintafels staan op hun plek. De eerste rails ligt er

Toroque

  • Offline Offline
  • Berichten: 285
Re: Nederlands spoorplan
« Reactie #47 Gepost op: 08 November 2014, 19:16:58 »
Dankje voor de tips! Ik ga zo morgen verwerken. En dan kan ik spoor bij gaan shoppen!

Toroque

  • Offline Offline
  • Berichten: 285
Re: Nederlands spoorplan
« Reactie #48 Gepost op: 09 November 2014, 10:25:59 »
Zo moet hij gaan worden dan :D


Toroque

  • Offline Offline
  • Berichten: 285
Re: Nederlands spoorplan
« Reactie #49 Gepost op: 03 December 2015, 23:08:33 »
Ik ben na een hele periode met testen en proberen van koploper weer begonnen aan het ontwerpen van een baanplan. Ik vond het vorige plan iets te druk... er bleef voor mijn gevoel zo weinig ruimte over om scenery te bouwen. na wat gepuzzeld. ik ben benieuwd of er nog tips zijn (y)

Schaduw station(nivo 0):


Station (top laag nivo 20/25)


Bij het top laag heb ik station met de mogelijkheid om kop te maken. De sporen rechts en link dalen naar 20 cm hoogte van schaduw station zodat ze uit het zicht het spiraal in kan(grijze vlak). Ik denk alleen dat er nog in de bocht wissels bij moeten zodat er naar elk spoor gereden kan worden.... ::)

Gr Dirk

Frans Peeters

  • Offline Offline
  • Berichten: 1490
  • Gelukkig voor mij zit de laatste gek nog niet vast
Re: Nederlands spoorplan
« Reactie #50 Gepost op: 04 December 2015, 11:53:33 »
Een al zo vaak gemaakte opmerking: kom eens los van de rand van je plaat met je sporen.

Leg je station eens diagonaal en laat de linkerbocht andersom draaien en verborgen achter je station naar de spiraal lopen. De aansluiting naar de spiraal is al verdekt, dat kan dan zeker geen probleem zijn.
Frans
2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes
MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be -
Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem (B) op 18 & 19 Oktober 2025

OlivierV

  • Offline Offline
  • Berichten: 666
  • Idioot op een skateboard
Re: Nederlands spoorplan
« Reactie #51 Gepost op: 05 December 2015, 09:30:08 »
Een al zo vaak gemaakte opmerking: kom eens los van de rand van je plaat met je sporen.

Leg je station eens diagonaal en laat de linkerbocht andersom draaien en verborgen achter je station naar de spiraal lopen. De aansluiting naar de spiraal is al verdekt, dat kan dan zeker geen probleem zijn.
Om nog maar te zwijgen van die korte bochten ...
AMSAC - Flickr
H0 - DCC - NMBS/CFL