Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
lampjes in huizen willekeurig schakelen
door
bask185
Vandaag
om 00:15:11
DB Cargo gaat op Betuweroute proeven doen met automatisch rijdende locomotief
door
Bahn-AG
21 July 2025, 23:59:53
Sfeer op je modelbaan
door
René 4312
21 July 2025, 23:25:13
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is
door
spock
21 July 2025, 23:18:52
BR-18.6 Schaal-0.
door
FritsT
21 July 2025, 23:03:58
Raadplaatje
door
Huup
21 July 2025, 22:39:08
Toon hier je (model)treinfoto's
door
Frank 123
21 July 2025, 22:05:35
Station Roodeschool
door
Torikoos
21 July 2025, 21:59:55
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
wob
21 July 2025, 21:59:52
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
741230
21 July 2025, 20:44:16
Microstepper motoren voor armseinpalen
door
AP3737
21 July 2025, 20:39:50
Bentheimer Eisenbahn Stations gebouwen "Laarwald"
door
borotof
21 July 2025, 20:26:55
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
door
Martijn193
21 July 2025, 20:06:38
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels.
door
Hans van de Burgt
21 July 2025, 20:05:19
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan
door
741230
21 July 2025, 20:04:49
NS 1700 transfers
door
Rick
21 July 2025, 19:51:29
Overstap naar HTM
door
GerardvV
21 July 2025, 19:50:12
Spooraccessoires in diverse schalen, 3D-geprint.
door
spoorfreak
21 July 2025, 19:48:41
BNLS Rijweekend 19 en 20 juli 2025
door
MOVisser
21 July 2025, 18:59:34
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen
door
Rob Hagg
21 July 2025, 18:40:47
Mooi weer om buiten te spelen
door
puntenglijder
21 July 2025, 18:18:39
Br 38 Piko Superen.
door
Silvolde
21 July 2025, 17:32:46
Spoor- en tramweg parafernalia
door
Eric B
21 July 2025, 17:32:02
Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos)
door
marco
21 July 2025, 17:15:33
Da's Daz 2
door
BartvD
21 July 2025, 17:06:02
Stationsplein Baden Baden
door
Dion
21 July 2025, 17:00:00
Dat overkomt mij niet.
door
Benelux795
21 July 2025, 16:07:49
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci
door
Hollandserhbfan
21 July 2025, 15:38:11
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm
door
tothebeach
21 July 2025, 15:29:18
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Thai-Bundesbahn
21 July 2025, 14:40:06
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Trams en smalspoor
|
De bouw van een HTM GTL8
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
Vorige
-
Volgende
-
1
...
24
25
[
26
]
27
28
...
37
Omlaag
Auteur
Topic: De bouw van een HTM GTL8 (gelezen 171049 keer)
Sven
Offline
Berichten: 8327
Eton Wick, UK
Re: De bouw van een HTM GTL8
«
Reactie #375 Gepost op:
04 December 2014, 00:26:38 »
Ziet er heel goed uit. Moet je die ook nog ontvetten, als bij FUD van Shapeways?
Gelogd
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op
www.tramfabriek.nl
.
Volg mijn bouwactiviteiten op
Facebook
.
Frans van Meerwijk
Trolleytrambovenleiding 1:87... AUWWW!!!
Offline
Berichten: 2183
Voor als de tram het eens niet doet...
Re: De bouw van een HTM GTL8
«
Reactie #376 Gepost op:
04 December 2014, 13:24:59 »
WOWWWW!!!! Kwijl, Kwispel...
Dat ziet er heel erg fraai uit...
Die proefset is prima voor de huidige 3114 (*gaat het voorbeeld aan alle kanten fotograferen*), want déze moet het worden
De vergelijking met Philo is wat oneerlijk: hele mooie kappen van een GTL8-1, maar zoals bij zoveel Philospul: hopeloze aandrijving/motorisering... (en dan is dat model inmiddels óók 30 jaar oud, toch?)
Ik hoop dan ook, dat je óók bouwsets wilt gaan leveren, want dat knutselen/afbouwen moet wel lukken
, zéker als er ook vouwdeurtjes komen!
