Maar het zijn helemaal geen treinstellen.Dirk
DDZ zoals het nu rijdt is een beetje een buitenbeentje: het zijn in bedrijf treinstellen geworden, maar dan wel met buffers en normaal stoot- en trekwerk. Van alles net niks zeg maar
En nog zo'n mooie uitspraak:"Vermoedelijk is er sprake van een „spontane ontkoppeling van twee treinstellen”, zei een woordvoerder van de NS."Mag toch hopen dat ze dat inderdaad niet express doen
Er moeten wc's ingebouwd worden, want DDZ heeft wc's....? Prima beredenering...En wat hier eerder is gezegd, dit is heel anders dan de breuk van eerder, dat was tussen twee rijtuigen waar iemand zich dus in de overgang zou kunnen bevinden, in dit geval niet. Appels en peren vergelijken noemen we dat.Bij mat'54 kwam het in het begin wel eens voor dat een treinstel spontaan ontkoppelde omdat de conducteur in een van de cabine's z'n voet per ongeluk op de ontkoppelknop zette, daarvoor is later een extra kraan in de leiding gezet, die moet eerst open voor je kan ontkoppelen (gaat met lucht), maar ik begrijp uit een eerder verhaal dat dat hier niet kan beurt zijn?Groeten Edwin
Euh, d'r hangen automatische BSI koppelingen aan hoor.
Nu maar wachten tot de Onderzoeksraad voor Veiligheid adviseert om op elk balkon een keukentrapje mee te voeren.
De NRS schijnt het als enige Nederlandse spoorwegmaatschappij toegepast te hebben. Dus voor 1890.Eelco
Sinds de renovatie zijn het treinstellen, mede omdat de oorspronkelijke stuurstroomsleutel en rijrichtingssleutels niet meer meegenomen te hoeven worden naar de andere zijde (die zitten nu vast in het blok).