Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Sfeer op je modelbaan
door
BartvD
Vandaag
om 18:20:18
Vijfhuis (v.h. Frotterdam)
door
Ben
Vandaag
om 18:00:40
RhB H0m, Albulisch
door
Hans van de Burgt
Vandaag
om 17:44:27
Module vliegveld Jan van Mourik
door
MOVisser
Vandaag
om 17:23:54
Her-(her-)beginnen
door
Ronaldk
Vandaag
om 17:21:35
Wat was jullie allereerste loc?
door
wob
Vandaag
om 17:02:44
US diorama in H0
door
wob
Vandaag
om 16:57:23
Aachenau West
door
wob
Vandaag
om 16:54:23
Hoe een Train-O-Matic lokdecoder voorzien van een lang adres ?
door
Ronaldk
Vandaag
om 16:45:57
Rijnstraat
door
Gerco van Beelen
Vandaag
om 16:44:29
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm
door
Robert vh Prutsert
Vandaag
om 16:33:10
booster vraag
door
hmmglaser
Vandaag
om 16:12:55
Leuke film over spoorwegbouw 1949
door
Vislijn
Vandaag
om 16:12:02
Göhrener Viaduct
door
MaraNCS
Vandaag
om 15:06:45
The Summer of 69
door
Ronald Halma
Vandaag
om 14:22:40
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0
door
Hans van de Burgt
Vandaag
om 13:31:50
't Boemeltje
door
Sam
Vandaag
om 13:26:11
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar
door
NS264
Vandaag
om 13:22:05
Met welke tang knip je verenstaal?
door
Montanbahn
Vandaag
om 13:14:53
Bauarbeiten im gange
door
741230
Vandaag
om 12:42:50
Van British Railways Class 58 naar ACTS 5814 in 0
door
jan47
Vandaag
om 12:41:51
ICM 4444 op basis van Marklin 37421
door
ES44C4
Vandaag
om 12:20:47
BR-18.6 Schaal-0.
door
FritsT
Vandaag
om 12:11:32
De fabriek - Spoor 0
door
Ronald Halma
Vandaag
om 11:52:05
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R)
door
Jeronimos
Vandaag
om 11:42:25
Update: baan in de tropen
door
Eric v C
Vandaag
om 10:41:52
Op zoek naar ns-seinvleugels in ho
door
Hans Reints
Vandaag
om 10:30:51
Modelbaan Beltheim.
door
Hollandserhbfan
Vandaag
om 10:25:33
Grootspoor in Frankrijk
door
Wouter W
Vandaag
om 10:09:15
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
Montanbahn
Vandaag
om 09:01:55
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
BNLS forumbaan
|
BNLS-forum modulebaan bouwverslagen H0
(Moderator:
Edsko Hekman
) |
BNLS-Module "Spoor van Verandering" - Een aannemerswerk rond 1930
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
Vorige
-
Volgende
-
1
2
[
3
]
4
5
...
7
Omlaag
Auteur
Topic: BNLS-Module "Spoor van Verandering" - Een aannemerswerk rond 1930 (gelezen 29070 keer)
GD
Offline
Berichten: 2155
Nee hoor, die heb ik al heel lang...
Re: BNLS-Module "Spoor van Verandering" - Een aannemerswerk rond 1930
«
Reactie #30 Gepost op:
07 October 2013, 14:13:30 »
, en nog zo'n smiley met een openvallende mond, maar die hebben we hier niet. Wat moet ik er meer van zeggen?
Gerard
Gelogd
Jeroen1975
GTW in de tuin
Offline
Berichten: 1482
45mm, zelfbouw, Brits- en Achterhoeks smalspoor
Re: BNLS-Module "Spoor van Verandering" - Een aannemerswerk rond 1930
«
Reactie #31 Gepost op:
07 October 2013, 19:51:31 »
Heel mooi!
maak je het ook nog zoals hier in de volgende link?
http://members.tele2.nl/peterdillen/perspectief.htm
Dit soort kunstwerkjes mag ik graag zien.
