Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mooi weer om buiten te spelen door puntenglijder
Vandaag om 08:33:53
Piko 2025 door Sicco Dierdorp
Vandaag om 08:12:05
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Erik Mijd
Vandaag om 07:43:21
Bouw spoor nul modulebaan, Bahnhof Königshofen, tijdperk III door HJ
Vandaag om 06:03:37
digitaal veranderd in 15 jaar door Lobomotion69
Vandaag om 04:53:45
Ronald doet de Fork Challenge! door Lobomotion69
Vandaag om 04:30:00
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Miniature Holland
Vandaag om 03:47:58
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 00:10:25
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door Mischa
17 July 2025, 23:45:16
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Wim Vink
17 July 2025, 23:25:36
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
17 July 2025, 22:57:41
Raadplaatje door Hlv53
17 July 2025, 22:56:03
DCM motor van Märklin demonteren. door Martijn193
17 July 2025, 22:11:30
Sikje 225 door Huup
17 July 2025, 21:51:52
De Projecten van RetroJack door RetroJack
17 July 2025, 21:20:38
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
17 July 2025, 21:11:30
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door Gert Arkema
17 July 2025, 19:49:44
Station Roodeschool door Torikoos
17 July 2025, 19:40:08
Aachenau West door wob
17 July 2025, 18:05:46
Fleischmania Nostalgia door Scratchbuilt
17 July 2025, 16:20:02
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Arjan6511
17 July 2025, 15:28:50
Modeltreinexpress gesloten op 22juli2025 door VAM65
17 July 2025, 15:12:12
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door Corné81
17 July 2025, 12:59:21
Railpro 607 door Bob11
17 July 2025, 12:53:23
365 "Het is weekend foto's" door Wim Vink
17 July 2025, 10:39:09
LS Models / Models World 2021 door Benelux795
17 July 2025, 10:00:39
Philotrain NS6001-6006 (niet kijken als je blij met jou philotrain bent) door orientexpress
17 July 2025, 09:56:00
Lima IRM pimpen door Brouwersbaan
17 July 2025, 09:42:01
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door laurent
17 July 2025, 08:55:50

Auteur Topic: Serre bergbaan, knutselproject van mijn zoon Jamie en mij  (gelezen 159011 keer)

JaJo

• Offline Offline
  • Spoor-0 & Spoor-1
    • Modeltreinbaan.nl
Re: Serre bergbaan, knutselproject van mijn zoon Jamie en mij
« Reactie #240 Gepost op: 24 December 2013, 15:39:27 »
Lekker klusje voor de kerstdagen. ;)

Groet Jaap
Groet Jaap
Duits/NL, Spoor-0 en Spoor-1.Tijdperk II en III.
http://www.modeltreinbaan.nl

tijgernootje

• Offline Offline
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
« Reactie #241 Gepost op: 24 December 2013, 20:21:44 »
Dat houd je idd voorlopig wel effe van de straat  ;D
Ben benieuwd naar wat het resultaat zal worden van dit karton met hout gebeuren  :P
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

Jobr

• Offline Offline
« Reactie #242 Gepost op: 07 January 2014, 22:54:00 »
Beste A. Moonen,

Ik volg uw project op de voet. Echt schitterend!
Door uw topic ben ik zelf ook gaan bouwen en hier flink inspiratie op kunnen doen.

Ik zag op uw berg 2 kruizen staan. Kunt u mij vertellen waar het donker bruine kruis van is?
Ik wil deze ook graag aanschaffen.

Groeten Job

svries1

• Offline Offline
« Reactie #243 Gepost op: 09 January 2014, 08:01:29 »
Gevonden!!! Tussen 'Anlage Hbf' en 'Anlage ost' ligt een afslag richting...... Gösserbach....

