Niet gelet op de revisie datum die op het model staat, is de 1219 tot 1995 inzetbaar en de 1204 tot 1998
De 1204 heeft in 1993 nog een (kleine) revisie gehad, en is in 1998 terzijde gegaan. De 1219 heeft in 1991 nog een (kleine) revisie gehad, en is in 1995 terzijde gegaan.
Ook even over deze quote: de berlijnsblauw-discussie voerden wij in onze winkel begin jaren '80 ook reeds bij de eerste generatie plan D's (ook THS was toen al actief). Een relatie van ons heeft toen échte NS verf als referentie in een potje meegenomen. Wat ik mij herinner uit die tijd is dat het blauw veel dieper blauw was (want hoogglans: dat verschil kleurweerkaatsing wordt hier vergeten) maar ook dat het donkerder was dan wat álle fabrikanten toen uitbrachten.
Zodra de 1200 in Rijswijk is gearriveerd ga ik hem ophalen, kan ik bovenstaand treintje in model maken.
Niks paars, gewoon het bekende Roco blauw.
Ja goed, echter zullen maar weinigen hun modeltrein mee naar het station nemen. Je loopt namelijk de kans om, niet geheel onterecht, voor gek versleten te worden.Uiteindelijk gaat het erom of het ding er voor jou goed uitziet en dat lijkt voor de meeste hier het geval te zijn. Mij viel echter het kleurverschil met Artitec op.- Peter