Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Wat was jullie allereerste loc? door marctrein
Vandaag om 20:43:35
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door spoorijzer
Vandaag om 20:36:11
Da's Daz 2 door spoorijzer
Vandaag om 20:35:44
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door spoorijzer
Vandaag om 20:30:34
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 20:18:33
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Sven
Vandaag om 20:17:22
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal door odaoda
Vandaag om 19:48:24
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 19:47:50
Aachenau West door wob
Vandaag om 19:45:03
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 19:43:16
Dordrechtse Dwarsliggerwagens door edwin1974
Vandaag om 19:35:27
DE II van DKM opnieuw bedraden. door Huup
Vandaag om 19:34:29
Schets Weistra regeling met arduino UNO door keesg
Vandaag om 19:04:13
Vreemd probleem door spock
Vandaag om 18:53:02
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 18:21:43
Prestige Models : ervaringen door willyTEE
Vandaag om 16:58:06
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wies
Vandaag om 16:56:48
Lokpilot 4 defect door spock
Vandaag om 16:12:46
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door vpeters1984
Vandaag om 16:08:38
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
Vandaag om 16:05:18
Roco 1100 verwijderen koppeling nem schacht door Dick55
Vandaag om 15:44:02
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ronald Halma
Vandaag om 14:40:16
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Ronald Halma
Vandaag om 14:39:19
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door Ronald Halma
Vandaag om 14:38:13
Fleischmann Profi rails aan Roco Line rails zonder bedding koppelen door Ferdinand Bogman
Vandaag om 14:37:17
Camp 3 door Ronald Halma
Vandaag om 14:35:52
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
Vandaag om 13:51:41
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 13:39:42
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 13:22:20
Heroplage Artitec Plan W? door André82
Vandaag om 12:33:36

Auteur Topic: Gaan we Zaterdag 14 December nog naar Houten?  (gelezen 12505 keer)

Menno

• Offline Offline
    • Mijn van-alles website
Re: Gaan we Zaterdag 14 December nog naar Houten?
« Reactie #90 Gepost op: 16 December 2013, 00:13:31 »
Tja, maar die moet je dus wel halen...

Ik geef eerlijk toe, ik ben enorm verwend. In mijn regio kan ik op zo'n beetje alle verbindingen 2 keer per uur op de bus stappen en naar de grote stad op z'n minst 3 keer per uur (tijden in het weekend uiteraard)
Erg zaligmakend vind ik de verbindingen rondom Houten niet en als je, zoals ik, niet bekend bent met de bussen in Utrecht, ben je minutenlang aan het dolen, met dank aan de gigantische puinhoop die het stationgsgebied nu is.

Om aan te vullen: bus 48 komt weliswaar niet voor de deur in Houten, maar als je een minuut of 8-10 wil lopen, kom je er ook prima. Het voordeel is dat als je bus 47 mist, je een tijdje later op bus 48 kan stappen.

Hanklijn

• Offline Offline
« Reactie #91 Gepost op: 16 December 2013, 08:15:31 »
Voor de volgende keer: vanaf Utrecht CS rijdt ook een gewone bus rechtstreeks naar de Meidoornkade in Houten.
1x per uur, dacht ik.

Hendrik Jan

Lijn 47

henk

• Offline Offline
« Reactie #92 Gepost op: 16 December 2013, 08:24:22 »
En, ter geruststelling, ook een inwoner van de stad Utrecht kan zich momenteel kleurenblind zoeken naar een bus bij het station. Dan wordt het extra lastig, want bij de nieuwe stadsbussen zijn de lijnnummers uitgevoerd in allerlei leuke, maar helaas slecht contrasterende kleuren.  ;D
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Hanklijn

