Ik raad je aan om vooral eerst veel te lezen over modelbanen. Daarvoor kun je uiteraard hier op het forum terecht, maak ook in de vakbladen of boeken over het ontwerpen van modelspoorbanen. Tevens is het met zo'n forse ruimte denk ik niet onverstandig om eens een inventarisatie te maken van de kosten als je het gehele oppervlak zou benutten. Als je een klimspiraal aanlegt, dan lijkt de geëigende plaats daarvoor me inderdaad links in de hoek.mvg,Gert
Die spiraal zou ik zeker niet mee beginnen, en al helemaal niet op die plek. Een spiraal maken is heel veel werk, en als je storing hebt in die hoek.....Uiteindelijk lijkt het een logische plaats, maar je moet wel denken aan de bereikbaarheid!
Al nagedacht over hoe en met wat je dit digitaal wilt gaan doen ?Multimaus,pc+koploper,iets anders ?
Mooie ruimte hoor. Er zit rechts, aan de korte kant een raam?Ik zou die ruimte toch maar gaan benutten. Het is perfect voor smalle tafels, 60 cm breed of zo, langs de wanden, misschien links een werkplek. Wat ik maar wil zeggen is dat je de tafels niet gelijk vol rails hoeft te leggen. Zorg dat de boel rondlopend is, dubbelspoor op multiplex is niet duur, en ga op een deel uitgebreider aan de gang met wissels en aankleding enzo. Rijlengte is altijd leuk, ook als het niet is aangekleed.
In de muur van 5 mtr zit een klein hoog raampje. de rest is dicht met een lichtkoepel voor het nodige daglicht. De ruimte was voorheen garage, het portaaltje links heeft deuren naar buiten en het woongedeelte.
Heel gek, heel simpel, misschien wel iets te simpel zelfs; als je eens n modulebaan bouwt.. Je begint met 2 keerlusmodules die je groot genoeg maakt om later een spiraal op die plek te maken. Dan begin je met 1 of 2 baanmodules van 120x60cm en kan je altijd uitbreiden. Enige is dat je dan wel een tamelijk vlakke baan krijgt
Goedenmiddag,Nou ik zou er wel raad mee weten.Rond om de wanden zou ik modules bouwen van 60 tot 70 cm breed.Wat is het kleine hoekje links onder? Een apparte ruimte?Ik zou aan de onderzijde een schaduwstation maken en de rest paradebaanmet mischien een halte.Succes.Gr Arnout.