Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Al mijn goede ideeën... door Karst Drenth
Vandaag om 11:42:58
NTM P1 in Schaal-1 door MaraNCS
Vandaag om 11:39:38
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 11:35:28
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 11:33:00
Rio Grande Southern - Lizard Head Pass door Hans GJ
Vandaag om 11:30:20
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:27:15
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 11:03:05
Bauarbeiten im gange door Dave.......
Vandaag om 10:55:26
Variaties op Station Zetten Andelst in HO door Duikeend
Vandaag om 10:54:40
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 10:42:29
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door BartvD
Vandaag om 09:32:19
Onze Nederlandse Stoomlocomotieven (nieuwe druk) door R v/d Hoven
Vandaag om 09:24:48
Internationale Spoor 0 en 1 dagen in Gießen, 23 en 24 maart, 2024 door bernhard67
Vandaag om 08:42:53
De Hondsrugbaan door mass am see
Vandaag om 08:15:11
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 08:00:19
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door J. Moors
Vandaag om 01:00:05
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door WimM
Vandaag om 00:42:50
Raadplaatje door Magic
27 maart 2024, 23:27:03
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ronald Halma
27 maart 2024, 23:17:30
Bouw van materieel 40 treinstellen door Pauldg
27 maart 2024, 22:45:06
Martijn's rariteitenkabinet door Martijn193
27 maart 2024, 22:30:17
Beekdaelen in H0 door Link
27 maart 2024, 22:17:23
Les Billards du Vivarais door Hans1963
27 maart 2024, 22:08:52
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door BrightonBelle
27 maart 2024, 21:57:24
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
27 maart 2024, 21:47:16
Lima Koploper ombouwen door Menno 1846
27 maart 2024, 21:31:51
Piko NS 2015 stroomafname probleem door brutus
27 maart 2024, 21:16:45
Zwederbaan door nighttrain1
27 maart 2024, 20:44:09
opbouw treinbaan weer opgepakt door teun van drunen
27 maart 2024, 19:21:25
PB models: koplopers (voorbespreking) door Marnit
27 maart 2024, 18:58:04
  

Auteur Topic: Sporen rondom Colorado Springs  (gelezen 30598 keer)

Kras

  • Offline Offline
  • Berichten: 107
Re: Sporen rondom Colorado Springs
« Reactie #15 Gepost op: 20 september 2013, 16:51:29 »

Deze was je even vergeten.



Met vriendelijke groeten / Bon vent à tous / Best Regards / Tanti Saluti / Mit freundlichen Grüßen / Saludos / Saudações / Hopi kumindamentu / Med vänlig hälsning / Ystävällisin terveisin / Beste Wense / Me Xairetismous / Vennlig hilsen / Sve Naj Bolje

Kras

  • Offline Offline
  • Berichten: 107
Re: Sporen rondom Colorado Springs
« Reactie #16 Gepost op: 20 september 2013, 16:59:23 »
Met vriendelijke groeten / Bon vent à tous / Best Regards / Tanti Saluti / Mit freundlichen Grüßen / Saludos / Saudações / Hopi kumindamentu / Med vänlig hälsning / Ystävällisin terveisin / Beste Wense / Me Xairetismous / Vennlig hilsen / Sve Naj Bolje

Kras

  • Offline Offline
  • Berichten: 107
Re: Sporen rondom Colorado Springs
« Reactie #17 Gepost op: 20 september 2013, 17:00:36 »
Met vriendelijke groeten / Bon vent à tous / Best Regards / Tanti Saluti / Mit freundlichen Grüßen / Saludos / Saudações / Hopi kumindamentu / Med vänlig hälsning / Ystävällisin terveisin / Beste Wense / Me Xairetismous / Vennlig hilsen / Sve Naj Bolje

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12301
    • sleutelspoor
Re: Sporen rondom Colorado Springs
« Reactie #18 Gepost op: 20 september 2013, 21:23:30 »
Voordat we naar Pikes Peak gingen hebben we nog Colorado City aangedaan. Colorado City was de voormalige hoofdstad voordat Colorado Springs het inlijfde.
In de City staat ook het museum van Michael Garmin met zijn fantastische miniatuur afbeeldingen van Amerika in de jaren 50 van de vorige eeuw.

een van de eerste gebouwen in de City

Deze gedenkstenen kom je te pas en on te pas tegen op de meest waanzinnige plaatsen.