• Offline Offline
« Reactie #93 Gepost op: 16 December 2013, 08:29:18 »
Als dit het enige probleem was... Een bus kun je bij grote drukte niet verlengen. Bus 47 kwam alsof er helemaal geen beurs was met een enkele bus aankakken. De tram (uit een grijs verleden) kan dat wel. Zürich hangt doodleuk regelmatig 2 gelede trams aan elkaar. en de oudere Mirages namen dan ook nog een bijwagen mee.
« Laatst bewerkt op: 16 December 2013, 08:51:16 door Hanklijn »

roco

• Offline Offline
« Reactie #94 Gepost op: 16 December 2013, 09:29:35 »
Het is op dit moment niet erg leuk om ergens het openbaar vervoer te nemen rond Utrecht CS . Binnen een half jaar is lijn 47 2 x van plaats en vertrek tijd verandert . Lijn 47 is nu op de terugweg verlengt naar Zeist . Vroeger kon je om het half uur weg van de meidoornkade , of naar Utrecht of naar Houten . Nu zijn de tijden .22 richting Utrecht ( Zeist via Utrecht ) en .37 richting Houten . Jammer maar helaas , ik zal beter op de klok moeten letten . We ( mijn zoon en ik ) komen gelukkig al weer aan voor begintijd van de beurs . Dit was een half jaar ( alleen op zaterdag) vertrek een half later vanuit UtrechtCS ( jaarbeurszijde)
Dat van de niet erg contrasterende kleuren was mij ook al opgevallen ( je zult maar slechtziend zijn ) . Door de langdurige verbouwing is de bewegwijzering ook niet optimaal .  Hopelijk komtdat over enkele jaren weer goed . Inzet van een gelede bus zou op zaterdag misschien wel een goede zet zijn . Zeker gedurende de openingstijden van een "beurs" in Euretco .

gr Jos

mass am see

• Offline Offline
  • de hondsrug baan
« Reactie #95 Gepost op: 16 December 2013, 09:36:40 »
Hoi,

Van de NS kregen steeds minder vertrouwen, als wij met de trein in Utrecht aan kwamen moesten wij vaak 45 minuten wacht op de bus, en als het redelijk tot goed weer is is dat niet erg ,maar wel zo als afgelopen zaterdag.
Daarom gaan we tegenwoordig met de auto, sneller goedkoper en prettiger.

mvgr Evert

henk

• Offline Offline
« Reactie #96 Gepost op: 16 December 2013, 09:39:34 »
Als dit het enige probleem was... Een bus kun je bij grote drukte niet verlengen. Bus 47 kwam alsof er helemaal geen beurs was met een enkele bus aankakken. De tram (uit een grijs verleden) kan dat wel. Zürich hangt doodleuk regelmatig 2 gelede trams aan elkaar. en de oudere Mirages namen dan ook nog een bijwagen mee.

Ja, alleen denk ik toch weer niet naar een doorsnee industrieterrein. Op zich gaat er een echte trein naar Houten, laten we wel zijn. Het probleem is feitelijk dat de Expo is gevestigd op een industrieterrein aan de rand van een slaapstad. Reuze handig met de auto en jammer voor wie niet met de auto kan/wil. Zaterdag had mijn vrouw de auto nodig. Dus ik werd om 13.00 uur uit de auto gekwakt en moest maar zien hoe ik terug kwam.  ;D

p-kokkie

• Offline Offline
    • Wassertalbahn Roemenië in schaal 0e
« Reactie #97 Gepost op: 16 December 2013, 16:08:19 »
Zie dit draadje

http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,44019.msg702154.html#msg702154

Hoeveel hobbyisten gaan met de auto en hebben 2 tot 4 plaatsen over in de auto?
Gewoon dit draadje een week voor de beurs bovenaan in de lijst van recente berichten laten staan en de afspraken kunnen worden gemaakt.
Ik had voor de afgelopen beurs ook een rit aangeboden maar er heeft niemand gereageerd. Moest ik helemaal alleen...

