... en in 2021 al weer vervangen worden door nieuwe hogesnelheids treinstellen...
Met de aanschaf van deze loks heeft NS mogelijk ook een opvolger voor de 1700. Als er nieuwe treinstellen zijn gekomen, kunnen deze TRAXX'en weer in de plaats komen van de 1700. Zodat men gelijk lokken heeft die ETCS-vaardig zijn, iets wat in de toekomst toch wel gaat gebeuren in Nederland denk ik.
Met een omzet van 288 miljoen wel een beetje een flut site..
Toch wel apart dat NS nu 19 nieuwe locs koopt die eind 2015 gaan rijden (planning) en in 2021 al weer vervangen worden door nieuwe hogesnelheids treinstellen.Dat wordt dus gigantisch afschrijven over die zes jaar.Ik ben uiteraard helemaal niet thuis in de huur of lease markt maar je zou toch zeggen dat die locs wel "even" gehuurd kunnen worden ?Dat doen we uiteindelijk met de huidige 186 ers ook.Apart. Met een vectron hadden we ook 200 kunnen rijden. Die combineren met de eerder afgevoerde ick. Staan nog in nijmegen en zijn geschikt voor 200