Dit is een van de vele gerestaureerde gebouwen uit het begin van de vorige eeuw die je langs Mainstreet kan vinden

In een van deze gerestaureerde gebouwen is ook het Michael Garmen museum ondergebracht

Bij binnenkomst is dit een van de eerste blikvangers




Een overvloed aan details is op bovenstaande plaatjes te zien

Om je een idee te geven van de grote der miniaturen.
Hieronder enkele details






en toen kwam er hondje met een grote snuit..........................
« Laatst bewerkt op: 20 september 2013, 21:38:44 door Sobat Kras »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12301
    • sleutelspoor
Memorial day Fire Fighters
« Reactie #19 Gepost op: 22 september 2013, 20:37:13 »
Hoewel niet helemaal railgebonden kan je er niet om heen als je hier in Colorado ben. Zeker niet als ex brandweerman (ik weet dat hier op BNLS veel brandweerlieden zitten). Gisteren was het Fire Fighters Memorial day. Uit heel de USA en Canada komen dan brandweermannen en vrouwen om hun in de stijd gevallen collega te herdenken. Dit jaar alleen gaat het om een klein 160 man/vrouw. Ik heb getracht om een sfeerbeeld van deze dag vast te leggen. Als er door wie dan ook behoefte is voor meer plaatjes en/of uitleg, je weet mij te vinden
Morgen weer verder met de spoorwegen in en rondom Colorado Springs

het is niet te missen

Een van de vele beelden. Op de achtergrond de lange rijen namen van omgekomen brandweerlieden.

9/11 heeft heel veel ruimte ingenomen

Ladder 32 van South Metro in de voorbereiding op de ceremonie van vandaag

De ceremonie wordt vooraf gegaan door een Parade van brandweervoertuigen en Brandweer lieden op (voornaamlijk) HD motoren.Hier het politie ereescorte.

Na het ereescorte  volgen de tientallen Pumpers, Ladders, Rescue voertuigen en honderden brandweerlieden op de motor

Voor ons Nederlanders kwamen de meest exclusieve voertuigen voorbij. Kan je je voorstellen dat de politie in Nederland zo uitrukt???? Hier gaat de Sheriff van El paso County "proudly" voorbij.

De mannen van de 1ste uitruk?? ;D

Engine 22 uit Denver

Paramedic Engine 31 van Fort Carson

Engine 1331 met 75 voet ladder van Cimarron Hills

Ladder 2231 uit Tri-Lakes Monument

Heavy rescue voertuig uit Firestone

Deze Colorado Springs ladder staat Stand-by

De brandweer hier is van alle (on)gemakken voorzien
Dit is maar een kleine selectie uit de vele voertuigen die ik op de plaat heb gezet. Voor onze modelbouwers die bouwen naar amerikaansvoorbeeld misschien een welkome aanvulling.
Maar hier ging het niet om. Toen alle voertuigen gepakeerd stonden togen de mannen en vrouwen gezamenlijk naar het ceremonieveld.

Ieder driehoekig kistje staat voor een in 2012 en 2013 in aktive dienst omgekomen brandweerman/vrouw

The Guards on Honour

Voorafgegaan door enkele tientallen pipebands presenteerd iederkorps zijn eigen standaard

Erg indrukwekkend. Je kon een speld horen vallen bij het voorlezen van de namen van de Fire fighters en Fire officers die hier nu bijgescheven worden.

 
Morgen komt de Midland RR aan de beurt
« Laatst bewerkt op: 22 september 2013, 22:27:03 door Sobat Kras »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12301
    • sleutelspoor
Re: Sporen rondom Colorado Springs
« Reactie #20 Gepost op: 22 september 2013, 20:46:43 »
Was ik in bovenstaande nog vergeten. De Pipes and Drums. Honderden brandweerlieden komende vanuit heel de USA en Canada waren zo uitgedost.
 