Mogelijk dat via dit spoor voldoende inspiratie en materiaal richting Anlage kan worden vervoerd...

daan2353

• Offline Offline
  • 009, da's pas fijn.
    • h0e bregenzer waldbahn
« Reactie #244 Gepost op: 09 January 2014, 18:15:45 »
Dag meneer Moonen,

Wil even doorgeven dat ik het een prachtige baan vind! Er is duidelijk te zien dat jullie er veel plezier in hebben en de sfeer is echt modeltreintjes! Super project  (y)
Geweldig leuk om dat samen met je zoon te kunnen doen, ik had een dochter en die wilde alleen "chillen"  :-X
(ben nu al opa, mijn kleinzoon vind treintjes gelukkig wel erg leuk, maar is nog wat jong..)

groetjes Daan.

a.moonen

• Offline Offline
« Reactie #245 Gepost op: 11 January 2014, 22:53:54 »
Ik zag op uw berg 2 kruizen staan. Kunt u mij vertellen waar het donker bruine kruis van is?

Goedenavond Job,

Deze zaten in een bouwdoos van Faller met een Kapell erin (productnummer 130235)

Bedankt voor de leuke reactie.

mvg
Arnold

a.moonen

• Offline Offline
« Reactie #246 Gepost op: 11 January 2014, 22:57:24 »
Geweldig leuk om dat samen met je zoon te kunnen doen, ik had een dochter en die wilde alleen "chillen"  :-X
(ben nu al opa, mijn kleinzoon vind treintjes gelukkig wel erg leuk, maar is nog wat jong..)

Goedenavond Daan,

ja samen aan de hobby bouwen en knutselen is idd super leuk. Zelf heb ik ook een dochter maar die heeft het momenteel heel druk met van alles en nog wat. Wel kan ze de hobby van haar oude vader waarderen en met kerst weer leuke onderdelen van het gehele gezin voor de baan mogen ontvangen.

Heel veel hobby plezier met uw kleinzoon (en klein moet je je beginnen!)  (y)

mvg
Arnold

a.moonen

• Offline Offline
Wochenende Arbeit
« Reactie #247 Gepost op: 13 January 2014, 19:07:02 »
Wochenende Arbeit,

Freitag,

Fraulein Stephanie kunt u voor mij een kopje koffie brengen en daarna der Fritz even bellen?
Kurt kijkt peizend voor zich uit achter zijn bureau. Mompelend kijkt hij naar het bericht van de ÖBB.
Hoe gaan wij dit nu weer op zo’n korte termijn regelen denkt hij.
Dan wordt er op de deur geklopt. Herein herein.
Fraulein Stephanie stapt binnen met een warme kop koffie.
Herrlich fraulein Stephanie, dat kon ik nu net gebruiken. Kurt schuift zijn bureaustoel even achteruit en geniet van de warme verse koffie.
Langzaam nemen de plannen in zijn hoofd vorm aan.
Hij pakt zijn Kugelschreiber en maakt een paar aantekeningen.
Dan gaat zijn telefoon over en Fraulein Stephanie meldt dat ze Fritz aan de lijn heeft. Glimlachend neemt hij de lijn over:
Fritz, kerel heb jij zo even tijd om wat dingen door te nemen?
Neem dan ook even de roosters mee van de bouwlui die bij het nieuwe Betriebswerk aan het werk zijn.

Ja, denkt hij dat is haalbaar en zet een streep onder het papier.

Na 2 uurtjes wordt er weer geklopt op zijn deur. Jawohl, Fraulein Stephanie kijkt om de deur, Herr Fritz ist hier. Laat hem binnen! Kurt staat op en loopt om zijn bureau heen om Fritz te begroeten. Grüss dich Fritz, ga zitten kerel. Wat te drinken? Thee war es nicht?
Fraulein Stephanie ein Thee bitte en nog zo’n heerlijke Kafee.
Zo Fritz daar zitten wij weer en kan ik je inlichten over het mooie project wat de ÖBB nu weer voor ons bedacht heeft.
De laatste tijd heeft men te veel klachten ontvangen over het feit dat de wachttijden bij Gösserbach zo lang zijn omdat wij geen inhaalspoor hebben. Hierdoor lopen belangrijke sneltreinen Verspätung op. Ook het goederenverkeer ondervindt steeds meer hinder dus hebben zij voor aankomend weekend het treinverkeer omgeleid zodat wij een nieuwe wissel kunnen plaatsen. De regie voordat geheel mogen wij op deze korte termijn regelen!
WASS,
roept Fritz die uit zijn stoel springt. Zijn die lui daar nu helemaal Bescheuert??? Één weekje om dit te regelen? Können wir Zauberen?