Succes en groeten van Frans
«
Laatst bewerkt op: 04 December 2014, 13:31:46 door Frans van Meerwijk. Reden: fotootje (niet van mij) toegevoegd
»
Gelogd
Trams in aanbouw en in de vitrine, ook met trolleystang en dat moet ook nog fatsoenlijk rijden...
MMTB
Offline
Berichten: 971
Re: De bouw van een HTM GTL8
«
Reactie #377 Gepost op:
04 December 2014, 13:37:40 »
Hoi Frans,
Ik neem aan dat je de gerenoveerde versie wil hebben, maar wil je hem met deze reclame? (er zijn mooiere onderweg
)
Gr, Mark
(P.S: die ook eerstdaags mag gaan knutselen aan een bouwpakket van de GTL1 met vouwdeuren)
Gelogd
Duitse tramstad in H0, een speelbaan in spoor 0 en een nieuwe beursbaan in 0e
WeKra
Offline
Berichten: 1404
Re: De bouw van een HTM GTL8
«
Reactie #378 Gepost op:
04 December 2014, 13:41:27 »
Ha Frans,
Voorbeelden en wensen altijd welkom, dan maken we het precies zoals je wilt. Klant is koning! (Graag wel versturen naar het bekende WeKraTrams mailadres)
Bouwsets was in principe nog niet aan de orde, maar zou mogelijk kunnen zijn. Helaas alleen geen onderstellen meer, dus dan heb ik alleen de kappen. De deurtjes ga ik toevallig vanavond na werk mee aan de slag.
Oh, als je daar goede voorbeeldfoto's van hebt (van de vouwdeuren), gráág effe sturen of hier neerzetten, dan kunnen we daarmee aan de slag. Ook zag ik op een aantal foto's al dat de 3001 in elk geval met 5x vouwdeuren werden afgeleverd, bij anderen zag ik dat de eerste deur de zwenk/zwaaideuren zijn, maar de andere 4 alsnog de vouwdeuren hebben. Hoe zit dat?
@Sven: Ze worden sowieso nog wel schoongemaakt omdat ze nog worden opgeschuurd (voorkant is in de bekende laagjes) en nog een aantal details los worden aangebracht. Of het sowieso moet weet ik niet, het is namelijk geen plakkerige boel en voelt gewoon als glad plastic aan.
Gelogd
Check ook mijn
Facebook
MMTB
Offline
Berichten: 971
Re: De bouw van een HTM GTL8
«
Reactie #379 Gepost op:
04 December 2014, 15:47:32 »
Hoi Wes,
Volgens mij zijn er rond de eerste renovaties de deuren bij de bestuurders vervangen door zwenk/zwaai deuren van het type 3100. Dit zal ergens midden jaren 90 geweest zijn.
Groeten, Mark
Gelogd
Duitse tramstad in H0, een speelbaan in spoor 0 en een nieuwe beursbaan in 0e
Frans van Meerwijk
Trolleytrambovenleiding 1:87... AUWWW!!!
Offline
Berichten: 2183
Voor als de tram het eens niet doet...
Re: De bouw van een HTM GTL8
«
Reactie #380 Gepost op:
04 December 2014, 17:38:50 »
Hé Mark,
JAZEKER met deze reclame!
Ik ben namelijk niet alleen fanvan (Haagsche) trams, maar óók van het Mauritshuis (en zéker een fotoshopwerk dat daar hangt, samengesteld door ene mijnheer Potter
Dat schijnt ook de reden te zijn, dat er straten naar hem zijn vernoemd... ) [Zelden zo'n leuke rondleiding meegemaakt].
Maar on-topic: de lijst van "GTL's die ik wíl" is al veel te lang... Dus om te beginnen déze 3114 en dan maar een GTL8-1 in afleveringstoestand (wellicht zelfs zwarte emblemen en wagencijfers...)
Groeten van Frans
Gelogd
Trams in aanbouw en in de vitrine, ook met trolleystang en dat moet ook nog fatsoenlijk rijden...
Frans van Meerwijk
Trolleytrambovenleiding 1:87... AUWWW!!!
Offline
Berichten: 2183
Voor als de tram het eens niet doet...
