Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Beekdaelen in H0 door Stieven76
Vandaag om 17:17:41
Bauarbeiten im gange door 741230
Vandaag om 17:14:07
Punt- en hartstukken door FritsT
Vandaag om 17:11:38
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 17:10:47
Al mijn goede ideeën... door Monobrachius
Vandaag om 17:10:33
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door Rsd1000
Vandaag om 17:07:59
Welke Vallejo kleur voor drijfstangen van een DB stoomlocomotief? door Ronald69
Vandaag om 17:04:52
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door Bert55
Vandaag om 17:02:41
Punt- en hartstukken door odaoda
Vandaag om 16:59:12
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald69
Vandaag om 16:54:22
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:58:15
US diorama in H0 door VAM65
Vandaag om 15:22:05
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door spoorijzer
Vandaag om 15:08:30
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 15:06:14
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door Jelmer
Vandaag om 14:58:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 14:33:00
N spur scenery elementen maken van gips of klei? door Dave.......
Vandaag om 14:30:06
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door RK
Vandaag om 14:28:54
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door mass am see
Vandaag om 14:18:46
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 14:07:52
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
Vandaag om 13:40:42
GSS Jubileumbaantje (0e / 0n30) door MacArthur
Vandaag om 12:55:30
NTM P1 in Schaal-1 door MaraNCS
Vandaag om 11:39:38
Rio Grande Southern - Lizard Head Pass door Hans GJ
Vandaag om 11:30:20
Variaties op Station Zetten Andelst in HO door Duikeend
Vandaag om 10:54:40
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 10:42:29
Internationale Spoor 0 en 1 dagen in Gießen, 23 en 24 maart, 2024 door bernhard67
Vandaag om 08:42:53
De Hondsrugbaan door mass am see
Vandaag om 08:15:11
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 08:00:19
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door J. Moors
Vandaag om 01:00:05
  

Auteur Topic: Meer vermogen op N-baan  (gelezen 3313 keer)

ReesCees

  • Gast
Re: Meer vermogen op N-baan
« Reactie #15 Gepost op: 23 juli 2007, 22:45:25 »
Schroefconnectoren??? er zitten 9 speciale aansluitklemmetjes bij één decoder (8 voor de wissels en één voor de voeding).

Kees-Jan

1op160

  • Offline Offline
  • Berichten: 351
    • 1op160.nl Modelbaan in schaal N
Re: Meer vermogen op N-baan
« Reactie #16 Gepost op: 23 juli 2007, 22:51:03 »
Bedankt Kees-Jan en Wim  ;D

Ik ben naar aanleiding van jullie tips nog even verder gaan zoeken...
Heeft iemand ervaring met een: "Tams S-88 terugmeld module"

http://totaltrain.nl/product_detail.php?id=6333&cat=463&mcat=1&pagenum=14
https://www.1op160.nl Modelbaan in schaal N

Dave van der Locht

  • Offline Offline
  • Berichten: 1064
Re: Meer vermogen op N-baan
« Reactie #17 Gepost op: 23 juli 2007, 22:52:08 »
Ah ok, ik zag die afbeelding op de website en ik dacht: Nee toch, kan toch niet waar zijn dat ze 'bezuinigen' op fatsoenlijke connectoren.  ;D

Groetjes,
Dave
Beter een gat in een trein, dan een trein in je gat.

ReesCees

  • Gast
Re: Meer vermogen op N-baan
« Reactie #18 Gepost op: 23 juli 2007, 22:55:53 »
Michel,

Ga eens zoeken op het forum over alle voors en tegens van de S88. Wim heeft er al veel over geschreven. Zijn voorkeur gaat uit naar iets anders omdat de storingen bij de S88 vaker voor kunnen komen. Ik ben dwars (haha) en ga het met S88's proberen (gebruik de Viessmann 5233 omdat ik 2 rail gebruiker ben).

Kees-Jan

GerritM

  • Offline Offline
  • Berichten: 485
Re: Meer vermogen op N-baan
« Reactie #19 Gepost op: 23 juli 2007, 23:07:22 »
Het kan zijn dat de foto van de Roco wisseldecoder niet duidelijk genoeg is, maar ik zie geen aansluiting voor aparte voeding van de wissels.
De Lenz LS150 heeft dat wel en kan 6 wissels aansturen, de prij ligt rond 40 Uero.

Groet Gerrit
H0, 2-rail DCC, Lenz

ReesCees

  • Gast
Re: Meer vermogen op N-baan
« Reactie #20 Gepost op: 23 juli 2007, 23:17:08 »


Aan de zijkant zit de aansluiting voor de voeding van de decoder (J en K).
Dat is net zo'n soort aansluiting als de aansluitingen van de wissels.

Ja en dan is de Roco ongeveer 8,3 cent per wissel duurder dan de Lenz ;)

Even uitrekenen hoeveel wissels, seinen en andere magneetartikelen je in totaal hebt en dan precies de juiste hoeveelheid aansluitingen kopen. :P

Kees-Jan
« Laatst bewerkt op: 23 juli 2007, 23:18:46 door Kees-Jan. Reden: kees kan niet rekenen »

GerritM

  • Offline Offline
  • Berichten: 485
Re: Meer vermogen op N-baan
« Reactie #21 Gepost op: 23 juli 2007, 23:36:07 »
Ja dat is de aansluiting J-K voor je digitale voeding vanuit je booster en geen aparte aansluiting om de spoelen van de wissels apart te voeden. En ik begreep dat je dat juist wil gaan doen om je booster minder te belasten.

Groet Gerrit
H0, 2-rail DCC, Lenz

ReesCees

  • Gast
Re: Meer vermogen op N-baan
« Reactie #22 Gepost op: 23 juli 2007, 23:41:01 »
GerritM,

Lees even terug in dit draadje wat Klaas schreef over wissels en decoders.

staat de M voor (M)obach?

Kees-Jan

GerritM

  • Offline Offline
  • Berichten: 485
Re: Meer vermogen op N-baan
« Reactie #23 Gepost op: 23 juli 2007, 23:47:14 »
Ik begrijp daaruit dat je van het plan voor aparte voeding bent afgestapt, dan is het ook niet meer van belang.
Nee de (M) staat voor Meijerman.

Groet Gerrit
H0, 2-rail DCC, Lenz