Kurt lacht even, rustig Fritz rustig! Zij hebben alles verder al geregeld. Het enige wat wij nog moeten doen is de werklui regelen en die zijn nu bij het nieuwe Betriebswerk bezig. Als jij nu zo even met mijn auto daarheen rijdt en ze een leuke bonus in het vooruitzicht stelt dan moet het aankomend weekeind lukken.
Er is een grote kraan geregeld en het materieel komt as Mitwoch allemaal binnen.

Langzaam gaat Fritz weer zitten. Ja Ja aber wass wenn etwas Schief geht?
Es wird schon Klappen Fritz.
Kurt laat zich in zijn bureaustoel zakken en neemt een slok van zijn warme koffie. Komm Trink wass. Hier zijn de sleutels van mijn auto en wij hebben ongeveer 10 man nodig.

Fritz blaast even in zijn thee kopje en neemt dan een slok. Gut  gut, dan ga ik zo, maar ik ben benieuwd wat ze als volgende weer verzinnen bij de ÖBB.

Drie uur later verbindt Fraulein Stephanie Fritz door met Kurt.
Ahh Fritz en hoe is het gegaan?
………………………
Schön Schön, 14 mann? Toll  dan gaan wij het zeker redden.
……………………………………..
Wass?, Ja vrijdag om 18.00 Uhr wordt de dienstregeling hier stil gelegd.
…………………………………………………………
Dann de eerste ploeg aan het werk? SUPER idee. Sehr Gut.
……………………………………………
Danke,  Auf Wiederhören.
« Laatst bewerkt op: 13 January 2014, 21:01:19 door a.moonen »

a.moonen

• Offline Offline
Wochende Arbeit
« Reactie #248 Gepost op: 13 January 2014, 22:05:08 »
Wocheende Arbeit,
Samstag 6.00 Uhr.

Goed idee van je Fritz, om gisterenavond alvast alles voor te bereiden en klaar te maken voor het vervangen van de wissel. Kurt staart bedachtzaam naar het werk dat goed vlot. De zware kraan is al gearriveerd en de al snel hangt het eerste stuk gedemonteerde rails in de kraan.

De mannen werken snel en gedisciplineerd door. Het vooruitzicht op een leuke bonus  en een koud biertje aan het eind van de dag zorgt voor een goede stemming en hard werken.

De wagon om het oude materiaal af te voeren staat klaar en snel en vakkundig worden de oude rails opgeladen en afgevoerd. De opslag zal tijdelijk plaatsvinden op het terrein van het nieuwe Betriebswerk.

Al snel is ook de oude wissel aan de beurt. Langzaam trekt de kabel van de hijskraan strak en even is het spannend of de kraan het wel trekt. Dan komt de oude wissel onder luid gekraak los.

Voorlopig wordt de oude wissel terzijde gelegd. Zodat het tracé weer zo snel mogelijk kan worden vrijgegeven. Het werk vlot uitermate snel en tegen het eind van de dag wordt de nieuwe wissel al geplaatst. Kurt en Fritz kijken zeer tevreden toe hoe snel en goed het werk vlot.

