Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door GerardvV
Vandaag om 23:29:33
Site Uhlenbrock door Hasenwald
Vandaag om 23:28:39
De projecten van Ruben (NL H0) door Ruben90
Vandaag om 23:27:25
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door NS264
Vandaag om 23:24:44
Programmeren cv door Hasenwald
Vandaag om 23:18:39
Tams app door rvredebregt
Vandaag om 23:08:30
booster vraag door Hasenwald
Vandaag om 23:06:40
Wat was jullie allereerste loc? door Modellbahnwagen
Vandaag om 22:59:45
Modelbaan Beltheim. door Wim Vink
Vandaag om 22:53:32
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
Vandaag om 22:51:41
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 22:30:37
Sfeer op je modelbaan door Scratchbuilt
Vandaag om 22:26:36
Wielen bruineren. Hoe? door Dave.......
Vandaag om 22:14:22
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel? door nighttrain1
Vandaag om 22:13:36
Bouwbeschrijving Pec ex Dec van FRIE door AB 7216
Vandaag om 22:11:40
Toon hier je (model)TRAM foto's. door GerardvV
Vandaag om 22:08:01
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
Vandaag om 22:05:18
Hoe een Train-O-Matic lokdecoder voorzien van een lang adres ? door Bahn-AG
Vandaag om 21:41:52
23 augustus modelspoorbeurs Houten door Martin Domburg
Vandaag om 21:35:29
Rijnstraat door Huup
Vandaag om 20:37:49
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 20:36:15
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Ronald Halma
Vandaag om 20:32:30
Module vliegveld Jan van Mourik door Peter Soonius
Vandaag om 20:30:48
Fleischmann Anna ombouw. door Scratchbuilt
Vandaag om 20:25:10
"moderne" kolenbakken en kolenwagens in Nederland. door ES44C4
Vandaag om 20:23:24
Terugverende koppeling door Trein033
Vandaag om 20:01:19
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 19:03:27
Vreemd probleem door guy1846
Vandaag om 18:37:10
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Vroeger
Vandaag om 17:52:31
DDAR op basis van een Artitec DDM door Daan de leeuw
Vandaag om 16:23:24
  

Auteur Topic: Rapport over monopolie NS....  (gelezen 4569 keer)

Meppelspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 1178
Rapport over monopolie NS....
« Gepost op: 11 November 2013, 12:24:09 »
« Laatst bewerkt op: 11 November 2013, 14:36:59 door Bert van Gelder. Reden: Titel verduidelijkt »
gr. Petra,  Eric is ziek is nog zieker geworden door corona, is niet meer instaat hier te komen, normaal zitten we samen op de forum.

Martijnstein

  • Offline Offline
  • Berichten: 1557
Re: Einde van NS in zicht.
« Reactie #1 Gepost op: 11 November 2013, 12:39:36 »
Als ik jou was zou ik bij de Televaag solliciteren.

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8598
Re: Einde van NS in zicht.
« Reactie #2 Gepost op: 11 November 2013, 12:41:57 »
Mwah, eerst maar eens kijken wat voor een oplossingen die waakhond bedenkt en of ze werkelijk goed zijn voor de consument.
Jeroen

zuylen

  • Offline Offline
  • Berichten: 4517
Re: Einde van NS in zicht.
« Reactie #3 Gepost op: 11 November 2013, 12:44:29 »
Er staat alleen in dat NS een aantal onderdelen af moet stoten. Niet het einde van NS dus. Wel gek vind ik van de situatie dat Deutsche Bahn als staatsbedrijf wel gehandhaafd blijft. (bron ZDF) Bij de NS mag dat niet. Dat is met twee maten meten. Maar goed... dat ter zijde van het eerste verhaal, want dat is eigenlijk een ander onderwerp.
zuylen is helaas in januari 2025 overleden

Meppelspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 1178
Re: Einde van NS in zicht.
« Reactie #4 Gepost op: 11 November 2013, 12:46:53 »
Komt dat DB meer macht heeft dan NS, ze zullen de DB vanuit Brussel echt niet durven aan te pakken.
gr. Petra,  Eric is ziek is nog zieker geworden door corona, is niet meer instaat hier te komen, normaal zitten we samen op de forum.

Meppelspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 1178
Re: Einde van NS in zicht.
« Reactie #5 Gepost op: 11 November 2013, 12:49:19 »
Er zijn vele voorbeelden. NS moest eind jaren '90 de goederen tak afsplitsen, schijnbaar de DB niet, je hebt bv DB Schenker, is ook een onderdeel van de DB. Het is ook de nederlandse politiek die van de NS af wil en liever Arriva ziet rijden.
gr. Petra,  Eric is ziek is nog zieker geworden door corona, is niet meer instaat hier te komen, normaal zitten we samen op de forum.

Arjan6511

  • Offline Offline
  • Berichten: 4734
    • Filmpjes op YouTube
Re: Einde van NS in zicht.
« Reactie #6 Gepost op: 11 November 2013, 12:51:58 »
Allemachtig nog aan toe. Artikel gaat over een rapport wat is verschenen en voor jou is dat een feit dat het eind van de NS in zicht zou zijn?
Anders gezegd: De titel van dit draadje slaat totaal niet op wat je in je eerste bericht duidelijk wilt maken.