Kom hier maar eens om  ;D
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

ronald1956

  • OHMB Team Mitropa
  • Offline Offline
  • Berichten: 1628
  • Tram&Trein NL- H0
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Sporen rondom Colorado Springs
« Reactie #21 Gepost op: 22 september 2013, 22:04:31 »
Dank voor de indrukwekkende platen .

Hendrik Jan

  • Offline Offline
  • Berichten: 7031
  • 46%, unchillfiltered, natural colour
Re: Sporen rondom Colorado Springs
« Reactie #22 Gepost op: 22 september 2013, 23:21:20 »
Diepe buiging voor brandweerlieden die hun leven wagen voor een ander.
Zoiets weten ze in de VS altijd goed te vieren, compleet met pipes and drums.
Moet een aangrijpende gebeurtenis zijn.
Mooie reportage, helaas geen geluid...

Hendrik Jan
Never trust a man who, when left alone with a tea cozy, doesn't try it on
-Billy Connolly

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12301
    • sleutelspoor
The Colorado Midland Rwy
« Reactie #23 Gepost op: 24 september 2013, 06:01:32 »
Rijdend op Highway 24, de weg naar Pikes Peak, zag ik een gebouw staan wat mij onmiddelijk deed denken aan een polygonale locloods van bij ons.

Nader onderzoek leerde dat het een echt een Rounhouse geweest was Helaas was de turntable verdwenen

De zijgevel is onmiskenbaar een onderdeel van een lokloods

Hier moeten de steam-engines gestaan hebben- De scharnierpunten van de deuren hebben ze laten zitten.

Na wat zoeken kwam ik er achter dat het de loods van de voormalige Colorado Midland Rwy moest zijn geweest. Deze maatschappij had hier haar begin en eindpunt en een groot depot.

Het sporenplan van het CM depot

Het sporenplan van de Colorado Midland Rwy met plaatsen als Buena Vista, Crippel Creek, Leadville, Basalt, Aspen en New Castle

Voordat er ook maar een dwarshout gelegd kon worden moest er met de Ute Indianen stevig onderhandeld worden. De Ute gaven zomaar geen toestemming om over hun grond een spoorlijn aan te leggen

Na het leggen van de rails gingen de onderhandelingen gewoon door alleen hadden de Ute vanaf het begin niets in te brengen

Het waren niet alleen de Indianen die problemen gaven. Ook het aanleggen van de baan koste de nodige moeite

Hout genoeg in de omgeving voor het aanleggen en bouwen van deze tresstels

Uitgehakt in de berg tussen twee tunnels en een trestle

Old meets New

Een van de zilvermijnen in Aspen

Aspen

Het einde van een glorieuse Railroad. De turntable is al verdwenen en in het roundhous zit nu een bierbrouwer!!!!

Ute-pass ziet er nu heel anders uit. Dit is Hw24 nu. De foto is genomen op de zelfde plaats als die waarop de Ute Indianen te zien zijn. 
Dwars door het midden van de foto is nog het trace van de voormalige CW te zien.

Een van de tunnels waardoor de CM heeft gereden. Op het baanlichaam is een van de bekende "Dirtroads"in de bergen.

Hierna heb ik een bezoek gebracht aan de bibliotheek en kwam onderstaande historische gegevens tegen.

