Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Da's Daz 2 door NS264
Vandaag om 22:56:43
Toon hier je (model)TRAM foto's. door GerardvV
Vandaag om 22:56:22
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 22:54:06
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer door defender
Vandaag om 22:19:07
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 22:16:36
Dat overkomt mij niet. door Martijn193
Vandaag om 21:33:15
Veevervoer ss/ ns door klusser
Vandaag om 21:29:09
Kibri station CALW ingekort als NS station door Petertje
Vandaag om 21:28:00
BR-18.6 Schaal-0. door jjg koopmans
Vandaag om 21:13:48
Piko 2025 door Nebenbahn Ep3
Vandaag om 19:57:15
13 september 25 jaar Huider, Huider Express stoomtrein door sncf231e
Vandaag om 19:30:23
Hoe bouw ik decoder en sound in in Union Sylter Inselbanh HO DC als ouwe (77jr) door Ronald Halma
Vandaag om 18:30:28
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Robert vh Prutsert
Vandaag om 18:19:17
0n30 diorama: Sedona Verde River Canyon door Frits C
Vandaag om 17:47:55
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door saskia
Vandaag om 17:39:59
NS 8400 van Werps door Ivo tB
Vandaag om 17:37:26
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door orientexpress
Vandaag om 17:21:48
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Bahn-AG
Vandaag om 17:21:06
Rheinburg, TP V/VI door Eric v C
Vandaag om 17:01:09
Frans loodsje et cetera door tothebeach
Vandaag om 17:01:00
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door R v/d Hoven
Vandaag om 16:28:10
Open monumentendag: de Inktpot door NL-modelspoor
Vandaag om 14:54:31
Halling aandrijvingen door Jan Bennink
Vandaag om 14:29:01
Zolderbaan 2025 door Peter49
Vandaag om 12:57:33
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 12:28:04
Mijnbouw Indonesië door MOVisser
Vandaag om 11:39:47
Acme nieuwe ICNG door steven346
Vandaag om 11:07:25
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 10:58:32
Foto’s van Frans meterspoor gezocht door GD
Vandaag om 08:29:53
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 08:22:18
  

Auteur Topic: NS slaat 9 stations per dag over  (gelezen 6633 keer)

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2087
Re: NS slaat 9 stations per dag over
« Reactie #45 Gepost op: 28 November 2013, 22:44:23 »
Volgens mij stopt de IC daar omdat 'ie anders zijn tijd niet kwijt kan, tussen twee knopen. De 3600 is een moeilijke serie wat dat betreft.

Gerke

  • Mcn NSR
  • Offline Offline
  • Berichten: 2308
  • NS 4503!
    • Modelspoorvereniging Midden Limburg
Re: NS slaat 9 stations per dag over
« Reactie #46 Gepost op: 28 November 2013, 23:05:24 »
Dat lijkt me niet. Het stationnement in Nm kan gerust langer.
Met groet,

Ger.

SimonH

  • Offline Offline
  • Berichten: 803
  • Heußenstein Bf
Re: NS slaat 9 stations per dag over
« Reactie #47 Gepost op: 29 November 2013, 08:22:37 »

Ik weet niet hoe ze het voor elkaar hebben gekregen om de IC van en naar Rsd  hier te laten stoppen en dat ze hier nu dus elke 15 min. een trein hebben.


Men wil elk kwartier een trein, NS had ingezet op een extra stopper. Arnhem-Tiel zou worden ingekort tot Elst zodat ruimte zou ontstaan voor een extra stopper. Het halteren van de IC is in theorie een tijdelijke oplossing.

Inmiddels is het inkorten tot Elst wel van baan. Waarschijnlijk worden in elst één of twee extra perronsporen aangelegd, waardoor de extra stopper Nijmegen-Arnhem mogelijk wordt. Maar wanneer dat zal zijn?
Heußenstein : HO, DB 1957

Henk Uijterwaal

  • Offline Offline
  • Berichten: 153
Re: NS slaat 9 stations per dag over
« Reactie #48 Gepost op: 29 November 2013, 10:55:17 »
Overigens zijn het wel de drukste stations die worden overgeslagen na de spits, ik zie regelmatig vele tientallen gedupeerde reizigers vergeefs staan te wachten op Nml, Est en Ahz.
Ik weet niet hoe ze het voor elkaar hebben gekregen om de IC van en naar Rsd  hier te laten stoppen en dat ze hier nu dus elke 15 min. een trein hebben.

Dit zijn hele handige stations om met de auto naar toe te rijden en dan met de trein verder te gaan. Parkeren is er (nog) gratis. Als je uit het gebied Huissen/Elst/Arnhem Zuid en de
nieuwe wijk in Noord-Nijmegen komt, dan bespaart het je een drukke brug. En je kan ieder kwartier weg.  Iemand even afzetten/ophalen gaat er ook een stuk eenvoudiger dan
b.v. op Arnhem Centraal. 

Is natuurlijk een beetje off-topic, maar soms vraag ik me echt af of men wel wil dat je de trein neemt.  Parkeren op Arnhem Centraal is de laatste jaren zo'n beetje in prijs verdubbeld, tot een niveau dat het niet leuk meer is. Er was een handige Kiss-and-Ride parkeerplaats, maar die is net gesneuveld t.b.v. een of ander taxiproject. 

