Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door Martin Welberg
Vandaag om 19:22:07
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 19:18:29
Dat overkomt mij niet. door Eric B
Vandaag om 19:02:10
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Bert55
Vandaag om 18:57:14
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door ES44C4
Vandaag om 18:55:53
Göhrener Viaduct door MaraNCS
Vandaag om 18:55:13
Raadplaatje door ArjanB
Vandaag om 18:46:44
Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg door Eric v C
Vandaag om 18:42:35
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Hans van de Burgt
Vandaag om 18:33:51
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door RobVille
Vandaag om 18:32:07
Microstepper motoren voor armseinpalen door bellejt
Vandaag om 18:05:26
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank103
Vandaag om 17:56:15
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Prutsert
Vandaag om 17:31:09
Roco 69139 NS Plan V SOUND AC door VAM65
Vandaag om 17:25:53
Sfeer op je modelbaan door Stieven76
Vandaag om 17:24:50
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door Ronald69
Vandaag om 17:10:54
Roco Plan T door 008200
Vandaag om 16:56:37
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 16:24:13
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
Vandaag om 16:10:26
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door wob
Vandaag om 16:06:34
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door saskia
Vandaag om 15:53:42
Stationsplein Baden Baden door Dion
Vandaag om 15:30:55
NS 1700 transfers door Gerco van Beelen
Vandaag om 15:12:09
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door Dion
Vandaag om 15:05:44
Draaischijf uit de 3D-printer en met Arduino besturing door Joz
Vandaag om 14:14:39
Fleischmania Nostalgia door hervé
Vandaag om 14:01:26
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door spoorzeven
Vandaag om 13:43:53
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door thevandijks
Vandaag om 12:39:54
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door j.ossebaar
Vandaag om 11:51:04
Pimpen Rivarossi DD-AR door Chiel
Vandaag om 11:49:12
  

Auteur Topic: Passagiers met ladders geëvacueerd uit losgeschoten trein  (gelezen 13529 keer)

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4556
Re: Passagiers met ladders geëvacueerd uit losgeschoten trein
« Reactie #30 Gepost op: 13 December 2013, 19:02:47 »
Over generaliseren gesproken...  :-\

Eelco (oud SvJ-er)

Ik heb er ook gezeten, maar jij weet ook dat je een sprekende kop moet hebben. Dat journalisten steeds vaker een freelancer worden en zichzelf dus moeten verkopen en dus echt nieuws moeten hebben. Daardoor maken ze vaak iets groter dan het is. Los daarvan is de informatie vaak niet kloppend of niet geheel. Althans dat is wat ik merk als het over spoor(vervoer) gaat. Daarom ga ik er gemakshalve vanuit dat dat bij andere onderwerpen niet anders is.

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11644
    • Mijn fotoarchief
Re: Passagiers met ladders geëvacueerd uit losgeschoten trein
« Reactie #31 Gepost op: 13 December 2013, 19:07:29 »
Dat is wel heel erg gemakshalve...

Wanneer zat jij op de SvJ?

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4556
Re: Passagiers met ladders geëvacueerd uit losgeschoten trein
« Reactie #32 Gepost op: 13 December 2013, 20:09:05 »
Waarom is dat gemakshalve?

Tot vorig jaar.

Edwin2121992

  • Offline Offline
  • Berichten: 958
Re: Passagiers met ladders geëvacueerd uit losgeschoten trein
« Reactie #33 Gepost op: 13 December 2013, 20:39:59 »
Wat is er mis met de titel? Dat je het op twee manieren kan lezen is toch niet meteen een probleem... als de titel luidt 'Koeien met ladders uit sloot geholpen' snapt iedereen toch ook waar we het over hebben, daarnaast staat er bij het artikel een plaatje van de trein met ladders bij de deuren en uitstappende passagiers, duidelijk genoeg lijkt me. Wat een geneuzel :-X

Groeten Edwin.

mDDM

  • Offline Offline
  • Berichten: 1046
Re: Passagiers met ladders geëvacueerd uit losgeschoten trein
« Reactie #34 Gepost op: 13 December 2013, 21:11:59 »
Waarom de reizigers met ladders laten uitstappen en niet gewoon met beide treinstammen afzonderlijk (voorzichtig) doorgereden naar het volgende station?

vrijbuiter55

  • De wijzen komen uit het oosten, zeggen ze.
  • Offline Offline
  • Berichten: 453
Re: Passagiers met ladders geëvacueerd uit losgeschoten trein
« Reactie #35 Gepost op: 13 December 2013, 21:23:08 »
Waarom makkelijk doen, als het moeilijk kan ???

SBBcargo

  • Offline Offline
  • Berichten: 657
Re: Passagiers met ladders geëvacueerd uit losgeschoten trein
« Reactie #36 Gepost op: 13 December 2013, 21:37:33 »
Op het journaal heb ik geen ladders gezien  ;D wel nette trapjes met leuningen  ;). Zijn die altijd aanwezig in die treinstellen  ???

Marius.
Marius

Bert van Gelder

  • Offline Offline
  • Berichten: 4385
Re: Passagiers met ladders geëvacueerd uit losgeschoten trein
« Reactie #37 Gepost op: 13 December 2013, 21:55:02 »
Waarom de reizigers met ladders laten uitstappen en niet gewoon met beide treinstammen afzonderlijk (voorzichtig) doorgereden naar het volgende station?

Ik zat in de trein die er achter aan kwam (van een half uur later....) en moest stoppen te Putten. Daar hebben we een half uur gestaan, toen is die sprinter weer terug gegaan richting Zwolle. Van de HC begreep ik dat IL&T eerst onderzoek wilde doen naar de oorzaak van het onverwachte loskoppelen.