History of the Colorado Midland Railway
The Colorado Midland Railroad was once meant to be a serious competitor to the Rio Grande in conquering the Great Divide and constructing the first transcontinental standard gauge railroad through Colorado.
However due to several problems it only succeeded in becoming a close second and eventually faltered. What remains are memories of yet another spectacular Colorado MountainMountain Railroad and remains of two long tunnels. 
Incorporated in 1883 the railroad was intended to create a standard gauge connection from Colorado Springs to Aspen where silver ore mines where located. Construction started in 1886, when entrepreneur John Hagerman arrived at the scene and brought much needed cash with him.
Hagerman had initially only ventured from New York to Colorado due to his ill health - hoping to find cure from tuberculosis. But soon he got involved in mining business - and as a result found that the main problem was transporting the silver ore from the mining areas to the great plains for further transportation.
So he joined the Colorado Midland and arranged financing with investors back in New York.
Initially a standard gauge line was to be constructed from Leadville to Colorado Springs. Construction first started from the West but when it turned out that the Rio Grande and other shippers asked for very high transportation rates for material to the construction site, Hagerman switched construction to start grading from the East.
The line was constructed from Colorado Springs west over Ute Pass to Leadville. At the same work started at 11528ft high Hagermans Tunnel on Hagermans Pass from the West towards Leadville. Construction was started on both sides of the tunnel simultaneously, but material and tooling had to be dismantled and carried or lifted with cranes over a foot trail over the summit of the pass (12110ft) to the East side of the bore. Hagermans Tunnel was to be 2064 ft in length. Problems occured when silver was found during construction work of the tunnel and several workers laid claim to the "mine". However those "problems" were soon solved. The tracks towards the tunnel featured 16 degree curves and 4 percent grades. On August 30th 1887 the tunnel and pass were opened and trains where able to proceed over the so called "High Line". In the same year the railroad was completed to Glenwood Springs and Aspen - but the was closely beat by the Denver & Rio Grande RR which arrived in Aspen just a week earlier.
Operations over Hagermans Pass proved to be treacherous and accidents were frequent. Especially winter proved to be a very costly time and snow removal ate up most of the revenues.
Soon it became ovious, that the railroad would be in financial difficulties in the near future. In 1888 first surveys were made for a 9400 foot tunnel from Busk to Loch Ivanhoe which would be located 600ft lower than the original tunnel under Hagermans Pass.
In 1890 the Colorado Midland was purchased by the Atchison Topeka & Santa Fe RR and work commenced on what was called the Busk - Ivanhoe Tunnel. Since there was no money, the tunnel was built by a seperate company, the Busk Tunnel Railway - and intentions were to lease the tunnel to the CMR which would pay toll charges based on the amount of traffic.
To further ease operations, a 7 mile bypass around Leadville was built with much lower gradient. This bypass line was owned by the Aspen Shortline Railway - there was no more trust in the financially ailing CMR.
In 1893 the first train proceeded through the Busk - Ivanhoe Tunnel, but surprisingly the "High Line" and the Hagermans tunnel where left intact, even though no further traffic proceeded over the tortorous line.
 
