Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Roco 2025 door Dennis94
Vandaag om 18:16:50
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Daan!
Vandaag om 18:16:11
Spoor 1 nem of finescale door Wies
Vandaag om 18:01:37
Raadplaatje door henk
Vandaag om 17:53:09
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 17:49:43
Bentheimer Eisenbahn AG- dochterbedrijven. door Hans Reints
Vandaag om 17:36:10
Hulp gevraagd: Yamorc YD7010 en ESU loksound door saskia
Vandaag om 17:31:42
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door Scratchbuilt
Vandaag om 17:22:19
Klein baantje 1200x1200mm door Scratchbuilt
Vandaag om 17:12:11
Nahmertaler Kleinbahn door Scratchbuilt
Vandaag om 17:07:53
Sfeer op je modelbaan door Scratchbuilt
Vandaag om 17:04:40
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door grossraumwagen
Vandaag om 16:58:17
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
Vandaag om 16:45:09
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door willyTEE
Vandaag om 16:28:29
Rheinburg, TP V/VI door System-M
Vandaag om 16:24:19
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
Vandaag om 16:24:18
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 15:12:02
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Sporlijn Úje
Vandaag om 15:07:23
Van Veendam naar Stadskanaal en door naar Emmen door Simon Stenneberg
Vandaag om 14:19:30
Spoor- en tramweg parafernalia door Frits C
Vandaag om 14:18:46
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door tijgernootje
Vandaag om 13:42:35
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 13:22:45
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door Corné81
Vandaag om 13:08:23
Eenvoudige, goedkope maar goede decoder? door Rico [momfer]
Vandaag om 12:41:33
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 12:35:25
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door tijgernootje
Vandaag om 11:35:51
The R & J Colliery Ltd. 1:76 Brits. door Torikoos
Vandaag om 11:32:24
19 Toen door Teun
Vandaag om 11:13:36
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door emmenaar
Vandaag om 10:39:26
20 toen door Harryku
Vandaag om 09:28:47
  

Auteur Topic: Meer vermogen op N-baan  (gelezen 3763 keer)

ReesCees

  • Gast
Re: Meer vermogen op N-baan
« Reactie #15 Gepost op: 23 July 2007, 22:45:25 »
Schroefconnectoren??? er zitten 9 speciale aansluitklemmetjes bij één decoder (8 voor de wissels en één voor de voeding).

Kees-Jan

1op160

  • Offline Offline
  • Berichten: 355
    • 1op160.nl Modelbaan in schaal N
Re: Meer vermogen op N-baan
« Reactie #16 Gepost op: 23 July 2007, 22:51:03 »
Bedankt Kees-Jan en Wim  ;D

Ik ben naar aanleiding van jullie tips nog even verder gaan zoeken...
Heeft iemand ervaring met een: "Tams S-88 terugmeld module"

http://totaltrain.nl/product_detail.php?id=6333&cat=463&mcat=1&pagenum=14
https://www.1op160.nl - Modelbaan in schaal N
https://www.youtube.com/@1op160/videos - YouTube kanaal
https://cults3d.com/en/users/1op160/3d-models - Cults 3D - 3D print modellen

Dave van der Locht

  • Offline Offline
  • Berichten: 1064
Re: Meer vermogen op N-baan
« Reactie #17 Gepost op: 23 July 2007, 22:52:08 »
Ah ok, ik zag die afbeelding op de website en ik dacht: Nee toch, kan toch niet waar zijn dat ze 'bezuinigen' op fatsoenlijke connectoren.  ;D

Groetjes,
Dave
Beter een gat in een trein, dan een trein in je gat.

ReesCees

  • Gast
Re: Meer vermogen op N-baan
« Reactie #18 Gepost op: 23 July 2007, 22:55:53 »
Michel,

Ga eens zoeken op het forum over alle voors en tegens van de S88. Wim heeft er al veel over geschreven. Zijn voorkeur gaat uit naar iets anders omdat de storingen bij de S88 vaker voor kunnen komen. Ik ben dwars (haha) en ga het met S88's proberen (gebruik de Viessmann 5233 omdat ik 2 rail gebruiker ben).

Kees-Jan

GerritM

  • Offline Offline
  • Berichten: 485
Re: Meer vermogen op N-baan
« Reactie #19 Gepost op: 23 July 2007, 23:07:22 »
Het kan zijn dat de foto van de Roco wisseldecoder niet duidelijk genoeg is, maar ik zie geen aansluiting voor aparte voeding van de wissels.
De Lenz LS150 heeft dat wel en kan 6 wissels aansturen, de prij ligt rond 40 Uero.

Groet Gerrit
H0, 2-rail DCC, Lenz

ReesCees

  • Gast
Re: Meer vermogen op N-baan
« Reactie #20 Gepost op: 23 July 2007, 23:17:08 »


Aan de zijkant zit de aansluiting voor de voeding van de decoder (J en K).
Dat is net zo'n soort aansluiting als de aansluitingen van de wissels.

Ja en dan is de Roco ongeveer 8,3 cent per wissel duurder dan de Lenz ;)

Even uitrekenen hoeveel wissels, seinen en andere magneetartikelen je in totaal hebt en dan precies de juiste hoeveelheid aansluitingen kopen. :P

Kees-Jan
« Laatst bewerkt op: 23 July 2007, 23:18:46 door Kees-Jan. Reden: kees kan niet rekenen »

GerritM

  • Offline Offline
  • Berichten: 485
Re: Meer vermogen op N-baan
« Reactie #21 Gepost op: 23 July 2007, 23:36:07 »
Ja dat is de aansluiting J-K voor je digitale voeding vanuit je booster en geen aparte aansluiting om de spoelen van de wissels apart te voeden. En ik begreep dat je dat juist wil gaan doen om je booster minder te belasten.

Groet Gerrit
H0, 2-rail DCC, Lenz

ReesCees

  • Gast
Re: Meer vermogen op N-baan
« Reactie #22 Gepost op: 23 July 2007, 23:41:01 »
GerritM,

Lees even terug in dit draadje wat Klaas schreef over wissels en decoders.

staat de M voor (M)obach?

Kees-Jan

GerritM

  • Offline Offline
  • Berichten: 485
Re: Meer vermogen op N-baan
« Reactie #23 Gepost op: 23 July 2007, 23:47:14 »
Ik begrijp daaruit dat je van het plan voor aparte voeding bent afgestapt, dan is het ook niet meer van belang.
Nee de (M) staat voor Meijerman.

Groet Gerrit
H0, 2-rail DCC, Lenz