Groet,

Pascal
Volg de bouw van mijn nieuwe Roemeense Smalspoor beursbaan via https://www.facebook.com/romanianmodelrailroad/

Marty

• Offline Offline
  • team Mitropa
    • Team Mitropa
« Reactie #98 Gepost op: 16 December 2013, 18:22:45 »
Peppie was ziek ??
Mvg Marty,

p-kokkie

• Offline Offline
« Reactie #99 Gepost op: 16 December 2013, 18:40:53 »
@Marty: Niks meer gehoord van Peppie sinds de laatste re-run op tv ;D ;D ;D
Volg de bouw van mijn nieuwe Roemeense Smalspoor beursbaan via https://www.facebook.com/romanianmodelrailroad/

tijgernootje

• Offline Offline
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
« Reactie #100 Gepost op: 16 December 2013, 19:31:54 »
Zie dit draadje

http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,44019.msg702154.html#msg702154

Hoeveel hobbyisten gaan met de auto en hebben 2 tot 4 plaatsen over in de auto?
Gewoon dit draadje een week voor de beurs bovenaan in de lijst van recente berichten laten staan en de afspraken kunnen worden gemaakt.
Ik had voor de afgelopen beurs ook een rit aangeboden maar er heeft niemand gereageerd. Moest ik helemaal alleen...

Groet,

Pascal

Och alleen of niet dat boeit me niet.
Maar idd als er mensen een ritje aanbieden voor een stukje van de rit dan blijft t stil,dus men wil schijnbaar graag met het ov aan rotzooien  ;)
Ikzelf hou het bij de auto,handig makelijk en het reist wanneer ik r zin in heb  ;D
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

p-kokkie

• Offline Offline
« Reactie #101 Gepost op: 16 December 2013, 19:37:32 »
Floris. Je hebt gelijk.
Treinen is een hele grote hobby van mij, maar ik wordt niet echt blij van het reizen met de trein.

Ik heb zelfs eens een keer een rit vanuit Zwolle aangeboden maar daar kwam ook niets op, jammer.

Maar goed. Als ik weer ga zal ik wederom een aanbieding doen voor een ritje heen en terug.

We zullen wel zien.

Groet.

Pascal

henk

• Offline Offline
« Reactie #102 Gepost op: 16 December 2013, 19:52:24 »
Och, toen ik terug ging met de bus, sprak ik een man die lekker met de trein uit Hoorn kwam. Voor hem onderdeel van het dagje uit.

Menno

• Offline Offline
    • Mijn van-alles website
« Reactie #103 Gepost op: 16 December 2013, 21:24:11 »
Maar idd als er mensen een ritje aanbieden voor een stukje van de rit dan blijft t stil,dus men wil schijnbaar graag met het ov aan rotzooien  ;)
Ikzelf hou het bij de auto,handig makelijk en het reist wanneer ik r zin in heb  ;D
Als gedwongen OV-gebruiker schiet deze opmerking me een beetje in het verkeerde keelgat. Wegens onvrijwillig gebrek aan een rijbewijs ben ik veroordeeld tot bus en trein, zoals ik al een jaar of 20 gewend ben.
Ik ben niet altijd online op het forum: ik mis dus wel eens wat. Daarnaast lees ik in het carpool-forum vooral veel rechtstreekse ritten vanaf een bepaalde plaats, terwijl voor mij heen en weer vanaf Houten voldoende is. Ik kan me best voorstellen dat mensen daar niet op zitten te wachten. Ik zal in het vervolg in ieder geval beter opletten zodat ik niet 'aan zal klooien met het OV'.

@ Henk: ik kom uit Purmerend en voor mij hoort het er ook bij. De chauffeur in lijn 48 die ik sprak wist precies waar ik moest wezen omdat hij zelf wel eens naar de Namak/Namac (?) ging omdat hij fervent tractor-verzamelaar was.

guest7823

• Gast
« Reactie #104 Gepost op: 17 December 2013, 09:53:11 »
Er is een discussie ontstaan die her en der wel nuttige spoorinformatie bevatte, maar verder zwaar off-topic werd en onaangenaam van toonzetting.

De Zamboni staat inmiddels weer geparkeerd in de catacomben en de kras is uit het ijs verwijderd. Veel schaatsplezier weer verder.

Paul Bender, BNLS moderator