Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Encyclopedie
Help
Zoek
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€128.00
Per saldo:
€-122.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Een stukje Odsherreds Jernbane (OHJ)
door
Simplex
Vandaag
om 09:06:30
DR4024
door
San-Markos
Vandaag
om 08:53:57
US figuren in 1:48 tijdsperiode 1930-1950
door
Gerard van de Weijer
Vandaag
om 08:50:32
18 t/m 21 april Intermodellbau '24 Dortmund
door
Ronaldk
Vandaag
om 08:45:20
Efteling spoorweg gaat elektrisch
door
Matthijs van Heijningen
Vandaag
om 08:30:47
ABLOAD gaat stoppen
door
Jelmer
Vandaag
om 08:30:24
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
MOVisser
Vandaag
om 08:24:01
Treinreizen met m'n vader
door
spoorijzer
Vandaag
om 08:12:10
Decals Star TE-5933
door
spoorijzer
Vandaag
om 08:08:42
Een kantoorbaan in schaal N
door
spoorijzer
Vandaag
om 08:01:56
Dubbelom, een boekenplankspoorbaan in H0
door
spoorijzer
Vandaag
om 07:54:53
Lantaarns Crafftiq op Roco Sik
door
zuylen
Vandaag
om 05:02:25
weerstandje en relais
door
Hans van Kampen
Vandaag
om 00:37:21
Traintastic - modelbaan besturingssoftware (gratis en open source)
door
reinderlf
Vandaag
om 00:13:44
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer
door
Sven
Vandaag
om 00:00:12
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820
door
prutser
22 april 2024, 23:12:32
NS 8400 van Werps
door
mwdb
22 april 2024, 23:10:52
Bauarbeiten im gange
door
gdh
22 april 2024, 22:55:53
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2
door
Wim Vink
22 april 2024, 22:47:51
Tuinspoor en zo
door
RK
22 april 2024, 22:12:11
Haandrecht materieel
door
MathynK
22 april 2024, 22:00:31
Sankt Georgen.
door
AndrevdG
22 april 2024, 21:32:17
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
Ferdinand Bogman
22 april 2024, 21:29:15
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen
door
Hans van de Burgt
22 april 2024, 21:27:48
Piko Br 78
door
Ronald Halma
22 april 2024, 20:55:34
Efteling stoomtrein finito
door
Gert Arkema
22 april 2024, 20:01:21
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Syb030
22 april 2024, 19:26:28
Bisonkit verdunner
door
Tom Z.
22 april 2024, 17:25:30
5 mei 100 jaar mC 9002
door
Seinhuis
22 april 2024, 17:16:29
Brezelbahn in H0, Duitsland tp III.
door
MichielB
22 april 2024, 16:44:20
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Blogs
|
Sobat Kras
(Moderator:
Hans Reints
) |
Sporen rondom Colorado Springs
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
Volgende
- [
1
]
2
3
4
Omlaag
Auteur
Topic: Sporen rondom Colorado Springs (gelezen 30685 keer)
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Moderator
Offline
Berichten: 12324
Sporen rondom Colorado Springs
«
Gepost op:
13 september 2013, 02:47:30 »
Na het draadje over het trammuseum in en rondom de Springs, wil ik in de komende tijd wat meer van het spoorsgebeuren gaan vastleggen.
Het Rock Island Museum bij Fielmoor zal de spits afbijten. Later komen het millitair museum en materieel van Fort Carson aan bod. Ook staan de Midland RR, Creepel Creek, en de COG op de rol.
Het trammuseum moet samen met het Rock Island museum de beschikbare ruimte delen
Het museum is ondergebracht in het voormalige Roundhouse van de Rock Island Railway
Op deze tekening is het Roundhouse nog volledig aanwezig. Aan de bovenzijde lopen de sporen van de lijn Denver--Pueblo. De sporen die van links komen, en voor het depot afbuigen naar het oosten, zijn van de Chigago Rock Island & Pacific Railway
Langs Constitution zijn nog steeeds de resten van deze lijn terug te vinden.
De lijn gezien richting van Down-Town. Rechts ligt Constitution. Tussen de opbreek van dit en het vorige plaatje steekt de Academy Blvd de sporen over.
Buiten de stad, langs Highway 24 zijn nog diverse restanten van deze lijn terug te vinden.