Dat is natuurlijk een foutje van je, neem je zelf even contact op met een mod om dit recht te zetten?
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

Jorick

  • Rijdt schaal 1:1
  • Offline Offline
  • Berichten: 162
    • Jorick de Lange.nl
Re: Einde van NS in zicht.
« Reactie #7 Gepost op: 11 November 2013, 12:52:53 »
Komt dat DB meer macht heeft dan NS, ze zullen de DB vanuit Brussel echt niet durven aan te pakken.
Hihi. Mooi hè, marktwerking? De grote worden groter, de kleine worden kleiner en uiteindelijk is er één apparaat dat de wereld regeert.

Er zijn vele voorbeelden. NS moest eind jaren '90 de goederen tak afsplitsen, schijnbaar de DB niet, je hebt bv DB Schenker, is ook een onderdeel van de DB. Het is ook de nederlandse politiek die van de NS af wil en liever Arriva ziet rijden.
« Laatst bewerkt op: 11 November 2013, 13:52:48 door Bert van Gelder. Reden: politiek statement verwijderd.. »

RobbertJan

  • Offline Offline
  • Berichten: 3531
  • Mcn NSR Groningen.
Re: Einde van NS in zicht.
« Reactie #8 Gepost op: 11 November 2013, 12:58:01 »
En dan te bedenken dat Arriva een volle dochter onderneming is van DB  ;D

Gr.

Robbert Jan.
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5

Meppelspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 1178
Re: Einde van NS in zicht.
« Reactie #9 Gepost op: 11 November 2013, 13:01:01 »


Ik vrees dat NS te klein is om de concurrentie aan te gaan en dat ze binnen 10 jaar alle lijnen zijn kwijt geraakt aan de Duitse en Franse grootmachten
« Laatst bewerkt op: 11 November 2013, 13:53:44 door Bert van Gelder. Reden: politiek statement verwijderd.. »
gr. Petra,  Eric is ziek is nog zieker geworden door corona, is niet meer instaat hier te komen, normaal zitten we samen op de forum.

rene w.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1298
Re: Einde van NS in zicht.
« Reactie #10 Gepost op: 11 November 2013, 13:14:05 »
Zullen een aantal zure pruimen vast heel blij mee zijn hier  :-X

Meppelspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 1178
Re: Einde van NS in zicht.
« Reactie #11 Gepost op: 11 November 2013, 13:28:43 »
26 november a.s. dag van de waarheid. dan stemt de Europese commissie over de 4e spoorpakket. En als ze akkoord gaan word alles anders en dan nog maar de vraag of de NS de concurrentie aan kan. De hoofdrailnet word dan opgesplitst in 3 stukken of maximaal 10 miljoen km spoor.

En de gene die de nieuwe rail magezine heeft gelezen staat in dat NS dochter Abellio zich terug heeft moeten trekken door treiterij van DB regio, kan je zien hoeveel macht de DB heeft
gr. Petra,  Eric is ziek is nog zieker geworden door corona, is niet meer instaat hier te komen, normaal zitten we samen op de forum.

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re: Einde van NS in zicht.
« Reactie #12 Gepost op: 11 November 2013, 13:35:40 »
DB heeft de splitsing van het bedrijf exact volgens de letter van de Europese wetgeving gedaan, maar wij Nederlanders hebben dat destijds veel verder doorgetrokken. Niet met een pistool op ons hoofd ofzo, maar gewoon omdat we het beste jongetje van de klas wilden zijn. Dus er kunnen best onderzoeken komen , maar de huidige situatie is in theorie op papier geheel volgens de regels. Dat er in de praktijk soms wat spierballenwerk voorkomt, dat valt toch vrijwel niet te voorkomen...

Overigens is het in Frankrijk niet veel anders... benieuwd hoe onze Zuiderburen gaan varen, die hebben nog wat slagen te maken als ik het helemaal goed gelezen heb.
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Bert van Gelder

  • Offline Offline
  • Berichten: 4385
Re: Einde van NS in zicht.
« Reactie #13 Gepost op: 11 November 2013, 13:59:00 »
Heren,

Ik heb een aantal politieke uitlatingen verwijderd. Dus als je iets kwijt bent....

Gr, Bert

Dennis.

  • Offline Offline
  • Berichten: 979
    • De Hoekselijn
Re: Einde van NS in zicht.
« Reactie #14 Gepost op: 11 November 2013, 14:18:21 »
Er zijn vele voorbeelden. NS moest eind jaren '90 de goederen tak afsplitsen, schijnbaar de DB niet.
De NS hebben net zo goed als DB hun goederentak gesplitst, hieruit ontstond toen NS Cargo. Dat dit later door DB (waaruit toen Railion ontstond) werd gekocht neemt niet weg dat de bedrijven in het beginsel op ongeveer dezelfde wijze zijn gesplitst.

Gr. Dennis