Re: De bouw van een HTM GTL8
«
Reactie #381 Gepost op:
04 December 2014, 17:59:29 »
Hoi Wes:
Kijk voor foto's desnoods op het HTM-fotonet, misschien zijn daar ook detailfoto's bij. Ik heb geloof ik niets op dat gebied, maar ik ga wel zoeken...
De GTL8-1 is volledig afgeleverd met 5 vouwdeuren. Vanwege de tocht is op enig moment deur 1 vervangen door GTL8-2 Zwenk/zwaaideuren en (naar ik begreep) bij het bouwen/in-gebruiknemen van de zwemtunnel (oeps: Tramtunnel)zijn vanwege regels, die voor zo'n tunnel kennelijk gelden de overige vouwdeuren vervangen door de huidige "schuifdeuren". Dat had te maken met de mogelijkheid, die vouwdeuren open te trekken... (Al snap ik dan niet, dat in Duitsland trams met die Düwag-deuren wél in tunnels mogen; of is men daar beschaafder?
)
En verder is er in die 30 jaar GTL8 uiteraard het nódige veranderd, aangepast, gewijzigd, verbeterd; een mid-life revisie geweest en nu voor een aantal wagens LVO...
Ik kwam al heel gemakkelijk tot een goeie 15 modellen, om de 'volledige geschiedenis' van de GTL8 uit te beelden, waarbij ik er als leek ongetwijfeld een aantal ben vergeten... (en er een aantal weglaat, omdat ik ze dan niet mooi vind)
Maar als ik je goed begrijp, is het onderstel toch niet een standaarditem van Halling?
Succes en groeten,
Frans
Gelogd
Trams in aanbouw en in de vitrine, ook met trolleystang en dat moet ook nog fatsoenlijk rijden...
WeKra
Offline
Berichten: 1404
Re: De bouw van een HTM GTL8
«
Reactie #382 Gepost op:
04 December 2014, 18:30:48 »
Ha Frans,
Zwarte lijncijfers? Als jij met voorbeelden weet te komen kunnen we alles voor je regelen!
Haagsetrams is een perfecte bron voor afbeeldingen, maar erg lastig om te vinden. Daarom vraag ik ook specifiek om voorbeelden hier te vermelden zodat het makkelijker is. Ik heb wel wat, maar een goed vooraanzicht (of zijaanzicht als u wilt) zou gewenst zijn.
Er zijn inderdaad talloze varianten en elke tram heeft weer een uniek verhaal met aanpassingen en interieurveranderingen. Maar zover wil ik niet gaan. Op wens kan ik alles doen, verder zorg ik ervoor dat het een herkenbare tram wordt.
Over je mauritshuisbestickering: Als je wilt (en voor een meerprijs?) kan ik eventueel vraag doen bij het bedrijf die de bestickering maakt om hiervan decals te maken.... We (Mark en ik) hebben het al eens met een Randstadrail geflikt (And more to come...!) dus dit moet ook wel lukken. Ik heb inmiddels ook de OV-chipkaart reclame voor de GTL in bezit om op een trammetje te plakken.
@Mark: Wil je 5 vouwdeuren of 4 + 1 zwenk?
Gelogd
Check ook mijn
Facebook
martijn v m
Offline
Berichten: 4531
Heerwijk in H0
Re: De bouw van een HTM GTL8
«
Reactie #383 Gepost op:
04 December 2014, 19:40:59 »
Zwarte wagennummers.
Is dat onderstel hetzelfde als die van Paul?
zag dat hij ook GTL-8 onderstellen heeft.
En bouwpakketten zijn ook hier welkom.
dus kappen onderstel en wellicht een leuke reclame
de rest moet te fiksen zijn. tenzij je zelf de mogelijkheid hebt om dat te/laten doen
Maar in mijn geval op de lange termijn.
Groeten Martijn
die stiekem liever een Amsterdams GTL-8 heeft
(11&12G)
Gelogd
Bouwt aan H0 modeltrambaan
Heerwijk
WeKra
Offline
Berichten: 1404
Re: De bouw van een HTM GTL8
«
Reactie #384 Gepost op:
04 December 2014, 19:50:42 »
Ohja, heren van Meerwijk:
De onderstellen zijn van Halling, maar worden nog aangepast (verlengd). Ze komen van een ander model dat me nu even is ontschoten, maar Mark volgens mij prima kan vertellen. Het zijn dus niet de onderstellen van Paul voor de GTL8. Die zijn namelijk een stukkie duurder
Probleem is wel dat deze kappen speciaal voor deze onderstellen zijn ontworpen, en dus direct passen op andere onderstellen. Het is echt een "click-and-play" combinatie.
