Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Ijzeren Rijn: militair transport door ijzeren rijn
Vandaag om 22:10:05
Baan 'begroenen', hoe, wat en waarmee? door Frank 123
Vandaag om 21:56:33
diorama, voor lange treinen. door Mark D.
Vandaag om 21:42:01
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 21:39:10
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door DavidNS400 Grote sik
Vandaag om 21:38:25
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Schachbrett
Vandaag om 21:09:44
Pfarrerwinkel bahn door Schachbrett
Vandaag om 21:08:37
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door basjuh1981
Vandaag om 20:53:29
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 20:52:40
US diorama in H0 door basjuh1981
Vandaag om 20:51:10
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door MathynK
Vandaag om 20:11:23
Les Billards du Vivarais door Frank 123
Vandaag om 20:07:55
Piko lok digitaal rijdt direct weg door Ronaldk
Vandaag om 19:59:22
Gewoon wat busfoto's door Keska
Vandaag om 19:20:28
Aachenau West door wob
Vandaag om 19:10:24
Modelbaan schaal H0 niet geheel sluiten in pc prog door MartinRT
Vandaag om 19:04:37
19 Toen door defender
Vandaag om 19:01:10
20 en 21 april MobExpo door class 37
Vandaag om 18:16:26
Bouw van postrijtuig P 7911-7920 (plan C) van FRIE door Rob Bennis
Vandaag om 17:45:39
Al mijn goede ideeën... door maartenvdb
Vandaag om 17:22:59
Raadplaatje door Benelux795
Vandaag om 17:18:39
18 t/m 21 april Intermodellbau '24 Dortmund door Ronald Halma
Vandaag om 15:58:27
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door bask185
Vandaag om 15:50:37
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door Hans Reints
Vandaag om 14:34:08
NS 6000 (in schaal 0) door FritsT
Vandaag om 14:24:44
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 14:14:55
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door mass am see
Vandaag om 14:07:41
Frans/Belgisch H0e baantje door NS264
Vandaag om 12:57:17
hoe diep is de kuil van een 23 meter draaischijf door AlbertG
Vandaag om 12:10:11
2nd Dutch US Convention, DRU Ulft NL 6/7 april 2024 door RBlok
Vandaag om 10:23:55
  

Auteur Topic: DR rijtuigen in Nord-West_Express 1960/1962  (gelezen 17093 keer)

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 3805
Re: DR rijtuigen in Nord-West_Express 1960/1962
« Reactie #30 Gepost op: 31 oktober 2013, 09:28:08 »
over AB in de 1637 is niet een eenduidig antwoord te geven. In 83/84 waren het wel plan K, maar tot de instroom van ICR kon je ook wel Plan E AB uit de dieseldienst zien. Dus het hangt van het jaar af, midden jaren 80 is een te ruim begrip.

Dirkjan

gertjan_duivesteijn

  • Offline Offline
  • Berichten: 128
Re: DR rijtuigen in Nord-West_Express 1960/1962
« Reactie #31 Gepost op: 11 december 2013, 18:46:20 »
Dirk Jan,

Hoe zeker ben jij van de NS Post in de Nord-West-Express van 1960 tussen Amsterdam en Osnabrück vv.?
DB rond 1960 met focus op internationaal verkeer.

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 3805
Re: DR rijtuigen in Nord-West_Express 1960/1962
« Reactie #32 Gepost op: 11 december 2013, 19:13:46 »
Ik was niet degene die de VRM toonde, dat was Gert.

Dirkjan

gertjan_duivesteijn

  • Offline Offline
  • Berichten: 128
Re: DR rijtuigen in Nord-West_Express 1960/1962
« Reactie #33 Gepost op: 12 december 2013, 19:11:36 »
Dirk Jan,

Helemaal gelijk. Ik baseerde me op het door jou geproduceerde en altijd weer even fraaie plaatje.
Even over het hoofd gezien dat Gert de VRM al had gepubliceerd.
OK, een NS Post dus.
Waren die dingen in 1960 niet Berlijns blauw?
Opvallend dat in de DB ZpAR niet te zien is of het DB of NS is.
Dit moet kennelijk uit het omloopplan gehaald worden.
DB rond 1960 met focus op internationaal verkeer.

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 3805
Re: DR rijtuigen in Nord-West_Express 1960/1962
« Reactie #34 Gepost op: 12 december 2013, 21:32:37 »
In de VRM staat een P van 49 ton. Een moderne DB Post was 36 ton, een 21,6 ca 40 ton en een Nederlandse P (reden tot 62) 49. Ergo....

gertjan_duivesteijn

  • Offline Offline
  • Berichten: 128
Re: DR rijtuigen in Nord-West_Express 1960/1962
« Reactie #35 Gepost op: 27 maart 2014, 09:38:11 »
Deze hadden jullie nog van me te goed.

De E271 die de rijtuigen van de Nord-West-Express van Osnabrück overbracht naar Löhne alwaar ze met de D105 uit Aachen verder richting het oosten gingen.
Tractie; zeg het maar, geen idee, Br38/Br23/Br01/Br03? Zal wel eentje uit Osnabrück zijn geweest. Löhne had voornamelijk goederenmachines gestationeerd.
DB rond 1960 met focus op internationaal verkeer.

Rotterdam

  • Offline Offline
  • Berichten: 434
  • Von den Bergen bis zur See - Lokomotiven Halle P
Re: DR rijtuigen in Nord-West_Express 1960/1962
« Reactie #36 Gepost op: 27 maart 2014, 15:22:43 »
ik tip als trekkracht osnabrueck-loehne op een p8 of later een 03 of 41
veel verkeer toen op de lijnen vanaf osnabrueck met 41 of 44 of 01.10
03 kwamen toen van rheine,of een 41 van rheine
38 had toen nog ieder depot

maar met een 41 de trein naar loehne brengen en daarna met goederentrein ex seelze,
daarvoor was en is de 41 ideale lok,ook in model
spoor N
Tijdperk DR/DB jaren 70
5 x 103 - 110--111-140-150-194-2 X 220 - 2 X 221-1 X 216- 2x 261 3x212-3 XV180-P8-T3
2 x V180 prototype 1 x 65.10 1 x 066 1 x Ueberland tram Arnold,1 x VT98,2 x VT Piko

gertjan_duivesteijn

  • Offline Offline
  • Berichten: 128
Re: DR rijtuigen in Nord-West_Express 1960/1962
« Reactie #37 Gepost op: 21 februari 2017, 18:47:58 »
Met de aankondiging van ACME om de oudere types Russische slaapwagens te gaan leveren wordt de variant met de RZD WLA ook mogelijk.
Als ik het filmpje in het Neurenbergdraadje mag geloven konden die slaapwagens er wel eens sneller zijn dan gedacht.
Vreemd alleen dat er nergens op het www op in gegaan wordt.
DB rond 1960 met focus op internationaal verkeer.

gertjan_duivesteijn

  • Offline Offline
  • Berichten: 128
Re: DR rijtuigen in Nord-West_Express 1960/1962
« Reactie #38 Gepost op: 11 oktober 2019, 12:16:44 »
Het heeft even geduurd maar hierbij de variant met SZD WLA en DR B
DB rond 1960 met focus op internationaal verkeer.