Overigens viel het me op dat we prima op de hoogte werden gehouden van de vorderingen. Nog voordat we bij Putten aankwamen werd al gemeld dat we niet verder gingen. Tenminste elke 10 minuten werd er omgeroepen wat de stand van zaken was. En dan serieus nog reizigers die aan het bellen zijn en zeggen dat
- ze niet geïnformeerd werden,
- het belachelijk was dat er nog geen bussen waren

Wat een stelletje z**ksnorren kom je dan tegen in je coupé..

Gr, Bert

Bert van Gelder

  • Offline Offline
  • Berichten: 4385
Re: Passagiers met ladders geëvacueerd uit losgeschoten trein
« Reactie #38 Gepost op: 13 December 2013, 21:59:07 »
Over de titel gesproken. We zijn blij dat deze titel een 'groot deel van de lading dekt'! Je wilt niet weten hoe moeilijk het voor velen is om een mini- samenvatting (lees: een titel) te maken.

Wat mij betreft kun je hier verschillende titels voor gebruiken, zoals 'Treinstellen spontaan ontkoppeld tijdens rit', of de titel die nu gebruikt is.

Gr, Bert
(Die per week zo'n 30 titels leesbaar maakt!)

Emiel_nl

  • Offline Offline
  • Berichten: 586
Re: Passagiers met ladders geëvacueerd uit losgeschoten trein
« Reactie #39 Gepost op: 13 December 2013, 22:20:37 »
Dat is niet mogelijk, er kan alleen ontkoppeld worden vanuit de tussen cabine's en niet vanuit
de bediende cabine.

Gr.

Robbert Jan.
Aanvullend hierop: de knoppen voor ontgrendelen (twee stuks, tegelijk te bedienen) zijn alleen bedienbaar als de stuurstroom uit staat. Met de stuurstroom in is ontkoppelen niet mogelijk.
Groetjes,
Emiel

Emiel_nl

  • Offline Offline
  • Berichten: 586
Re: Passagiers met ladders geëvacueerd uit losgeschoten trein
« Reactie #40 Gepost op: 13 December 2013, 22:26:22 »
Bij mat'54 kwam het in het begin wel eens voor dat een treinstel spontaan ontkoppelde omdat de conducteur in een van de cabine's z'n voet per ongeluk op de ontkoppelknop zette, daarvoor is later een extra kraan in de leiding gezet, die moet eerst open voor je kan ontkoppelen (gaat met lucht), maar ik begrijp uit een eerder verhaal dat dat hier niet kan beurt zijn?

Groeten Edwin
Bij Mat'54 (en o.a. mat'64, SGM en ICM) gaat het ontkoppelen direct via een ontkoppelkraan en een luchtpedaal. Bij mDDM/DDRA/DDZ (maar ook VIRM) wordt het ontkoppelventiel elektro-pneumatisch bekrachtigd door het indrukken van twee knoppen in de tussencabine. Is er stuurstroom ingeschakeld, werken deze knoppen gewoon niet.
Groetjes,
Emiel

vrijbuiter55

  • De wijzen komen uit het oosten, zeggen ze.
  • Offline Offline
  • Berichten: 453
Re: Passagiers met ladders geëvacueerd uit losgeschoten trein
« Reactie #41 Gepost op: 13 December 2013, 22:43:15 »
Zeg nooit nooit.
Het is en blijft een stukje techniek en er kunnen altijd een of meerdere storingen optreden.
Maar ja, blijf het ook wel raar vinden.

Emiel_nl

  • Offline Offline
  • Berichten: 586
Re: Passagiers met ladders geëvacueerd uit losgeschoten trein
« Reactie #42 Gepost op: 13 December 2013, 23:55:51 »
Als het zou zijn gekomen door een storing in het ontkoppel-systeem, dus onterecht ontkoppeld "op de reguliere manier", dan zou je niet op beide stellen een snelremming krijgen. De voorste rijdt gewoon door en de achterste krijgt een ATB-snelrem-ingreep omdat de stuurstroom uitvalt en de ATB dan een onterechte beweging van de trein waarneemt.

Raakt een koppeling onterecht los, dan sluit de treinleiding niet en loopt deze op beide treindelen leeg, wat een snelremming veroorzaakt, precies hetgeen bij Nijkerk is gebeurd.
Groetjes,
Emiel

dwem

  • Offline Offline
  • Berichten: 813
Re: Passagiers met ladders geëvacueerd uit losgeschoten trein
« Reactie #43 Gepost op: 14 December 2013, 14:01:39 »
Over de titel gesproken. We zijn blij dat deze titel een 'groot deel van de lading dekt'! Je wilt niet weten hoe moeilijk het voor velen is om een mini- samenvatting (lees: een titel) te maken.

Wat mij betreft kun je hier verschillende titels voor gebruiken, zoals 'Treinstellen spontaan ontkoppeld tijdens rit', of de titel die nu gebruikt is.

Gr, Bert
(Die per week zo'n 30 titels leesbaar maakt!)

Maar het zijn helemaal geen treinstellen.

Dirk

Ronald69

  • Offline Offline
  • Berichten: 2826
  • Duitsland TP III/IV
Re: Passagiers met ladders geëvacueerd uit losgeschoten trein
« Reactie #44 Gepost op: 14 December 2013, 14:12:04 »
En wat dan wel Dirk?

Grt, Ronald.
Grt, Ronald.