Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wies
Vandaag om 11:24:47
Brandstofportaal in Spoor 0 (B. Semblat) door peterha
Vandaag om 11:18:54
Modelspoor Dagen bij de ModelSpoorgroep 's-Hertogenbosch 2025 door Caterpillar
Vandaag om 11:18:06
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Eric B
Vandaag om 11:02:45
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 10:47:18
't Boemeltje door Wim1969
Vandaag om 10:36:38
De wijntrein door Scratchbuilt
Vandaag om 10:36:21
Afscheidsrit ICR rijtuigen 27 september 2025 door spoorzeven
Vandaag om 10:33:37
Stalen rijtuigen van NS door Edsko Hekman
Vandaag om 10:30:24
Toon hier je (model)TRAM foto's. door schipcas
Vandaag om 09:46:04
Seinschakelaar door Klaas Zondervan
Vandaag om 09:45:20
NS-1000 in spoor-1 door FritsT
Vandaag om 09:40:31
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 08:53:45
4 oktober modelspoorbeurs Houten door VAM65
Vandaag om 07:45:36
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door AndrevdG
Vandaag om 00:54:47
Minibaan Visserskaai H0 door HenkN
03 October 2025, 23:48:44
NS 3502 van zwart naar groen door Ivo tB
03 October 2025, 23:00:47
Märklin 2025 door puntenglijder
03 October 2025, 22:36:49
Modelspoorbaan van Einte door raymond erdtsieck
03 October 2025, 21:59:18
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Huup
03 October 2025, 21:29:08
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
03 October 2025, 20:54:25
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's door Rob Bennis
03 October 2025, 20:00:41
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Bob R.
03 October 2025, 19:32:14
Pfarrerwinkel bahn door Wim Vink
03 October 2025, 19:31:23
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Simplex
03 October 2025, 18:57:06
uitbouw / hokje op veel oudere stations, waar diende dat voor? door grossraumwagen
03 October 2025, 18:53:24
Led verlichting knippert door Menno
03 October 2025, 18:02:59
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
03 October 2025, 17:19:04
Via D naar een ABC rijtuig NS serie 7301-7308 door klusser
03 October 2025, 17:18:57
Roco wagon openen door Henk Veenstra
03 October 2025, 15:16:43
  

Auteur Topic: Rapport over monopolie NS....  (gelezen 4692 keer)

Meppelspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 1176
Rapport over monopolie NS....
« Gepost op: 11 November 2013, 12:24:09 »
« Laatst bewerkt op: 11 November 2013, 14:36:59 door Bert van Gelder. Reden: Titel verduidelijkt »
gr. Petra,  Eric is ziek is nog zieker geworden door corona, is niet meer instaat hier te komen, normaal zitten we samen op de forum.

Martijnstein

  • Offline Offline
  • Berichten: 1562
Re: Einde van NS in zicht.
« Reactie #1 Gepost op: 11 November 2013, 12:39:36 »
Als ik jou was zou ik bij de Televaag solliciteren.

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8607
Re: Einde van NS in zicht.
« Reactie #2 Gepost op: 11 November 2013, 12:41:57 »
Mwah, eerst maar eens kijken wat voor een oplossingen die waakhond bedenkt en of ze werkelijk goed zijn voor de consument.
Jeroen

zuylen

  • Offline Offline
  • Berichten: 4512
Re: Einde van NS in zicht.
« Reactie #3 Gepost op: 11 November 2013, 12:44:29 »
Er staat alleen in dat NS een aantal onderdelen af moet stoten. Niet het einde van NS dus. Wel gek vind ik van de situatie dat Deutsche Bahn als staatsbedrijf wel gehandhaafd blijft. (bron ZDF) Bij de NS mag dat niet. Dat is met twee maten meten. Maar goed... dat ter zijde van het eerste verhaal, want dat is eigenlijk een ander onderwerp.
zuylen is helaas in januari 2025 overleden

Meppelspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 1176
Re: Einde van NS in zicht.
« Reactie #4 Gepost op: 11 November 2013, 12:46:53 »
Komt dat DB meer macht heeft dan NS, ze zullen de DB vanuit Brussel echt niet durven aan te pakken.
gr. Petra,  Eric is ziek is nog zieker geworden door corona, is niet meer instaat hier te komen, normaal zitten we samen op de forum.

Meppelspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 1176
Re: Einde van NS in zicht.
« Reactie #5 Gepost op: 11 November 2013, 12:49:19 »
Er zijn vele voorbeelden. NS moest eind jaren '90 de goederen tak afsplitsen, schijnbaar de DB niet, je hebt bv DB Schenker, is ook een onderdeel van de DB. Het is ook de nederlandse politiek die van de NS af wil en liever Arriva ziet rijden.
gr. Petra,  Eric is ziek is nog zieker geworden door corona, is niet meer instaat hier te komen, normaal zitten we samen op de forum.