The same year an agreement with the Rio Grande was reached to build a joint railway line westward to Grand Junction for a connection with Salt Lake City and Ogden. There were several reasons for this joint venture, which was named Rio Grande Junction Railway, one of them being the narrowness of the canyon to be passed.
Shortly after the Midlands merger with the Santa Fe both railroads went bancrupt in the process and joint receivership lasted until 1895, when a seperate receiver was appointed for the CMR. In 1897 the railroad was reorganized as the Colorado Midland Railway by bondholders - which surprisingly did NOT take over the lease agreement for the Busk Ivanhoe Tunnel
So the rails over the old "High Line" were repaired and soon trains begann travelling over the steep grade again. The winter of 1899 proved to be especially hard and also demonstrated how disastrous the decision in favor of the highline had been. Hagermans Pass was closed for 78 consecutive days due to blizzards, rotaries were snowed in and at one time a train loaded with cattle was caught up in snow its the entire load freezing to death. Several lives were lost in trying to fight the snow.
Before year end the company accepted defeat and this time purchased the Busk Ivanhoe Tunnel. Again trains proceeded via the lower line through the long tunnel - the tracks were removed from the "High Line". However these doings proved to be financially too much and so the company got a set of new owners in 1900 - the Denver & Rio Grande and the Colorado & Southern each purchasing 50 percent. The Rio Grande had more traffic than it could handle over its own line and was glad to relieve some of it via the tracks of the CMR. However when the Chicago Burlington & Quincy arrived at the scene by taking over the Colorado & Southern the Rio Grande started to divert traffic to its own parent the Denver & Rio Grande Western. In 1914 the Rio Grande purchased the remaining 25 percent of CMR shares in the Rio Grande Junction Railway and thus managed to own a complete and uninterrupted line all the way to the west.
Most of the traffic now remaining on the CMR was from silver mines of the Cripple Creek ragion and coal mines from Glenwood Springs. When the price of silver slumped in the early 1900s, bancrupcy of the CMR was inevitable and in 1912 receivership was once again called for. In 1917 the railroad was sold to private investors who renamed it (again) to Colorado Midland Railroad. In the process both C&S and the D&RG lost all their investments, however the Rio Grande had gotten their through line to Grand Junction out of it.
The new owners made great efforts to revive the railroad but in 1918 the USRA ordered, that for the benefit of the war effort for World War 1, all freight traffic be diverted over the Rio Grande. This terminated the Colorado Midland. In fact the board requested that rails be torn up right away nd shipped to France. However that order was not obeyed. The last train over the CMR ran in 1919, a special for Santa Fe officials who had shown interest in purchasing the line, but this came to nothing and in 1921 the railroad was dismantled.
At that time, the deconstruction of the line was the largest abandonment of a railroad in the U.S.A. ever. But not everything died. The Busk - Ivanhoe Tunnel started a second career as a road tunnel for automobiles travelling HWY 105 and was renamed Carlton Tunnel. Since the bore was too narrow for two lane operation, direction of travel changed every half hour.
In 1945 these operations came to an end, when the tunnel caved in. Again the tunnel did not die completely and was purchased in 1957 by a water company and restored at the cost of 500.000 dollars. All the tunnel now carries is water.
What can be seen today ?
The interesting portions of the Colorado Midland are Ute Pass and Hagermans Pass.
Ute Pass is certainly the more accessible of the two CMR passes. Many of the short tunnels remain and some of the right of way should be accessible. From Colorado Springs follow HWY 24 Westbound and you will travel Ute Pass. Finding the grades will probably involve a little exploring.
Hagermans Pass can be traced on the Gazetteer Atlas of Colorado just west of Leadville. Trace Turquoise View Road Westward from Leadville and you will find a road named FR105. As FR 105 divides into two roads follow the Southern arm until reaching Busk Creek. This is were according to the map the road ends and where the portal of the Busk Ivanhoe Tunnel should be located. A dotted line indicates a foot trail along the old right of way, over the pass. Neither the Pass nor the tunnel is passable by car the tunnels are impassable even on foot. FR105 continues on the other side towards Basalt and eventually Carbondale, wheer it joins HWY 133.
Anywhere near Hagermans Pass is only accessible by 4 WD or on foot. Recommended time would be August, as the pass is at high altitude. I have not been there personally but am told that the portal of Hagerman Tunnel is buried under debris from the snowshedsand rocks from avalanches. Supposedly some railfans excavated the portal but found the tunnel full of water and impassable. Entry into any of those long tunnels is not recommended.
Look out for internet links to the people who know more on the links section of this site. Also check out the book page on my site for recommended literature.
Maybe I will travel to Hagermans Pass myself this year - in which case I will be reporting what I found right here on this page.
The Colorado Midland has now been gone for more than 77 years - but it is not forgotten.
« Laatst bewerkt op: 25 september 2013, 04:00:30 door Sobat Kras »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

De Stoker

  • Offline Offline
  • Berichten: 783
  • H0 - TC - Digirails - KL 8.2 1920-1950
Re: Sporen rondom Colorado Springs
« Reactie #24 Gepost op: 24 september 2013, 11:13:08 »
Die springschans naast de locloods, op de eerste archief foto is dat een deel van een brug over de weg?

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12301
    • sleutelspoor
Re: Sporen rondom Colorado Springs
« Reactie #25 Gepost op: 24 september 2013, 17:17:10 »
Goede Morgen,

Kijk ik uit het raam, zie ik sneeuw op Pikes Peak :-\

Het is duidelijk herfst geworden. Het station van de Manitou en Pikes Peak Rwy zit onder een redelijk pak sneeuw verborgen.

het antwoord op de vraagsteller van hier boven, dit is de oprit naar de kolenbunker. Kijk maar een goed naar de tekening.
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hendrik Jan

  • Offline Offline
  • Berichten: 7031
  • 46%, unchillfiltered, natural colour
Re: Sporen rondom Colorado Springs
« Reactie #26 Gepost op: 24 september 2013, 17:43:53 »
Goeiemorgen Hans,

Hier een plaatje van dezelfde bult op 6 mei jl.

