Hoe is het momenteel aangesloten? Kun je een schema geven met ev een foto?
Ik denk dat het probleem is dat de Peco-aandrijvingen, ook de W-versie, te veel stroom verbruiken voor de decoders. Als het net aan is, dan kan het bij een test goed gaan, maar na inbouw kan de weerstand die de aandrijving ondervind gemakkelijk groter worden en dan neemt ook het stroomverbruik toe.Eigenlijk moet je decoders hebben die tot 3A stroom kunnen leveren, zoals de Lenz Ls150. Ik weet niet of die voor Selectrix bestaan.Andere aandrijvingen kan natuurlijk ook, maar daar wordt je niet vrolijk van als alles al ligt.edit Ik zag dat de functiedecoder van Doehler & Haass 3A per uitgang kan schakelen.http://doehler-haass.de/cms/media/pdf2/Funktionsdecoder_Bedienungsanleitung.pdf
Tja, ik weet niet hoeveel van die aandrijvingen je in gebruikt hebt? Want eigenlijk vind ik de aandrijvingen vervangen het verstandigst. Decoders en Peco-aandrijvingen zijn geen gelukkige combinatie. Als je even op het forum zoekt, komt je ook weer problemen met de Lenz LS150 tegen.
Au, ai, tja.En toch. Je loopt de kans dat het een frustrerend gedoe blijft met de Peco aandrijvingen. Goede servo-aandrijvingen zijn niet duur.Een andere oplossing is relais op de uitgangen van de decoder aansluiten. Via de relaiscontacten kan je dan zoveel stroom op de aandrijving zetten als nodig is.Er wordt ook weleens een zogenaamde CDU ingezet, een schakeling die een flinke stroomstoot afgeeft. Maar ik weet niet hoe dat digitaal is in te zetten. Ook met relais denk ik.
Heb je een advies voor een andere aandrijving die op de plaats van de pl10w past? Alle aandrijving zitten namelijk al gemonteerd. Daarvoor zaagde ik gaten in de plaat om de aandrijving erin te laten zakken. Kan ze wel weer demonteren als d3e vervanger maar goed in de plaats past.
Je kunt de wisselaandrijving gebruiken die we in decodershop hebben. Ondervloers en uitstekend in staat om met decoders om te gaan. zie http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,22125.0.html
Dat dingetje van Han zal best werken. Hij zal ook wel weten welke Selectrixdecoder erbij past. Zoek ook eens op servo-aandrijvingen op het forum. Het gat onder het wissel kun je met een dun plaatje deels afdichten en dat kan je zowat iederen onder-de-baan aandrijving plaatsen die je wilt.Stap voor stap kan ook. Probeer eens zo'n Doehler & Haass decoder met een goede externe voeding. Als het werkt ben je klaar. Als het niet werkt, kan je alsnog andere aandrijvingen kopen. Die decoder heb je toch nodig.Niettemin, persoonlijk zou ik die Peco aandrijvingen zo snel mogelijk in de vuilnisbak kieperen. Heb ik al lang geleden gedaan.