Doel:€250.00
Donaties:€157.50

Per saldo:€-92.50

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 30-06-2020
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toekomst van modeltreinbeurzen? door Edsko Hekman
03 juli 2020, 23:43:34
NL baan: Frotterdam in h0 door Wim Vink
03 juli 2020, 22:50:35
Baan in Los Angeles door Wim Vink
03 juli 2020, 22:48:10
NL-baan in Canada door Wim Vink
03 juli 2020, 22:46:26
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Wim Vink
03 juli 2020, 22:45:01
Onshape cursus door Henk de Vlaam
03 juli 2020, 22:40:50
Ketelwagens NAM/ USATC door roadster36
03 juli 2020, 22:16:59
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door R v/d Hoven
03 juli 2020, 21:59:53
Lima locs, welke antislipbanden kun je gebruiken? door iarnrod
03 juli 2020, 21:52:31
Piko BR 78 tenderloc door Quinzeedied
03 juli 2020, 21:49:28
LS-Models 2020, nieuws van de fabrikant. door Quinzeedied
03 juli 2020, 21:47:05
Modeltrein Express eigen productie (nog niet bekend wat!) door Klaas Zondervan
03 juli 2020, 21:45:59
Lego 10277 de Krokodil, een nieuw model. door Marcel112
03 juli 2020, 21:20:53
BMB-deelname aan overige rijdagen of evenementen door iarnrod
03 juli 2020, 21:16:55
Projekt 083-338 door 44
03 juli 2020, 20:53:41
Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Marcel112
03 juli 2020, 20:47:08
Sint Valies (Testbaantje in een koffer, h0f) door minibart
03 juli 2020, 20:45:54
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
03 juli 2020, 20:41:27
Probeersel in schaal 0, als dat maar wat wordt! door ronald1956
03 juli 2020, 19:44:12
BNLS Werkspoor - Mesu models NS 2000 door rolfm
03 juli 2020, 18:29:31
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door St00mboy
03 juli 2020, 18:03:58
NS Stoomverwarmingswagen door Carel Ruysink
03 juli 2020, 16:43:25
DR5052 in combinatie met Ecos 2 door RdW1963
03 juli 2020, 16:15:45
DC wielen gezocht door Dirk
03 juli 2020, 15:14:33
De fabriek - Spoor 0 door BartvD
03 juli 2020, 14:39:19
Ombouwen Spoor 0 Lenz V36 naar een redelijk lijkend Staatsmijnen 121 - 123 door BartvD
03 juli 2020, 14:23:08
Digitaal pendelen met Lenz ABC-systeem - Esu Lokpilot V5 door PeterC
03 juli 2020, 13:59:20
  

Auteur Topic: DR rijtuigen in Nord-West_Express 1960/1962  (gelezen 12461 keer)

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 3157
Re: DR rijtuigen in Nord-West_Express 1960/1962
« Reactie #30 Gepost op: 31 oktober 2013, 09:28:08 »
over AB in de 1637 is niet een eenduidig antwoord te geven. In 83/84 waren het wel plan K, maar tot de instroom van ICR kon je ook wel Plan E AB uit de dieseldienst zien. Dus het hangt van het jaar af, midden jaren 80 is een te ruim begrip.

Dirkjan
11:16, 12:22, 13:2 14:9

gertjan_duivesteijn

  • Offline Offline
  • Berichten: 124
Re: DR rijtuigen in Nord-West_Express 1960/1962
« Reactie #31 Gepost op: 11 december 2013, 18:46:20 »
Dirk Jan,

Hoe zeker ben jij van de NS Post in de Nord-West-Express van 1960 tussen Amsterdam en Osnabrück vv.?
DB rond 1960 met focus op internationaal verkeer.

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 3157
Re: DR rijtuigen in Nord-West_Express 1960/1962
« Reactie #32 Gepost op: 11 december 2013, 19:13:46 »
Ik was niet degene die de VRM toonde, dat was Gert.

