Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Een leuke vrachtwagen door Duikeend
Vandaag om 00:03:31
Minibaan Visserskaai H0 door Sikko
06 October 2025, 23:05:39
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
06 October 2025, 23:03:25
Palisade Canyon door RobVille
06 October 2025, 22:37:58
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
06 October 2025, 22:36:59
MODELSPOOR by MTD - 2025 - 18 & 19 oktober 2025 in Edegem (B) door Frans Peeters
06 October 2025, 22:33:14
Zelfbouw HSM stoomloc Argus-Vesta serie door Gert Arkema
06 October 2025, 22:32:07
Project seaside Germany door Ronald Halma
06 October 2025, 22:05:31
C12c rijtuig door TonM
06 October 2025, 22:04:03
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door einte
06 October 2025, 21:17:31
Gekke/vreemde/rare filmpjes en video's met treinen erin. door Jeronimos
06 October 2025, 20:52:06
De prachtige reeksen van Bemo door R1954
06 October 2025, 20:28:50
Tankinstallaties voor dieseltreinen door Benelux795
06 October 2025, 20:22:11
Spoorwegkanon Leopold Krupp K5 (E) door puntenglijder
06 October 2025, 20:16:03
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Pauldg
06 October 2025, 19:58:03
Spooraccessoires in diverse schalen, 3D-geprint. door Matthijsfh
06 October 2025, 19:49:26
Beneluxspoor Forum Modulebaan is te zien bij Carmeliet op stoom in 2025. door NS264
06 October 2025, 19:46:22
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's door peterha
06 October 2025, 19:30:21
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
06 October 2025, 19:06:03
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
06 October 2025, 18:57:52
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Daan de leeuw
06 October 2025, 18:22:54
Leubachtalbahn door einte
06 October 2025, 15:55:48
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
06 October 2025, 15:38:11
De dingen die je kan maken uit een plaat. door bask185
06 October 2025, 15:28:18
Da's Daz 2 door spoorijzer
06 October 2025, 15:21:36
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Wim Vink
06 October 2025, 15:08:57
US diorama in H0 door Jelmer
06 October 2025, 14:26:28
Au bord de la Cèze door Thai-Bundesbahn
06 October 2025, 13:52:31
Bauarbeiten im gange door Thai-Bundesbahn
06 October 2025, 13:47:24
Ketelwagens, welke hebben jullie? door KNed
06 October 2025, 12:27:57
  

Auteur Topic: Passagiers met ladders geëvacueerd uit losgeschoten trein  (gelezen 13803 keer)

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4562
Re: Passagiers met ladders geëvacueerd uit losgeschoten trein
« Reactie #30 Gepost op: 13 December 2013, 19:02:47 »
Over generaliseren gesproken...  :-\

Eelco (oud SvJ-er)

Ik heb er ook gezeten, maar jij weet ook dat je een sprekende kop moet hebben. Dat journalisten steeds vaker een freelancer worden en zichzelf dus moeten verkopen en dus echt nieuws moeten hebben. Daardoor maken ze vaak iets groter dan het is. Los daarvan is de informatie vaak niet kloppend of niet geheel. Althans dat is wat ik merk als het over spoor(vervoer) gaat. Daarom ga ik er gemakshalve vanuit dat dat bij andere onderwerpen niet anders is.

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11699
    • Mijn fotoarchief
Re: Passagiers met ladders geëvacueerd uit losgeschoten trein
« Reactie #31 Gepost op: 13 December 2013, 19:07:29 »
Dat is wel heel erg gemakshalve...

Wanneer zat jij op de SvJ?

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4562
Re: Passagiers met ladders geëvacueerd uit losgeschoten trein
« Reactie #32 Gepost op: 13 December 2013, 20:09:05 »
Waarom is dat gemakshalve?

Tot vorig jaar.