Groeten Jeroen
Gelogd
www.shapeways.com/designer/GelderscheTrams
Treinen van britse eilanden
Treinen uit de achterhoek
decauville_nl
Offline
Berichten: 448
Atelier Bongaards
Re: BNLS-Module "Spoor van Verandering" - Een aannemerswerk rond 1930
«
Reactie #32 Gepost op:
07 October 2013, 20:27:53 »
Heren! Bedankt voor alle bloemen... Tjalling heeft gelijk als hij zegt dat het wel een behoorlijk project is...
Voordeel is weinig natuur, bomen, gras, geen heuvels etc... Nadeel: veel gebouwen, ramen, deuren, baksteentjes, figuren, machines en voertuigen...mega veel details... Vooral ook de brug zelf wordt lastig want een zoektocht naar een geschikt bouwpakket heeft nog geen 100% geschikte kandidaat opgeleverd. Voordeel van H0 is dat je erg veel zaken kunt kopen en niet alles zelf hoef te bouwen.. Als ik het ga maken wil ik sowieso veel kant en klaar spul en bouwdozen gebruiken die dan gesupert worden... lekker knutselen. Veel zal toch ook zelf ontworpen en gebouwd moeten worden... Auhagen biedt interessante paketten om zelf fabrieken/industrie samen te stellen...
Ik heb hier nog een Holland Scale pakhuis liggen wat mooi als proefobject kan dienen om eens wat technieken uit te proberen. Ik heb dat bouwpakket ooit in 1992 (dacht ik) gewonnen als tweede prijs in een diorama wedstrijd in Veenendaal.. Zolang is het ook zo ongeveer geleden dat ik echt iets gemaakt heb... theoretisch ben ik wel redelijk op de hoogte van de laatste stand van zaken in de modelbouw maar echt veel gebouwd heb ik dus niet..
En die SU tekeningen zijn leuk maar das nog wat anders dan het geheel ook echt bouwen....
@ Jeroen: ik zit wel te denken aan het gebruik van verlopende schaal maar ik ga sowieso geen gebouwen in perspectief maken... Heel mooi maar gaat me iets te ver....
Gelogd
Atelier Bongaards * Arnoud Bongaards - Amsterdam
Diorama voor Artitec:
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=92010.0
Marty
Offline
Berichten: 3432
team Mitropa
Re: BNLS-Module "Spoor van Verandering" - Een aannemerswerk rond 1930
«
Reactie #33 Gepost op:
07 October 2013, 21:03:48 »
Arnoud, als je half zo goed bouwt als je tekent, zou ik als ik jou was gewoon voor zelfbouw gaan en die Hollandscale meuk links laten liggen
Met wat styreen muurtplaatjes en stripjes kom jij al een heel eind denk ik zo
gebouwtjes maken is net 3D tekenen, wat je ogen zien je handen om laten zetten, en in 2D ben je daar al hele bedreven in
En als je de smaak te pakken hebt zal je zien hoe snel dat bouwen wel niet gaat
EN hoezo is natuur een voordeel als het er niet is ?? als er iets snel bouwt is het wel natuur
Gelogd
Mvg Marty,
decauville_nl
Offline
Berichten: 448
Atelier Bongaards
Re: BNLS-Module "Spoor van Verandering" - Een aannemerswerk rond 1930
«
Reactie #34 Gepost op:
07 October 2013, 21:38:02 »
Marty, je hebt goede punten....
De HollandScale meuk pakhuis wilde ik juist gebruiken om te oefenen met het schilderen van (plastic) hout en baksteen...... Maar zelfbouw met styreen moet waarschijnlijk wel lukken... maar complete zelfbouw schrikt me wel een beetje af.... vooral omdat het in mijn beleving zeeen van tijd opslokt..
Waarschijnlijk heb je ook gelijk dat natuur veel sneller gemaakt is... Geen tijd-voordelen dus op de landelijke versie....
Gelogd
Atelier Bongaards * Arnoud Bongaards - Amsterdam
Diorama voor Artitec:
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=92010.0
Jeroen1975
GTW in de tuin
Offline
Berichten: 1482
45mm, zelfbouw, Brits- en Achterhoeks smalspoor
Re: BNLS-Module "Spoor van Verandering" - Een aannemerswerk rond 1930
«
Reactie #35 Gepost op:
08 October 2013, 18:48:38 »
klinkt erg goed Arnoud, de jaren 30 bedrijvigheid is erg interessant, opkomtst van de vrachtauto het einde van de trams etc.