Arjan6511

  • Offline Offline
  • Berichten: 4740
    • Filmpjes op YouTube
Re: Einde van NS in zicht.
« Reactie #6 Gepost op: 11 November 2013, 12:51:58 »
Allemachtig nog aan toe. Artikel gaat over een rapport wat is verschenen en voor jou is dat een feit dat het eind van de NS in zicht zou zijn?
Anders gezegd: De titel van dit draadje slaat totaal niet op wat je in je eerste bericht duidelijk wilt maken.

Dat is natuurlijk een foutje van je, neem je zelf even contact op met een mod om dit recht te zetten?
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

Jorick

  • Rijdt schaal 1:1
  • Offline Offline
  • Berichten: 162
    • Jorick de Lange.nl
Re: Einde van NS in zicht.
« Reactie #7 Gepost op: 11 November 2013, 12:52:53 »
Komt dat DB meer macht heeft dan NS, ze zullen de DB vanuit Brussel echt niet durven aan te pakken.
Hihi. Mooi hè, marktwerking? De grote worden groter, de kleine worden kleiner en uiteindelijk is er één apparaat dat de wereld regeert.

Er zijn vele voorbeelden. NS moest eind jaren '90 de goederen tak afsplitsen, schijnbaar de DB niet, je hebt bv DB Schenker, is ook een onderdeel van de DB. Het is ook de nederlandse politiek die van de NS af wil en liever Arriva ziet rijden.
« Laatst bewerkt op: 11 November 2013, 13:52:48 door Bert van Gelder. Reden: politiek statement verwijderd.. »

RobbertJan

  • Offline Offline
  • Berichten: 3533
  • Mcn NSR Groningen.
Re: Einde van NS in zicht.
« Reactie #8 Gepost op: 11 November 2013, 12:58:01 »
En dan te bedenken dat Arriva een volle dochter onderneming is van DB  ;D

Gr.

Robbert Jan.
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5

Meppelspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 1176
Re: Einde van NS in zicht.
« Reactie #9 Gepost op: 11 November 2013, 13:01:01 »


Ik vrees dat NS te klein is om de concurrentie aan te gaan en dat ze binnen 10 jaar alle lijnen zijn kwijt geraakt aan de Duitse en Franse grootmachten
« Laatst bewerkt op: 11 November 2013, 13:53:44 door Bert van Gelder. Reden: politiek statement verwijderd.. »
gr. Petra,  Eric is ziek is nog zieker geworden door corona, is niet meer instaat hier te komen, normaal zitten we samen op de forum.

rene w.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1297
Re: Einde van NS in zicht.
« Reactie #10 Gepost op: 11 November 2013, 13:14:05 »
Zullen een aantal zure pruimen vast heel blij mee zijn hier  :-X

Meppelspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 1176
Re: Einde van NS in zicht.
« Reactie #11 Gepost op: 11 November 2013, 13:28:43 »
26 november a.s. dag van de waarheid. dan stemt de Europese commissie over de 4e spoorpakket. En als ze akkoord gaan word alles anders en dan nog maar de vraag of de NS de concurrentie aan kan. De hoofdrailnet word dan opgesplitst in 3 stukken of maximaal 10 miljoen km spoor.

En de gene die de nieuwe rail magezine heeft gelezen staat in dat NS dochter Abellio zich terug heeft moeten trekken door treiterij van DB regio, kan je zien hoeveel macht de DB heeft
gr. Petra,  Eric is ziek is nog zieker geworden door corona, is niet meer instaat hier te komen, normaal zitten we samen op de forum.

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re: Einde van NS in zicht.
« Reactie #12 Gepost op: 11 November 2013, 13:35:40 »
DB heeft de splitsing van het bedrijf exact volgens de letter van de Europese wetgeving gedaan, maar wij Nederlanders hebben dat destijds veel verder doorgetrokken. Niet met een pistool op ons hoofd ofzo, maar gewoon omdat we het beste jongetje van de klas wilden zijn. Dus er kunnen best onderzoeken komen , maar de huidige situatie is in theorie op papier geheel volgens de regels. Dat er in de praktijk soms wat spierballenwerk voorkomt, dat valt toch vrijwel niet te voorkomen...

Overigens is het in Frankrijk niet veel anders... benieuwd hoe onze Zuiderburen gaan varen, die hebben nog wat slagen te maken als ik het helemaal goed gelezen heb.
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Bert van Gelder

  • Offline Offline
  • Berichten: 4377
Re: Einde van NS in zicht.
« Reactie #13 Gepost op: 11 November 2013, 13:59:00 »
Heren,

Ik heb een aantal politieke uitlatingen verwijderd. Dus als je iets kwijt bent....

Gr, Bert

Dennis.

  • Offline Offline
  • Berichten: 977
    • De Hoekselijn
Re: Einde van NS in zicht.
« Reactie #14 Gepost op: 11 November 2013, 14:18:21 »
Er zijn vele voorbeelden. NS moest eind jaren '90 de goederen tak afsplitsen, schijnbaar de DB niet.
De NS hebben net zo goed als DB hun goederentak gesplitst, hieruit ontstond toen NS Cargo. Dat dit later door DB (waaruit toen Railion ontstond) werd gekocht neemt niet weg dat de bedrijven in het beginsel op ongeveer dezelfde wijze zijn gesplitst.

Gr. Dennis