Edwin2121992

  • Offline Offline
  • Berichten: 983
Re: Passagiers met ladders geëvacueerd uit losgeschoten trein
« Reactie #33 Gepost op: 13 December 2013, 20:39:59 »
Wat is er mis met de titel? Dat je het op twee manieren kan lezen is toch niet meteen een probleem... als de titel luidt 'Koeien met ladders uit sloot geholpen' snapt iedereen toch ook waar we het over hebben, daarnaast staat er bij het artikel een plaatje van de trein met ladders bij de deuren en uitstappende passagiers, duidelijk genoeg lijkt me. Wat een geneuzel :-X

Groeten Edwin.

mDDM

  • Offline Offline
  • Berichten: 1043
Re: Passagiers met ladders geëvacueerd uit losgeschoten trein
« Reactie #34 Gepost op: 13 December 2013, 21:11:59 »
Waarom de reizigers met ladders laten uitstappen en niet gewoon met beide treinstammen afzonderlijk (voorzichtig) doorgereden naar het volgende station?

vrijbuiter55

  • De wijzen komen uit het oosten, zeggen ze.
  • Offline Offline
  • Berichten: 453
Re: Passagiers met ladders geëvacueerd uit losgeschoten trein
« Reactie #35 Gepost op: 13 December 2013, 21:23:08 »
Waarom makkelijk doen, als het moeilijk kan ???

SBBcargo

  • Online Online
  • Berichten: 659
Re: Passagiers met ladders geëvacueerd uit losgeschoten trein
« Reactie #36 Gepost op: 13 December 2013, 21:37:33 »
Op het journaal heb ik geen ladders gezien  ;D wel nette trapjes met leuningen  ;). Zijn die altijd aanwezig in die treinstellen  ???

Marius.
Marius

Bert van Gelder

  • Offline Offline
  • Berichten: 4377
Re: Passagiers met ladders geëvacueerd uit losgeschoten trein
« Reactie #37 Gepost op: 13 December 2013, 21:55:02 »
Waarom de reizigers met ladders laten uitstappen en niet gewoon met beide treinstammen afzonderlijk (voorzichtig) doorgereden naar het volgende station?

Ik zat in de trein die er achter aan kwam (van een half uur later....) en moest stoppen te Putten. Daar hebben we een half uur gestaan, toen is die sprinter weer terug gegaan richting Zwolle. Van de HC begreep ik dat IL&T eerst onderzoek wilde doen naar de oorzaak van het onverwachte loskoppelen.

Overigens viel het me op dat we prima op de hoogte werden gehouden van de vorderingen. Nog voordat we bij Putten aankwamen werd al gemeld dat we niet verder gingen. Tenminste elke 10 minuten werd er omgeroepen wat de stand van zaken was. En dan serieus nog reizigers die aan het bellen zijn en zeggen dat
- ze niet geïnformeerd werden,
- het belachelijk was dat er nog geen bussen waren

Wat een stelletje z**ksnorren kom je dan tegen in je coupé..

Gr, Bert

Bert van Gelder

  • Offline Offline
  • Berichten: 4377
Re: Passagiers met ladders geëvacueerd uit losgeschoten trein
« Reactie #38 Gepost op: 13 December 2013, 21:59:07 »
Over de titel gesproken. We zijn blij dat deze titel een 'groot deel van de lading dekt'! Je wilt niet weten hoe moeilijk het voor velen is om een mini- samenvatting (lees: een titel) te maken.

Wat mij betreft kun je hier verschillende titels voor gebruiken, zoals 'Treinstellen spontaan ontkoppeld tijdens rit', of de titel die nu gebruikt is.

Gr, Bert
(Die per week zo'n 30 titels leesbaar maakt!)

Emiel_nl

  • Offline Offline
  • Berichten: 586
Re: Passagiers met ladders geëvacueerd uit losgeschoten trein
« Reactie #39 Gepost op: 13 December 2013, 22:20:37 »
Dat is niet mogelijk, er kan alleen ontkoppeld worden vanuit de tussen cabine's en niet vanuit
de bediende cabine.