Op het museumterrein zelf vinden we nog een allergaartje van spoorse zaken zoals deze nog te restaureren Sleeper
Boxcar
Caboose
draaistellen
met houten veren??
Wisselomzetters
en deze railstoel
Volgende keer verder
«
Laatst bewerkt op: 15 september 2013, 03:19:53 door Sobat Kras
»
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Moderator
Offline
Berichten: 12324
Re: Sporen rondom Colorado Springs
«
Reactie #1 Gepost op:
13 september 2013, 06:24:13 »
Om nog even op de Chigago Rock Island & Pacific Railways terug te komen.
Nogmaals de opbreking bij Constitution. De overweg beveiliging is nog steeds aanwezig ook al zal er nooit meer een trein komen
Het heeft nog wel het sfeertje van de jaren twintig van de vorige eeuw. rechts het spoorlichaam voor Constitution
Een verlaten tressel van de Chigago Rock Island & Pacific Railway
Er was eens...
Een eveneens verlaten veeverlading
Eens reed hier de trein door het landschap
Hwy 24 The endless road.
Het stations gebouw van Colorado Springs
Waar deze mooie muurschildering aan geef hoe het vroeger was met links de Rock Island en rechts de Rio Grande
en hier kan je het allemaal nog eens lezen.
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
Ronald Halma
Organisator US Convention Nederland
Offline
Berichten: 15411
Modelrailroading is fun!
Re: Sporen rondom Colorado Springs
«
Reactie #2 Gepost op:
13 september 2013, 09:23:17 »
Heel mooi, Kras. Bedankt!
Gelogd
Greetz, Ronald
Mijn US Convention Aalten
Mijn blog!
Mijn USA reizen
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Moderator
Offline
Berichten: 12324
Re: Sporen rondom Colorado Springs
«
Reactie #3 Gepost op:
14 september 2013, 05:15:38 »
Vandaag in de buurt van Castel Rock, dat is tussen Colorado Springs en Denver wat kolentreinen gevolgd.
Zo dat was dus heellangwachten voordat het allemaal voorbij gekropen was.
Wat verder kruiste het spoor een intressante brug
Hout met staal. Kom je bij ons niet meer tegen
De oude naam van de spoorweg is nog steeds goed te lezen.
Het blijven machtige machines
of ze nu trekken of duwen. Dit zijn de opduwers!
een complete muur van staal en kolen...
Ook deze geganten worden tegengehouden door een simpel rood lichtje...
Vanuit een rijdende auto krijg je nu net niet de mooiste foto's. Let ook even op het spoor op de voorgrond. Hier liepen vroeger drie maatschappijen parallel aan elkaar!!
Het simpele rode licht waarvoor de giganten stil moesten houden.
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Moderator
Offline
Berichten: 12324
Re: Sporen rondom Colorado Springs
«
Reactie #4 Gepost op:
14 september 2013, 18:21:37 »
We gingen gisteren niet alleen om de kolentreinen te bewonderen, de fam had andere plannen
Dit dus
Van achter het raam van het restaurant een goed uitzicht op de tram
Ik weet nog te weinig van deze vorm van transport, maar het zijn leuke plaatjes uit den vreemde
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Moderator
Offline
Berichten: 12324
Re: Sporen rondom Colorado Springs
«
Reactie #5 Gepost op:
15 september 2013, 03:05:09 »
Wat er in een paar dagen zoal aan je lens voorbij komt. Ik heb de tractievoertuigen maar op nummer gezet. Let ook eens op hoeveel verschillende uitmonsteringen er bij BNSF zijn te vinden.
een UP op Colorado Springs
Een van de US Army locs van Fort Carson
5331
5733 als opdrukloc voor een lege kolentrein = Up going
6031 down bij de kolencentrale
6274 en 9430 met een volle bak tbij Monument.
Santa Fe 6710 in dienst van BNSF
BNSF 7045 nu eens in het groen
7129 in de normale livrei. Let wel even op het neusschild! Daarstaat Santa fe
8978 als Leading Engine
9577 als tweede machine achter de 9110. weer een andere outfit.
Trekkende locs
9156 hemelwaards
9215 maar nu met BNSF cursief geschreven
9383, zoek de verschillen
Een zwarte 9402 van de Northfolk Southeren voor een trein tussen de Springs en Pueblo
9577 en 9110 bij castle Rock
9606 als leading Engine
De 9819 en 9853 passeren als opdruk locs Mark Dabling Blvd in de Springs
9956
9988
Met zijn vieren voor een trein, 9956-7045-7129 en de 6710
Tot de volgende keer.
