Ik dacht dat één of beide GTL en PCC instructietrams hier stonden.Deze modellen werden gebruikt voor de vroegere instructiebaan van HTM, de bestuurders konden hier leren om te gaan met het seinstelsel op Centraal Station. Jammer genoeg heb ik hier geen foto's van.
Oké, oké, ik voel me bijna verplicht om langs te moeten komen!
En beveiligingstechnisch door de leverancier, Siemens.Jammer genoeg is deze baan niet meer, met de verbouwing van Den Haag Centraal is deze vervallen.Groeten,Christoph
Hallo Frans,zover ik weet is de eerste deur met de rest van de deuren gelijktijdig vervangen, dit gebeurde in de "de Lijsterbesstraat".Groeten,Christoph
Medio maart 2004 wordt de 3086 in de werkplaats binnen genomen. Deze tram zal als proefwagen bij de vierde deurpartij voorzien worden van zwenk/schuifdeuren. De knop om de deur vanaf de buitenzijde te openen bevindt zich op de deur. Het ligt in de bedoeling om van de 3040-3054 en de 3056-3100 de tweede tot en met de vijfde deurpartij te gaan vervangen met zwenk/schuifdeuren.
Ik vind het leuk om te designen, en dat doe ik voor mijzelf, dat ik jullie er blij mee kan maken is een 2e Ik heb zelf geen treinbaan, in geen één schaal.Voor N schaal heb ik dus een uitzondering gemaakt en een baan en tomytec motorunit gekocht.Hiervoor heb ik destijds een bodemplaat gemaakt die ik tot op heden nog altijd gebruik voor al mijn N treinen.(in deze gevallen dus geen half product)Helaas kost me zoiets wel 3 a 4uur om goed te maken (plus het wachten op testprints), het geld groeit niet op mijn rug en tijd is al helemaal een schaarste Dus voor H0 mogen mensen toch zelfbouw erbij pakken, het maken van een bodemplaat vind ik niet leuk en zal dus altijd ver onderaan de lijst staan sorry.Gr,Mitchelldie stiekem wel een 1:450 baantje in de kast heeft liggen
Dat is niet helemaal waar.. Toen die verbouwing aan Den Haag Centraal begon, is deze baan gedemonteerd en in delen naar het HOVM gebracht. Wat ermee is gebeurd toen het HOVM in verbouwing ging, weet ik niet.Het KAN dus zijn dat de baan inderdaad definitief weg is. Het kan ook zijn dat ze toch nog bestaat, zij het in losse onderdelen in opslag.
Wil wel eens zo'n GTL kritisch bekijken hoor
Helaas, dat is niet het geval. Ik weet nog goed dat de GTL-1 serie met zwenk-zwaai deuren in deurgroep 1 reden en de rest klap deuren. Pas bij een later revisie programma werden de overige klapdeuren vervangen. Daarbij werden de deuren van groep 1 niet vervangen, simpelweg omdat die al waren vervangen door het model zwenk-zwaai.