Veel ontwerp plezier.
Groeten Jeroen
Gelogd
www.shapeways.com/designer/GelderscheTrams
Treinen van britse eilanden
Treinen uit de achterhoek
Tjalling
Offline
Berichten: 3481
Re: BNLS-Module "Spoor van Verandering" - Een aannemerswerk rond 1930
«
Reactie #36 Gepost op:
08 October 2013, 19:24:20 »
Ik denk dat we hem beter bouwplezier toe kunnen wensen.
Misschien dat het dan een keer af komt
Groet,
Tjalling
«
Laatst bewerkt op: 08 October 2013, 20:42:26 door Tjalling. Reden: r = e
»
Gelogd
modulebaan.nl
Marty
Offline
Berichten: 3432
team Mitropa
Re: BNLS-Module "Spoor van Verandering" - Een aannemerswerk rond 1930
«
Reactie #37 Gepost op:
08 October 2013, 20:24:05 »
Ik durf te stellen, en ik weet zeker dat er een paar gekende mensen het me eens zijn , dat als je een beetje discipline hebt, je er lol in hebt, en bepaalde technieken snel onder de knie, dat je buiten de kleinste details om je in 2 maanden zo'n bak ik elkaar reutelt als je er elke dag een uurtje of tijs aan besteed. eg woar
Waarom het bij andere zo lang duurt is vaak omdat ze te lang nadenken hoe ze iets gaan doen ipv gewoon te beginnen en zie wel hoe het gaat..... of geen tijd en zin hebben, dat kan natuurlijk ook
Gelogd
Mvg Marty,
Martin Welberg
FYA !!!
Offline
Berichten: 9409
OO. Organisatie OntraXS!
Re: BNLS-Module "Spoor van Verandering" - Een aannemerswerk rond 1930
«
Reactie #38 Gepost op:
08 October 2013, 21:07:29 »
Yep
Gelogd
Mvgr. Martin
https://www.youtube.com/c/martinwelbergscenicstudios
Mooie grasjes enzo
https://www.facebook.com/martinwelbergscenicstudios/
tijgernootje
Offline
Berichten: 12235
Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
Re: BNLS-Module "Spoor van Verandering" - Een aannemerswerk rond 1930
«
Reactie #39 Gepost op:
09 October 2013, 20:43:03 »
Die tekeningen beloven in elk geval iets fraais
Dus zoals men ook altijd tegen mij roept,niet prakiseren maar gewoon beginnen,en dan zie je vanzelf wel waar "t schip" strand
Gelogd
Met vr gr
Floris
Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0
decauville_nl
Offline
Berichten: 448
Atelier Bongaards
Re: BNLS-Module "Spoor van Verandering" - Een aannemerswerk rond 1930
«
Reactie #40 Gepost op:
10 October 2013, 00:11:33 »
Heren bedankt voor de reakties.
Marty, bedankt voor je positieve input! Mijn probleem is juist een beetje dat ik blijf denken, blijf ontwerpen. Het kan altijd mooier en beter, bang dat ik later een mooier voorbeeld tegenkom om na te bouwen. Ik vind het ook lastig iets af te maken... het moet me blijven boeien. Ook dit project gaat veel tijd kosten, toch wel lang duren. De andere kant is dat dit plan al jaaren in mn hoofd zit en het blijft steeds terugkomen, ik blijf er aan tekenen etc... Ik wilde het eigenlijk in een grote schaal maken (1:43,5) maar dat wordt toch wel groot... anyway, het zou zonde zijn als ik er uiteindelijk helemaal niets mee doe.
Dusss... Ik geloof dat ik heb besloten te gaan bouwen..
te beginnen met de brug en het verhoogde spoor door de stad. Want wat ik nog verzin of verander aan het ontwerp, de brug is een vast gegeven, die moet er komen...
Bovendien is de brug het middelpunt, snijd het tafereel letterlijk doormidden.