«
Laatst bewerkt op: 15 september 2013, 03:34:57 door Sobat Kras
»
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
Hendrik Jan
Offline
Berichten: 7042
46%, unchillfiltered, natural colour
Re: Sporen rondom Colorado Springs
«
Reactie #6 Gepost op:
15 september 2013, 12:09:55 »
Hoi,
die foto's van gister met de trammetjes komt me erg bekend voor. Ik was in mei in die omgeving en zag ze vanaf de snelweg, I-25.
Mocht je nog tijd overhebben; in Fort Collins (uurtje noordelijk van Denver) rijden de treinen een paar keer per dag over straatspoor dwars door de binnenstad. Zeer indrukwekkend gezicht.
En als je daar dan toch bent: de New Belgium Brewery in Fort Collins is een erg leuk bedrijf om te bezoeken (zie hun website) en ligt nog naast de spoorlijn ook.
Daar schoot ik in mei deze plaatjes:
Verder naar het zuiden kwam ik deze jongen tegen:
Cumbres & Toltec RR, zo te zien stond deze alleen stof te verzamelen. Vitrinemodel...(Antonito, CO)
En natuurlijk zijn er nog meermogelijkheden daar; Pikes Peak RR, Georgetown loop, Royal Gorge. Makkelijk af te rijden vanaf Colorado Springs.
Maar dat wist je natuurlijk al
happy landings
Hendrik Jan
Gelogd
Never trust a man who, when left alone with a tea cozy, doesn't try it on
-Billy Connolly
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Moderator
Offline
Berichten: 12324
Re: Sporen rondom Colorado Springs
«
Reactie #7 Gepost op:
16 september 2013, 06:17:50 »
Vandaag thuis gebleven, hadden wat last van de regen
So be it..
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Moderator
Offline
Berichten: 12324
Re: Sporen rondom Colorado Springs
«
Reactie #8 Gepost op:
17 september 2013, 02:40:20 »
Zo het was vandaag tussen de buien door droog. Reden om eens wat rond te gaan kijken. Na wat miles op de diverse doorgaande wegen gemaakt te hebben kwam het voormalige station van de Springs in zicht.
Het front van het hoofdgebouw
De voormalige kantoren van de div.maatschappijen
De trackside van het station. Van enige drukte is niets meer te bekennen.
Zo moet het er uit gezien hebben.
Voor het station staat deze lok als monument uit vervlogen jaren
Intressante gegevens voor de liefhebber. Helaas moeten we ook hier genoegen nemen met de afschermingen die niet altijd foto vriendelijk zijn.
De fabrieksplaat zit nog steeds op de machine
Staat ook op het stationsplein. Het plein zelf was erg publieks onvriendelijk door de grote hoeveelheid aan zwervers, verslaafden en alcolisten. Moeders wilde geen seconde alleen in de wagen blijven
In de naaste omgeving waren tussen de hoogbouw nog enkele relikwieën uit een ver verleden te vinden
De achterzijde is er mooier op geworden
Voor de wagens, die verhuurd zijn aan een of ander bedrijf, is een groot platform aangebracht
Je hoef niet te vragen wie hier vroeger in zat
de artiesten ingang
Op de sporen achter het station staat al jaren deze UP-Engine gekoppeld aan.......
...........deze Kombuis.
het was alweer lang genoeg droog geweest
url=https://images.beneluxspoor.net/bnls/18_IMG_5007_3.jpg]
[/url]
Vlak bij de UP diesel staat deze Utillity truck klaar om uit te rukken
Op de yard staan al jaren deze flatcar...........
..........deze kunstig versierde Hopper...........
.........flat
en Coalhopper te wachten op betere tijden.
Volgende keer verder met de weinige goederensporen die nog in de Springs area aanwezig zijn
«
Laatst bewerkt op: 18 september 2013, 21:56:42 door Sobat Kras. Reden: foto toegevoegd
»
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
Post49
Offline
Berichten: 1118
NS Tijdperk II-B / III-A&B Vlaardingen
Re: Sporen rondom Colorado Springs
«
Reactie #9 Gepost op:
17 september 2013, 04:35:35 »
Ook nog in Nederland (CO) geweest? Daar staan nog een paar bakken op het dorpsplein als restaurant annex museum. Heb er nog wel plaatjes van. (Uit 2012)
Gr. Erik.