Dirkjan
11:16, 12:22, 13:2 14:9

gertjan_duivesteijn

  • Offline Offline
  • Berichten: 124
Re: DR rijtuigen in Nord-West_Express 1960/1962
« Reactie #33 Gepost op: 12 december 2013, 19:11:36 »
Dirk Jan,

Helemaal gelijk. Ik baseerde me op het door jou geproduceerde en altijd weer even fraaie plaatje.
Even over het hoofd gezien dat Gert de VRM al had gepubliceerd.
OK, een NS Post dus.
Waren die dingen in 1960 niet Berlijns blauw?
Opvallend dat in de DB ZpAR niet te zien is of het DB of NS is.
Dit moet kennelijk uit het omloopplan gehaald worden.
DB rond 1960 met focus op internationaal verkeer.

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 3157
Re: DR rijtuigen in Nord-West_Express 1960/1962
« Reactie #34 Gepost op: 12 december 2013, 21:32:37 »
In de VRM staat een P van 49 ton. Een moderne DB Post was 36 ton, een 21,6 ca 40 ton en een Nederlandse P (reden tot 62) 49. Ergo....
11:16, 12:22, 13:2 14:9

gertjan_duivesteijn

  • Offline Offline
  • Berichten: 124
Re: DR rijtuigen in Nord-West_Express 1960/1962
« Reactie #35 Gepost op: 27 maart 2014, 09:38:11 »
Deze hadden jullie nog van me te goed.

De E271 die de rijtuigen van de Nord-West-Express van Osnabrück overbracht naar Löhne alwaar ze met de D105 uit Aachen verder richting het oosten gingen.
Tractie; zeg het maar, geen idee, Br38/Br23/Br01/Br03? Zal wel eentje uit Osnabrück zijn geweest. Löhne had voornamelijk goederenmachines gestationeerd.
DB rond 1960 met focus op internationaal verkeer.

Rotterdam

  • Offline Offline
  • Berichten: 434
  • Von den Bergen bis zur See - Lokomotiven Halle P
Re: DR rijtuigen in Nord-West_Express 1960/1962
« Reactie #36 Gepost op: 27 maart 2014, 15:22:43 »
ik tip als trekkracht osnabrueck-loehne op een p8 of later een 03 of 41
veel verkeer toen op de lijnen vanaf osnabrueck met 41 of 44 of 01.10
03 kwamen toen van rheine,of een 41 van rheine
38 had toen nog ieder depot

maar met een 41 de trein naar loehne brengen en daarna met goederentrein ex seelze,
daarvoor was en is de 41 ideale lok,ook in model
spoor N
Tijdperk DR/DB jaren 70
5 x 103 - 110--111-140-150-194-2 X 220 - 2 X 221-1 X 216- 2x 261 3x212-3 XV180-P8-T3
2 x V180 prototype 1 x 65.10 1 x 066 1 x Ueberland tram Arnold,1 x VT98,2 x VT Piko

gertjan_duivesteijn

  • Offline Offline
  • Berichten: 124
Re: DR rijtuigen in Nord-West_Express 1960/1962
« Reactie #37 Gepost op: 21 februari 2017, 18:47:58 »
Met de aankondiging van ACME om de oudere types Russische slaapwagens te gaan leveren wordt de variant met de RZD WLA ook mogelijk.
Als ik het filmpje in het Neurenbergdraadje mag geloven konden die slaapwagens er wel eens sneller zijn dan gedacht.
Vreemd alleen dat er nergens op het www op in gegaan wordt.
DB rond 1960 met focus op internationaal verkeer.

gertjan_duivesteijn

  • Offline Offline
  • Berichten: 124
Re: DR rijtuigen in Nord-West_Express 1960/1962
« Reactie #38 Gepost op: 11 oktober 2019, 12:16:44 »
Het heeft even geduurd maar hierbij de variant met SZD WLA en DR B
DB rond 1960 met focus op internationaal verkeer.