Als je wilt dat mensen het OV gebruiken, dan moet je het natuurlijk wel een beetje makkelijk maken.

Henk

SimonH

  • Offline Offline
  • Berichten: 803
  • Heußenstein Bf
Re: NS slaat 9 stations per dag over
« Reactie #49 Gepost op: 30 November 2013, 13:40:58 »
Nog niet zo lang geleden heeft de gemeente Arnhem flink wat nieuwe parkeerplaatsen aangelegd bij Arnhem Zuid... dus ook aan de automobilist wordt gedacht!

En het uitvallen van een sporadische trein zal echt niemand wegjagen. Dit soort commotie is altijd zwaar overtrokken.

Belangrijker is het om de reizigers eens een keer van goede informatie te voorzien. Na een vermoeiende dag vond ik laatst in Utrecht een plekje in een drukke intercity naar Enschede. Ik maakte mij op voor een ontspannen rit van een uur. Helaas: pal voor Amersfoort meldde de conducteur dat het treinstel waar ik in zat, in Amersfoort achter zou blijven. Dus ik kon mij, samen met de rest van het treinstel, in het voorste treinstel zien te wurmen. Al met al heeft de trein lang stil moeten staan - een vol treinstel is niet 1-2-3- leeg, en dan moet iedereen nog naar voren lopen en weer instappen. Er waren tijden dat NS gewoon op de CTA's meldde dat het achterste treinstel niet verder zou rijden dan plaats X.

Afgelopen dinsdag was de treinenloop verstoord tussen Deventer in Apeldoorn. In een tijdbestek van 45 minuten kreeg ik de volgende informatie te horen:
- 7:50 uur: De IC van 7.48 vertrekt later maar rijdt wel
- 8.00 uur: de IC van 7.48 rijdt niet (nadat iedereen in deze IC was ingestapt)
- 8.05 uur: Reizigers kunnen met  de stoptrein naar Apeldoorn, en daar overstappen (toen dit werd omgeroepen, kon ik de trein nog niet zien wegrijden)
- 8.17 uur Reizigers kunnen met de intercity naar Zwolle, en daar overstappen (dit werd omgeroepen op het moment dat deze intercity net vertrok, ik kon haar nog aanraken).
-  8.19 uur Deze situatie duurt nog tot 11.00 uur
- 8.23 uur: de storing is bijna verholpen
- 8.24 uur: (boze conducteur) ik kan de veiligheid in deze stoptrein niet garanderen, en u kunt ook met de intercity
- 8.25 uur: nadat iedereen zich met een schoenlepel in de soptrein had gewrongen, de eerstvolgende intercity vertrekt om 8.48
« Laatst bewerkt op: 30 November 2013, 14:06:24 door SimonH »
Heußenstein : HO, DB 1957

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8606
Re: NS slaat 9 stations per dag over
« Reactie #50 Gepost op: 30 November 2013, 13:58:54 »
Als de VSM nou ook een reguliere treindienst opzette dan had je vanuit Deventer ook naar Dieren kunnen reizen, daar overstappen op de VSM en terug naar Apeldoorn.

Mooi idee voor ze?   ;D ;D
Jeroen

SimonH

  • Offline Offline
  • Berichten: 803
  • Heußenstein Bf
Re: NS slaat 9 stations per dag over
« Reactie #51 Gepost op: 02 December 2013, 17:38:49 »
Tsja, ik vrees dat een regelmatige dienstregeling van de VSM tot wat weerstand zal leiden van omwonenden en bovendien een forse investering vergt in de infrastructuur. Verder ben ik het helemaal met je eens  (y)

Ondertussen laat NS zich vandaag weer van haar beste kant zien. Vanochtend kon ik een conducteur vertellen dat zijn trein volgens de NS-reisinformatie niet verder zou rijden - hij was niet op de hoogte.

En op dit moment loopt mijn intercity vertraging op aangezien een losse loc trein voorrang krijgt. Wat een amateurisme!
Heußenstein : HO, DB 1957

AlfaArjen

  • Offline Offline
  • Berichten: 820
  • NS in het echt, FS in 1:87
Re: NS slaat 9 stations per dag over
« Reactie #52 Gepost op: 02 December 2013, 17:45:30 »
Ondertussen laat NS zich vandaag weer van haar beste kant zien. Vanochtend kon ik een conducteur vertellen dat zijn trein volgens de NS-reisinformatie niet verder zou rijden - hij was niet op de hoogte.

Komt helaas vaker voor, puntje voor verbetering...  :-[

Citaat
En op dit moment loopt mijn intercity vertraging op aangezien een losse loc trein voorrang krijgt. Wat een amateurisme!

Dat bepaalt Prorail helaas. Die stellen zich altijd op het punt dat zij het beste moeten doen voor hun klanten. En hun klanten zijn vervoersmaatschappijen, geen reizigers... ( is lullig, maar zo werkt het nu eenmaal in dit land ).

Gert1

  • Gast
Re: NS slaat 9 stations per dag over
« Reactie #53 Gepost op: 15 December 2013, 12:44:25 »
De NS slaat dagelijks gemiddeld negen
 treinstations over, om grootschalige   
 vertraging
te voorkomen. Dat schrijft   
 staatssecretaris Mansveld aan de Kamer.

Grootschalige vertraging? Ach, dit is pas wat je noemt vertraging!
 ;)

mvg,
Gert