Zwarte wagennummers ken altijd wel.
Nieuwe reservering doen? Stuur effe een PM'tje, dan kun je een formuliertje invullen zodat we alles geordend kunnen regelen.
Gelogd
Check ook mijn
Facebook
MMTB
Offline
Berichten: 971
Re: De bouw van een HTM GTL8
«
Reactie #385 Gepost op:
04 December 2014, 20:31:07 »
Hoi Wes,
5x vouwdeuren alstublieft
@Frans: De zwarte cijfers waren wel slecht zichbaar op de rode achtergrond en dit was een korte periode dat ze er mee reden. De crème kleurige cijfers zijn daar in tegen toch een stuk mooier icm met het oude logo. De Mauritstram moet wel makkelijk te maken zijn gezien de uitvoering. Dat wordt een kwestie van blauw spuiten en decals erover
@Martijn: De onderstellen die Wes gebruikt zijn van de M8D Bielefeld.
Groeten, Mark
Gelogd
Duitse tramstad in H0, een speelbaan in spoor 0 en een nieuwe beursbaan in 0e
Frans van Meerwijk
Trolleytrambovenleiding 1:87... AUWWW!!!
Offline
Berichten: 2183
Voor als de tram het eens niet doet...
Re: De bouw van een HTM GTL8
«
Reactie #386 Gepost op:
04 December 2014, 20:31:27 »
Ja Wes:
Zwarte wagencijfers en het HTM-embleem, dat óók op 1300/2100 zat [duiveltjes-emo]
Het heeft geloof ik niet lang geduurd en was volgens mij ook alleen maar op de eerste vijf wagens...
Daarna werd de belettering beige (maar weet ik niet wanneer het HTM-logo werd aangepast...)
En verder krijg je een pb...
Frans
Gelogd
Trams in aanbouw en in de vitrine, ook met trolleystang en dat moet ook nog fatsoenlijk rijden...
Frans van Meerwijk
Trolleytrambovenleiding 1:87... AUWWW!!!
Offline
Berichten: 2183
Voor als de tram het eens niet doet...
Re: De bouw van een HTM GTL8
«
Reactie #387 Gepost op:
04 December 2014, 20:33:37 »
Wes/Mark,
Uiteindelijk komen we er wel...
Frans
Gelogd
Trams in aanbouw en in de vitrine, ook met trolleystang en dat moet ook nog fatsoenlijk rijden...
Willem1951
Offline
Berichten: 1216
Re: De bouw van een HTM GTL8
«
Reactie #388 Gepost op:
04 December 2014, 20:37:42 »
Hallo WeKra,
Ik zou die zwarte wagennummers even goed uitzoeken. Heb zelf een niet zo goede dia van de aflevering van de 3001.
Daarop is te zien dat het wagennummer en het HTM embleem zwart zijn. Op een foto in "Op de Rails" van mei 1981 staat
ook een foto van de 3001 met een zwart wagennummer. In het 1981 juli-nummer van OdR is de 3003 al afgebeeld met een
wit wagennummer. Die zwarte cijfers en dergelijke hebben dus maar heel kort geduurd.
Met vriendelijke groeten,
Wim van der Ent
PS: was wat langzaam met typen, zie ik
Gelogd
Frans van Meerwijk
Trolleytrambovenleiding 1:87... AUWWW!!!
Offline
Berichten: 2183
Voor als de tram het eens niet doet...
Re: De bouw van een HTM GTL8
«
Reactie #389 Gepost op:
04 December 2014, 20:42:08 »
Willem,
Je wilt niet weten hoe vaak me dat óók gebeurt
Frans
Gelogd
Trams in aanbouw en in de vitrine, ook met trolleystang en dat moet ook nog fatsoenlijk rijden...
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
Vorige
-
Volgende
-
1
...
24
25
[
26
]
27
28
...
37
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Trams en smalspoor
|
De bouw van een HTM GTL8