Fritz, de mannen hebben zo wel een lekker koud biertje verdiend. Ga jij die eens even halen voor de ploeg. Let op dat je voldoende mee neemt want de heren zullen dorstig zijn! Fritz glimlacht en stapt in de oude jeep en rijdt richting het kantoor. Op het kantoor gaat hij richting de kantine. Frau Judith staat in haar Trachtenkleid de tafeltjes schoon te maken. So Frau Judith, auch beschaftigd im Wochenende?
Ahh Fritz wie gehts? Ja even alles opruimen voor maandag he, de heren hebben er vrijdagavond een zooitje van gemaakt dus dacht ik dat vandaag maar op te ruimen. Nu de meeste treinen toch worden omgeleid is het lekker rustig. Ach so zegt Fritz.  De Kisten mit Bier stehen Kalt?
Ja im Keller stehen die ! Fritz loopt naar benenden en doet het licht aan in de koele donkere kelder. Toch slim om een stuk in de berg uit te hakken als koelkast, gniffelt Fritz. Hij ziet de kratten bier staan en pakt er twee op. Langzaam strompelt hij omhoog met de twee kratjes in zijn hand. Hij loopt naar buiten en zet de kratten bier achterin de jeep.
Tschuss Frau Judith .  Tschuss Fritz. Fritz stapt in de jeep en wil net straten als hij de stem van Fraulein Stephanie hoort roepen
FRITZ WARTE!
Fritz kijkt om en ziet Fraulein Stephanie met een rood gezicht komen aan rennen. In haar hand houdt ze een brief die ze boven haar hoofd zwaait.
Fritz bitte, kan je deze brief aan Herr Kurt geven? SEHR EILIG!.
Bij de post hadden ze deze brief over het hoofd gezien en toen ik net even op kantoor was lag deze in de bus. Het is een spoedbrief uit Anlage in Duitsland. Men schijnt vandaag ook al een paar keer gebeld te hebben maar zo als je weet had iedereen vrij. DUS BITTE geef dit zo snel mogelijk aan Herr Kurt!

Fritz neemt de brief van Fraulein Stephanie aan en kijkt naar de enveloppe. SPOED staat erop in grote rode letters. Oké, Fraulein Stephanie, deze geef ik meteen aan Kurt. Hij start de jeep en rijdt richting de bijna afgeronde werkzaamheden.
« Laatst bewerkt op: 13 January 2014, 22:08:48 door a.moonen »

D_DirtySanchez

• Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
« Reactie #249 Gepost op: 14 January 2014, 08:33:55 »
Wat zou het toch handig zijn al had je bij de wissel van de wissel een paar baustelle figuurtjes en atribuuten gehad. Misschien had je die ook voor de kerst kunnen vragen ;) Ik volg nog steeds vrolijk alle vorderingen en ben benieuwd wanneer de trein uit anlage arriveert! Ga zo door  (y)

Basilicum

• Prae-adviseur
  • Offline Offline
    • Dönsdorfer Bauberichte
« Reactie #250 Gepost op: 14 January 2014, 09:51:53 »
Mooie fotoserie. (y)

Groet,
Bas

tijgernootje

• Offline Offline
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
« Reactie #251 Gepost op: 14 January 2014, 17:51:43 »
Ziet er uit als een geslaagd verbouw project  (y)
Wat was overigens de reden dat men in het weekend de wissel moest vervangen door iets anders ?
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

a.moonen

• Offline Offline
« Reactie #252 Gepost op: 14 January 2014, 18:13:57 »
Bedankt Bas,

Van jou is dat zeker een groot compliment!  8)

mvg
Arnold

a.moonen

• Offline Offline
« Reactie #253 Gepost op: 14 January 2014, 18:15:39 »
Wat was overigens de reden dat men in het weekend de wissel moest vervangen door iets anders ?

Avond,
Reden was dat er bij het station geen inhaalspoor meer beschikbaar was. en met de huidige groei van Gösserbach was dat zeker wel wenselijk.

grtz
Arnold

a.moonen

• Offline Offline
« Reactie #254 Gepost op: 15 January 2014, 17:45:10 »
Wat zou het toch handig zijn al had je bij de wissel van de wissel een paar baustelle figuurtjes en atribuuten gehad. Misschien had je die ook voor de kerst kunnen vragen ;) Ik volg nog steeds vrolijk alle vorderingen en ben benieuwd wanneer de trein uit anlage arriveert! Ga zo door  (y)

Goedenavond DirtySanchez,

Inderdaad was dat handig geweest. Helaas was die werkploeg al ingedeeld bij de aanbouw van het nieuwe Schwarzwald huis. En dat is een project van Herr Bürgermeister en kan dus geen enkele vertraging oplopen.

Mvg
Arnold