Gelogd
Een goeie knoeiert is nog altijd een halve vakman!
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Moderator
Offline
Berichten: 12324
Re: Sporen rondom Colorado Springs
«
Reactie #10 Gepost op:
18 september 2013, 19:30:25 »
Het kan niet altijd mooi weer zijn
terugkomend op enkele spoorse zaken in de omgeving van het station
van deze deze boxcar kan ik de herkomst niet meer achter halen. Staat er al te lang en is te veel overgeschilderd.
Gaat ook op voor de (post)wagen. Gezien de overgang moet deze wagen beter tijden in het personenvervoer gekend hebben.
Is duidelijk nog uit het klinknagen tijdperk.
Ooit lagen hier tientallen sporen
maar deze zullen nooit meer rijden!
Ietsje meer naar het oosten is dit beschijden emplacement te vinden.
met enkele flatcars
en grainhoppers
Het bedrijf heeft een eigen rangeervoertuig in dienst wat zo te zien nog regelmatig dienst (moet) doen
Waar vinden we dit nog anno 2013?
Ja ja......
Op naar de volgende
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Moderator
Offline
Berichten: 12324
Re: Sporen rondom Colorado Springs
«
Reactie #11 Gepost op:
18 september 2013, 21:06:54 »
Gisteren was een stralende dag. Zijn via Old Colorado Springs naar Piks Peak geweest. Wilde eerst met de trein gaan, maar de wegen van en naar Manitou Springs waren afgesloten vanwege de zware regenval van de afgelopen dagen.
Zo ging het er voor 1833 van toe voor de trein kwam.
Uiteraard ging alles nog onder stoom naar boven en naar beneden.
Zo moet de eerste trein eruit gezien hebben!
Een niet al te best plaatje, maar het is hem wel.
Boven zijn de restanten van 1873 nog terug te vinden.
Er zijn nog enkele stoomlokomotieven bewaard gebleven. Ik weet er zeker nog vier te staan waarvan er maar een (1) dienstvaardig is. de rest is, zoals deze, monument.
De COG werkt op het systeen "Abt"
Even op de knieen en alles wordt duidelijk.
Inderdaad kan een kannetje olie gebruiken!!!
De schijf voor het tandwiel is onderdeel van het remsysteem
Voor alle duidelijkheid, COG-Wheel en een beschrijving van het Systeem "Abt"
ready for take off, of All aboard.........
Na het stoom kwamen deze motorwagens in dienst
die na verloop van tijd werden vervangen door deze Zwitserse treinen
Hier kom ik later op terug
Wij zijn al twee maal uit het dalstation van Manitou Springs naar de top van Pikes Peak vertrokken.......
Maar deze keer hebben we de auto maar eens genomen.
«
Laatst bewerkt op: 18 september 2013, 21:14:45 door Sobat Kras
»
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Moderator
Offline
Berichten: 12324
Re: Sporen rondom Colorado Springs
«
Reactie #12 Gepost op:
19 september 2013, 22:15:46 »
Na het lezen van de nieuwe Railhobby, staan interessanten artikelen in, gaan we verder met onze tocht naar de top van Piks Peak.. Zoals eerder gezegt gaan we deze keer met de auto naar de top. Natuurlijk zal ook de COG aan bod komen. Een echte BNLS-er kan niet zonder
Niet than....
Het is een lange steile weg met heel veel haarspeldbochten en zonder vangrails langs de afgronden. Hier de passages van een van de stuwdammen die voor de drinkwater voorziening zijn aangelegt
onderweg kom je veel wild tegen, klein .....
......als groot maar beren en Mounten lions hebben we deze keer niet gezien.
het is wel goed zoeken, maar ze zijn te vinden..
Ruim boven de boomgrens komen we de tracks van de COG tegen.
Diep beneden is een van de stuwmeren, die voor de drinkwater voorziening in de omgeving moeten zorgen.
Ruw, kaal, koud, het is 35 graden farenheit en winderig is het daar boven de boomgrens
en dan opeens het einde van de wereld op 4200 meter boven de zeespiegel
Zo zag het er bij mijn vorige bezoek uit. Artice temperaturen waren het toen
Zo ziet Colorado Springs er vanaf de top van Pikes Peak uit. In het midden is Down Town te zien waar het station zich bevindt.
Aan de tandheugel is te zien dat het spoor redelijk veel gebruikt wordt.