Ook toen lag er sneeuw ;)
Leuk stukje rampenbestrijding in de nieuwe Railhobby trouwens. Plaatjes komen me bekend voor...

Hendrik Jan
Never trust a man who, when left alone with a tea cozy, doesn't try it on
-Billy Connolly

Mark D.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1004
Re: Sporen rondom Colorado Springs
« Reactie #27 Gepost op: 24 september 2013, 17:55:07 »
Erg leuk om te lezen en zien.
Grappig ook, al die kleuren schema's van de bnsf posten en dan alleen zo een freight warbonnet posten.
De bekendste zat er niet eens tussen.

Hartelijk dank voor deze forum bijdrage!

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12301
    • sleutelspoor
Leadville area
« Reactie #28 Gepost op: 24 september 2013, 23:08:11 »

Na een traditioneel Amerikaans ontbijt, kan van 00.00 tot 23.59 uur, besloten om de omgeving maar eens verder te verkennen

Deze maar eens volgen

De eerste huizen na het verlaten van de "City" zien er nog goed uit, maar niet voor lang

na het volgen van het trace van de voormalig Colorado Midland Rwy gaat het landschap er zo uit zien

met verlaten........

en vervallen trestels...

en keermuren

er komen steeds meer verlaten goud en zilvermijnen te voorschijn



In betere tijden zal hier de eigenaar wel hebben gewoond :(

Tussen deze fundatieblokken hebben ooit rails gelegen.

Zomaar van de een op andere dag weggegaan

met achterlating van wat je niet meer nodig hebt. En als het niet in de weg staat laat je het gewoon liggen

Stilleven

Misschien wat voor Valkenburg??

Was eens het magazijn. De tekst op de gevel geldt ook nog voor vandaag de dag.

het waren ook niet van die lullige complezen. Honderden mannen werkten hier

de rails en de mannen zijn al jaren geleden verdwenen, maar het gebouw staat nog steeds overeind

deze optrekjes kwamen we veelvuldig tegen bij de mijnen

O is het dat

Bij deze is het zeker een keer misgegaan :)

en zo kwamen we in Cripple Creek aan.

Wordt vervolgd
« Laatst bewerkt op: 25 september 2013, 04:03:04 door Sobat Kras »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12301
    • sleutelspoor
Cripple Creek deel 2
« Reactie #29 Gepost op: 25 september 2013, 17:38:10 »
We gaan weer verder,

Spreekt voor zich

Na het terugtrekken van de mijnwerkers veranderde Cripple Creek in een spookstaat . Veel gebouwen veranderde in ruines Na een tijdje werdt Cripple Creek herondekt en veranderde veel gebouwen in casino's

Niet alle gebouwen werden casino Dit is de city hall (stadhuis) De grote rode deur rechts is de brandweer.

Mainstreet

Om het kontakt met de rails niet te verliezen Van enig openbaarvervoer is hier in de versteverte niet van terug te vinden.

En daarom kan je dit overal terug vinden. Oud en afgedankt

Midden in de stad!! Ziet er niet naar uit de eigenaar over veel pecunia kan beschikken.

CC in de Gold rush tijd. rechts en lange personentrein van de Colorado Cripple Creek en Victor RR

Onderweg naar Victor kom je nog heel veel dingen tegen uit de Mining tijd zoals deze keerwand die ooit de trein gedragen heeft.
 
het blijft indrukwekkend

een uitdaging voor de modelbouwers onder ons :)

Dit ook

Het landschap en de omgeving blijven verrassen. Dit "dorpje'vraagt om een nader onderzoek.

Het stationsgebouw met Station Master

De naam was nog terug vinden evenals de hoogte in feet.

Dit was nu ook nog welkom geweest. De mobiletelefoon liet regelmatig weten dat hij buiten bereik was.

Er lagen zowaar nog (smal)spoorrails!!

en een deel van het materieel stond..............

......op deze draaistellen

zo straks weer verder
« Laatst bewerkt op: 25 september 2013, 17:44:07 door Sobat Kras »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.