Maar voordat ik kan bouwen moet ik toch nog besluiten hoe een en ander er uit gaat zien en ik wil ook een tekening maken voor de maten. Zo maar in het wilde weg bouwen wil ik niet...
Wat voorbeelden, geplukt uit de archieven van Amsterdam en Rotterdam (die tegenwoordig hun foto's beeldschermvullend aanbieden... hele avonden heb ik gevuld met zoeken in die schatkamers, is echt de moeite waard)
Ik wil geen bestaande situatie geheel na maken maar een combinatie van mooie voorbeelden.
Dit plaatje heb ik bewust gespiegeld. Zo zou grotendeels de linkerzijde van de brug met omliggende bebouwing er op de module uit kunnen zien.... Rotterdam, brug over de Schie.
Dezelfde brug gemoderniseerd in de vroege jaren '30.... Kibri maakt onderstaande kit. Met twee of vier van die kits zou zo'n brug te maken zijn. Ik vind de boogbrug ook mooi maar dan wacht mij zelfbouw... En zo'n brug met al die onderdelen en klinknagels enzo... daar zie ik wel tegenop...
KIBRI 39701
«
Laatst bewerkt op: 10 October 2013, 00:23:38 door decauville_nl
»
Gelogd
Atelier Bongaards * Arnoud Bongaards - Amsterdam
Diorama voor Artitec:
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=92010.0
Karst Drenth
Offline
Berichten: 10482
NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
Re: BNLS-Module "Spoor van Verandering" - Een aannemerswerk rond 1930
«
Reactie #41 Gepost op:
10 October 2013, 00:17:52 »
Citaat van: Milocomarty op 08 October 2013, 21:07:29
Yep
Idem Yep
En... gewoon beginnen. ( met die Kibri brug bijvoorbeeld
Ik zou hem er gewoon inprakken. Komt voldoende 'lookalike' over
)
Grtzz & bouw ze
Karst
[Edit]
Molen:
[/Edit]
«
Laatst bewerkt op: 10 October 2013, 00:22:37 door Karst Drenth
»
Gelogd
Hendrik Jan
Offline
Berichten: 7199
46%, unchillfiltered, natural colour
Re: BNLS-Module "Spoor van Verandering" - Een aannemerswerk rond 1930
«
Reactie #42 Gepost op:
10 October 2013, 20:34:46 »
Je kunt ook 2 kibribruggen bashen.
Dus de extra vakken uit de 2e brug halen en verwerken in nummer een. Moet zonder veel gedoe kunnen, met behoud van klinknagels.
Want die klinknagels maken die brug nou juist mooi, zowel in hert groot als in het klein.
Hendrik Jan
Gelogd
Never trust a man who, when left alone with a tea cozy, doesn't try it on
-Billy Connolly
decauville_nl
Offline
Berichten: 448
Atelier Bongaards
Re: BNLS-Module "Spoor van Verandering" - Een aannemerswerk rond 1930
«
Reactie #43 Gepost op:
10 October 2013, 21:19:46 »
Ja precies dat is de bedoeling. Dus vier voor twee enkelsporige bruggen naast elkaar of twee voor een brede dubbelsporige...
Gelogd
Atelier Bongaards * Arnoud Bongaards - Amsterdam
Diorama voor Artitec:
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=92010.0
decauville_nl
Offline
Berichten: 448
Atelier Bongaards
Re: BNLS-Module "Spoor van Verandering" - Een aannemerswerk rond 1930
«
Reactie #44 Gepost op:
11 October 2013, 03:00:57 »
Ha Karst,
De molen is zeker mooi maar een stadsmolen is erg hoog en gemaakt van baksteen. Ik zat te denken aan de molen "De Kat" van Faller als basis en dan zelf de rest maken....
Gelogd
Atelier Bongaards * Arnoud Bongaards - Amsterdam
Diorama voor Artitec:
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=92010.0
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
Vorige
-
Volgende
-
1
2
[
3
]
4
5
...
7
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
BNLS forumbaan
|
BNLS-forum modulebaan bouwverslagen H0
(Moderator:
Edsko Hekman
) |
BNLS-Module "Spoor van Verandering" - Een aannemerswerk rond 1930