Dan is de trein boven en loost zijn passagiers in het verwarmde stations-annex souveniersgebouw.In het gebouw is een zuurstofvoorziening aanwezig.
Na een kleine twee uur is het weer genoeg geweest en gaat de trein dal waards
Na het passeren van het omloopwissel verdwijnt de trein uit het zicht en.............
blijft er een koude leegte over. maar wel met een..........
schitterend uitzicht over de plains,....
Rockeys
en de rest. Wordt niet ziek of mis de trein door eigen schuld Hulp van 991 kost minimaal 500 dollar!!!!
en jij maar werkeloos wachten....
«
Laatst bewerkt op: 19 september 2013, 22:29:33 door Sobat Kras
»
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Moderator
Offline
Berichten: 12324
Re: Sporen rondom Colorado Springs
«
Reactie #13 Gepost op:
20 september 2013, 01:13:56 »
de route die de trein volgt
De autoweg naar boven start onderaan bij Woodland Park en volgt dan de zwarte lijn naar boven. Vlak bij de top komen trein en auto te samen. op de terugweg naar beneden kom je een controlepost voor je remmen tegen. de remmen van onze wagen hadden een temperatuur van 679 graden Farenheit, terwijl deze maar 300 mogen zijn. dat betekende ruim een uur aan de kant om deze te laten afkoelen. Ja je maakt wat mee op zo,n tour
Hier onder enige tekst in het engels over de COG
In 1964 the railway needed more equipment, but General Electric was not interested in the business so the railway went abroad, to Switserland, home of the vast majority of the world's cog railways. In 1964, the Swiss Locomotive and Machine Works in Winterthur provided two bright red railcars (railcars contain a seating compartment as well as engineer stand, eliminating the need for a separate pushing locomotive), very similar to equipment in use on many Swiss railways. Units 14 and 15 were delivered and began service in 1964. Two more (Units 16 and 17) were provided in 1968 when the first two proved their worth. As of 2013, all four original Swiss trains are still in operation at the Manitou and Pikes Peak Cog Railway. These railcars, and all railcars following are now powered by biodiesel.
With increasing tourism in the 1970s, the railway needed more capacity, and in 1976 took delivery of two larger two-car articulated railcars from the Swiss Locomotive Works of Winterthur, designated Train 18 and Train 19. At about the same time, passing sidings were built in several places, allowing trains to pass at various points on the mountainside. Previously, trains could pass only at the Mountain View siding, permitting only three trains a day up the mountain. With the new equipment and sidings, eight trains per day became possible (two more larger railcars were delivered from SLM; Unit 24 in 1984 and the last, Unit 25, in 1989).
Rolling stock on the M&PPRy. consists of: four 214 passenger articulated Swiss-built railcars; four 78 passenger Swiss-built railcars; three GE built locomotives (one of which has been modified to carry the section crew); one snowplow (#22 - built upon the frame of a GE locomotive); one 23 passenger diesel railcar (#7); one steam locomotive (#4 - built by Baldwin); a Winter-Weiss "streamliner" coach and an original Wasson wooden coach (#104). Only the Swiss-built railcars carry regular passengers. The steam locomotive and passenger coaches are only rarely used, on special occasions.
I
«
Laatst bewerkt op: 20 september 2013, 18:58:46 door Sobat Kras. Reden: tekst remmen
»
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
Peter Bladergroen
Offline
Berichten: 43
Re: Sporen rondom Colorado Springs
«
Reactie #14 Gepost op:
20 september 2013, 11:32:55 »
Beste Sobat,
Wanneer jullie nog zin of trek hebben richting Denver te gaan, dan is een wellicht wat onbekend museum best wel interessant:
http://www.forneymuseum.org
.
In het Fourneymuseum staat o.a. één van de nog overgebleven Big-Boys, naast een keur van andere rail- en wegvoertuigen. Het is dus niet het Colorado Railroad museum.
Jullie moeten maar zien. Tot nu toe is het smullen van al je fotowerk. Krijg je niet een beetje een (Europees) minderwaardigheidscomplex wanneer je al dat supergebeuren meemaakt?
Met vriendelijke groet,
Peter
Gelogd
Print
Pagina's:
1
2
3
4
Volgende
- [
1
]
2
3
4
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Blogs
|
Sobat Kras
(Moderator:
Hans Reints
) |
Sporen rondom Colorado Springs