Kan wel kloppen dat je dat type motor niet bij Baldwin tegenkomt.In het oorspronkelijke ontwerp was een v12 opgenomen, maardat ging om financiele redenen niet door.De motor die is ingebouwd is een door Stork in licentie gebouwde v8 motor. Het ontwerp is van de Superior Engine Company, een divisie van de National Supply Company.De later gebouwde 2301-2350 zijn voorzien van motoren (de Superior) die ook weer in licentie gebouwd zijn in Frankrijk.
In Frankrijk zijn door Schneider in Baldwin-licentie ook locs nagebouwd die erg op de 2200 lijken. Bij een museumlijn rijdt er nog steeds eentje in lichtblauwe kleur met vrijwel identieke huif als de NS-locs. Heb daar laatst een foto van gezien en de gelijkenis is frappant.PRINCIPALES CARACTERISTIQUESFabriquant : SchneiderAnnée de fabrication : 1958Poids en ordre de marche : 72 tMoteur : SuperiorPuissance : 900 ch.Vitesse maximale : 100 km/hen een plaatje is te vinden op: http://www.trainavapeur.com/images/diesel1.jpg en http://www.trainavapeur.com/images/fr/commun/libre20.jpg
Aan de hand van Will Davis site, is nu uitgevonden dat naar alle waarschijnlijkheid de draaistellen betrokken zijn van de:General Steel Castings Corporation.We gaan weer verder googlen
Maar zijn de draaistellen van de 2200/2300 ook niet gewoon in NL gebouwd volgens US tekeningen?
En nog iets: heeft GSC ook niet de draaistellen van de 1200'en gemaakt?
Onwaarschijnlijk, omdat het een gegoten frame is. Beetje dom om dat hier te gaan namaken als ze daar alle mallen hebben. Bovendien zijn de draaistellen waarschijnlijk koopwaar van GSC. Ik denk niet dat ze ook de licentie hadden om de draaistellen zelf te maken.
Ries,Voor zover ik weet betreft het de Baldwin VO-1000:[Klik op het plaatje om naar het origineel te gaan ...]Groet,Jeroen
Heeft Fleischmann in een ver verleden niet zo'n loc gemaakt?
...Hier wat info over die motoren....