Gr.

Robbert Jan.
Aanvullend hierop: de knoppen voor ontgrendelen (twee stuks, tegelijk te bedienen) zijn alleen bedienbaar als de stuurstroom uit staat. Met de stuurstroom in is ontkoppelen niet mogelijk.
Groetjes,
Emiel

Emiel_nl

  • Offline Offline
  • Berichten: 586
Re: Passagiers met ladders geëvacueerd uit losgeschoten trein
« Reactie #40 Gepost op: 13 December 2013, 22:26:22 »
Bij mat'54 kwam het in het begin wel eens voor dat een treinstel spontaan ontkoppelde omdat de conducteur in een van de cabine's z'n voet per ongeluk op de ontkoppelknop zette, daarvoor is later een extra kraan in de leiding gezet, die moet eerst open voor je kan ontkoppelen (gaat met lucht), maar ik begrijp uit een eerder verhaal dat dat hier niet kan beurt zijn?

Groeten Edwin
Bij Mat'54 (en o.a. mat'64, SGM en ICM) gaat het ontkoppelen direct via een ontkoppelkraan en een luchtpedaal. Bij mDDM/DDRA/DDZ (maar ook VIRM) wordt het ontkoppelventiel elektro-pneumatisch bekrachtigd door het indrukken van twee knoppen in de tussencabine. Is er stuurstroom ingeschakeld, werken deze knoppen gewoon niet.
Groetjes,
Emiel

vrijbuiter55

  • De wijzen komen uit het oosten, zeggen ze.
  • Offline Offline
  • Berichten: 453
Re: Passagiers met ladders geëvacueerd uit losgeschoten trein
« Reactie #41 Gepost op: 13 December 2013, 22:43:15 »
Zeg nooit nooit.
Het is en blijft een stukje techniek en er kunnen altijd een of meerdere storingen optreden.
Maar ja, blijf het ook wel raar vinden.

Emiel_nl

  • Offline Offline
  • Berichten: 586
Re: Passagiers met ladders geëvacueerd uit losgeschoten trein
« Reactie #42 Gepost op: 13 December 2013, 23:55:51 »
Als het zou zijn gekomen door een storing in het ontkoppel-systeem, dus onterecht ontkoppeld "op de reguliere manier", dan zou je niet op beide stellen een snelremming krijgen. De voorste rijdt gewoon door en de achterste krijgt een ATB-snelrem-ingreep omdat de stuurstroom uitvalt en de ATB dan een onterechte beweging van de trein waarneemt.

Raakt een koppeling onterecht los, dan sluit de treinleiding niet en loopt deze op beide treindelen leeg, wat een snelremming veroorzaakt, precies hetgeen bij Nijkerk is gebeurd.
Groetjes,
Emiel

dwem

  • Offline Offline
  • Berichten: 813
Re: Passagiers met ladders geëvacueerd uit losgeschoten trein
« Reactie #43 Gepost op: 14 December 2013, 14:01:39 »
Over de titel gesproken. We zijn blij dat deze titel een 'groot deel van de lading dekt'! Je wilt niet weten hoe moeilijk het voor velen is om een mini- samenvatting (lees: een titel) te maken.

Wat mij betreft kun je hier verschillende titels voor gebruiken, zoals 'Treinstellen spontaan ontkoppeld tijdens rit', of de titel die nu gebruikt is.

Gr, Bert
(Die per week zo'n 30 titels leesbaar maakt!)

Maar het zijn helemaal geen treinstellen.

Dirk

Ronald69

  • Offline Offline
  • Berichten: 2941
  • Duitsland TP III/IV
Re: Passagiers met ladders geëvacueerd uit losgeschoten trein
« Reactie #44 Gepost op: 14 December 2013, 14:12:04 »
En wat dan wel Dirk?

Grt, Ronald.
Grt, Ronald.