Wat ik nu niet snap... Volgens een bericht hierover gaan ze bij de reparatie steeds naar Hilversum rijden om bielzen te laden en lossen. Waarom sturen ze niet die stapel er op een wagon achteraan, zodat er maar 1 keer gereden hoeft te worden?
In de Trouw stond n.a.v. dit ongeval een artikel waarin de Burgemeester van Borne zijn beklag deed over dit ongeval. "Nu was het nog zand of grind, maar wat als er gas of gif in zit. In dit gebied wonen 67000 mensen". Ook RONA (een beweging die zich afzet tegen het uitbreiden van goederenvervoer op de lijnen in Oost-Nederland) vond dat goederentreinen niet meer door dorpen of steden moeten rijden vanwege het gevaar. Na het lezen vroeg ik me af of de Burgemeester ook de A1 bij Borne voor alle goederenverkeer zou willen afsluiten. Immers de kans dat hier iets fout gaat is ook aanwezig. Er dat gebeurde inderdaad heel snel; http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=175463&cat=1 Brand in een benzinestation vlakbij Borne. Zou de Burgemeester hierover ook de publiciteit opzoeken ?
In de Trouw stond n.a.v. dit ongeval een artikel waarin de Burgemeester van Borne zijn beklag deed over dit ongeval. "Nu was het nog zand of grind, maar wat als er gas of gif in zit. In dit gebied wonen 67000 mensen".
Wat als er gas of gif in zat? Nou, niks bijzonders, dan was er een wagen met gas of gif met een as naast het spoor terecht gekomen en had deze wagen het spoor over een paar km vernield, niet meer en niet minder.